CamaroCab Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Jeg har fått en slark i tiltn på Astroen, hvor fali er det å kjøre med. Kjenner at det er en god opp/ned slark i leddet på ca 2-3 cm. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Det er vel sikkert god sideveis slark og?Isåfall er det fire små skruer ganske langt nede i rattstammen som har løsnet.Et vanlig problem.Bør fikses jo før jo heller.Du må av med ratt og du må ha eller lage deg en liten spesial ters for å få av platen til sleperingen til fløyten.Den ene skruen er umulig å komme til, men får du skrudd fast de tre andre med Locktight holder det.Et verksted som har gjort det før gjør det på et par timer Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Vanlig problem ja, men ikke nødvendigvis vanskelig. Første gang jeg fikset det, var jeg 16år, ingen spesialverktøy og tok ca 1,5time. Da var alle 4 festet med locktite ja... Det vanskeligste var å tørre å begynne egentlig. De jeg senere har tatt på verkstedet/jobben med spesialverktøy, pleier å ta 45-60min. Må bare utdype at plata med sleperingen IKKE må trekkes av med makt - den og plata med sporene til rattlåsen må dyttes ned/inn i rattstammen, så låseringen kommer tilsyne. Etter litt fomling klarer du å vippe ut den ene enden med en liten skrutrekker, og bruker en trekker til for å "jobbe" ut låseringen. Kan være en fordel å plugge ut ledninger og løsne kontaktene på rattstammen til blink/horn/cruise for å kunne trekke bryteren og slikt litt til deg for å komme til selve "tilt" leddet. Dette krever en liten skrue som passer i hullet midt i "pinnene" som er "hengselen" - knote litt med en tang og noe mothold så kommer de (2stk) ut. (Ta først ut fjæra til tilt'en, liten kopp/lokk med 4kant spor i (dytt inn og vri - samme som bajonett-lyspærer) for å slippe overraskelser). Du må dele den i hengselen for å komme til siste skrua, de er forresten torx... Ta en og en del, legg i rekkefølge, ta gjerne bilder, og ta det med ro/rolig! Dette er ikke en ille jobb hvis du er litt teknisk anlagt. Det meste er "åpenbart" når man ser det, og pass på at retur på blinklys, staget til nær/fjern-bryteren virker på lysa og slikt etterpå... Ha godt lys og frustrasjonsvæske (kaffe) tilgjengelig, gjerne kjerringa eller en venn og kjefte på når (ikke hvis) en liten skrue detter nedi rattstammen.... (Kjekt å ha biltema teleskop-magnet, og tålmodighet) Hopp i det, lykke til! Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 HAr vel noen bøker ikke akurat for Astroen, det er vel ikke store forskjellen på S10 og Astro tilten. Kanskje Chevy 350 trenger tilskudd på studielånet?? Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by Chevy350 Vanlig problem ja, men ikke nødvendigvis vanskelig. Første gang jeg fikset det, var jeg 16år, ingen spesialverktøy og tok ca 1,5time. Da var alle 4 festet med locktite ja... Det vanskeligste var å tørre å begynne egentlig. De jeg senere har tatt på verkstedet/jobben med spesialverktøy, pleier å ta 45-60min. Må bare utdype at plata med sleperingen IKKE må trekkes av med makt - den og plata med sporene til rattlåsen må dyttes ned/inn i rattstammen, så låseringen kommer tilsyne. Etter litt fomling klarer du å vippe ut den ene enden med en liten skrutrekker, og bruker en trekker til for å "jobbe" ut låseringen. Kan være en fordel å plugge ut ledninger og løsne kontaktene på rattstammen til blink/horn/cruise for å kunne trekke bryteren og slikt litt til deg for å komme til selve "tilt" leddet. Dette krever en liten skrue som passer i hullet midt i "pinnene" som er "hengselen" - knote litt med en tang og noe mothold så kommer de (2stk) ut. (Ta først ut fjæra til tilt'en, liten kopp/lokk med 4kant spor i (dytt inn og vri - samme som bajonett-lyspærer) for å slippe overraskelser). Du må dele den i hengselen for å komme til siste skrua, de er forresten torx... Ta en og en del, legg i rekkefølge, ta gjerne bilder, og ta det med ro/rolig! Dette er ikke en ille jobb hvis du er litt teknisk anlagt. Det meste er "åpenbart" når man ser det, og pass på at retur på blinklys, staget til nær/fjern-bryteren virker på lysa og slikt etterpå... Ha godt lys og frustrasjonsvæske (kaffe) tilgjengelig, gjerne kjerringa eller en venn og kjefte på når (ikke hvis) en liten skrue detter nedi rattstammen.... (Kjekt å ha biltema teleskop-magnet, og tålmodighet) Hopp i det, lykke til! Men å fikse Pickup rattstammen...nei det gadd du ikke ;) Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Hmmmmmm.... ;) "skomakerens barn...." Det var jo bruksbilen min, da klokka var 4 tenkte jeg bare HJEM! Men siden den ikke hadde tilt, er det noe ukjent, og jeg gadd ikke åpne den for så å sikkert trenge noen deler osv. Gjøre jobb på egen bil to ganger hater jeg, så jeg så meg heller om etter en tilt-stamme. :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.