Gå til innhold

205 GTI 1,6 - pent eksemplar 11.000,-

Ranger emnet

aryx

Anbefalte innlegg

Førstemann som kommer med 11.000,- får den.

- Påkostet bil - mye nytt

- Ikke rust, 99,78%

- Kmstand 158.000

- DEFA Alarm

- Årsavgift betalt

Bremser, dempere, ledd, dynamo, batteri, effektanlegg, felger, dekk er noe av det som har blitt påkostet i den senere tid.

Det sitter et effektanlegg fram til grenrøret, mener det var Scorpion det hett?

15" Gutman felger med "nye" dekk, lite brukt. (dekka kostet 1200 kr stk).

Motoren har vært overhalt.

Det er alarm på bilen, med fjernstyrt sentrallås.

Det er nylig skiftet clutch på bilen.

Jeg kommer ikke til å gå ned i pris, heller opp om flere er interessert.

Minus ved bilen:

- Omregistreringsavgift og avskiltningsgebyr må betales, +- 3.000 kr for å hente ut skiltene. Av den grunn at jeg ikke hadde betalt omregistreringsavgiften.

- Kupevifta må skiftes (har skaffet "ny", 4-5 skruer er alt som skal til for å skifte den)

- Høyre siderute vil ikke gå ned. Dette har ikke vært noe problem for meg da det både er en venstrerute og en takluke :-)

- Vinterdekkene ligger i Surnadal, blir antagligvis hentet ned etter nyttår.

Da får du en suveren GTI, den er veldig thight og fin, sitter godt på veien og reagerer på hver minste bevegelse i rattet.

Som sagt, det skal ikke være rust på bilen og slitedeler har vært skiftet. Jeg vil våge påstå at man skal lete en stund etter en 205 GTI som er i så god stand.

Noen bilder:

595062-bilde2-hpim0195.jpg595062-bilde1-hpim0194.jpg

595062-bilde3-hpim0206.jpg595062-bilde4-hpim0203.jpg

595062-bilde5-hpim0209.jpg595062-bilde6-hpim0207.jpg

Jeg kan kontaktes her på forumet,

mail: dag@dagm.no ,

eller tlf 909 23 422 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by valrun

Hvordan er forsikringen på noe sånt da? GTI-merket gir vel et pent lite boost i forsikringspremien? Du som hadde 205 GTI som førstebil?

I og med at jeg hadde bilen f.o.m jeg var 16 år, t.o.m 18 år, så hadde jeg forsikringa på moren min. Betalte ca. 3000,- i året, med 70% bonus. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan på det sterkaste annbefale denna biln..har hatt 2stk selv,bare 1,9 gti..men er jo nesten samme biln,bare bedre bremser+sterkere motor på 1,9en..

har ikke kjøret 1,6 selv men tror nokk at den har samme kjøregleden som 1,9=MYE kjøreglede..:)

løp å kjøp folkens:)

- BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740

x toyota carina e 2,0

x opel kadett gsi

http://www.dekklageret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er ikke ekspert på disse bilene, men hadde en slik selv en gang for leeeenge siden. Er det ikke 125hk i 1.6l og 135hk i 1.9l?? De ekstra 10hk klarer vel ikke å gjøre opp for de ekstra kiloene 1.9l`eren veier... Eller gjør de det? Har gått med den troen på at en god 1.6 er bedre enn en god 1.9 i mange år. Kommer self an på sjåføren av kjøretøyet, med hennsyn til kjennskap av ytelser og slikt. Noen som er enig?

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider