Gå til innhold

Uvanlig sivilpolitibil i Follo ( Nesodden )

Ranger emnet

Jens

Anbefalte innlegg

Politiet på Nesodden utenfor Oslo har begynt å bruke en av privatbilene til en av tjenestemennene, nemlig en BMW 3-serie E36. Bilen er grå ( av den gråblå-fargen man ser på mange E39 ) og med lakkede fangere.

Den er stadig vekk ute og patruljerer, så jeg fraråder folk og "leke" litt/kjøre om kapp med denne bilen hvis de havner bak noe som ligner. Lett å bli lurt, i om med at dette er en typisk ungdomsbil...Bilen vil nok rulle rundt mellom Nesodden, Drøbak og Ski, og da kanskje E6 v/Tusenfryd etc, så pass på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Vet ikke hva slags motor det er i den, men det er en sedan.

Bilen ser ellers ganske normal ut med lakkede støtfangere...Var blant annet en bekjent som kjørte forbi denne bilen i en 60-sone en morgen, det skulle han ikke gjort :D

Hehehehe.. Herlig. Si ifra hvis du finner ut noe mer da, alltid kjekt å vite for alle oss som bor i nærheten, eller faktisk bor der. (Ikke at jeg gjør det men :D)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

Har de lov til å bruke private biler til politipatruljing?

:mad: :mad: :mad: :mad:

De kan bruke en gammal røten Sierra så lenge den er registrert som tjenestebil/utryknings kjøretøy.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

De kan bruke en gammal røten Sierra så lenge den er registrert som tjenestebil/utryknings kjøretøy.

Det som slår meg er hvorfor dem ikke bruker vanligere biler enn f,eks siste modell av Mondeo?

Hvorfor ikke en Golf2 eller en 240?

Bare bra for oss da:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Det som slår meg er hvorfor dem ikke bruker vanligere biler enn f,eks siste modell av Mondeo?

I dag er jo allerede nye Mondeo et hyppigere syn enn 240...

La for all del UP bruke en Stiga, så kunne til og med enhver EPA bruke'n som rundingsbøye thumpsup

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsetter med info:

det er en sedan

enten 320 eller 325, har ikke sett så nøye, men det er 6'er osv.

ofte en dame som kjører

sommerfelgene er mange eika og 17/18 tom

btw: en kompis av meg dreit ut den kvinnelige føreren av denne bilen for en liten stund siden når han var på statoil, nesodden for å fylle. han så at dama parkerte rett foran pumpa (ved inngangen for de kjente) da gikk han ut av bilen å sa: " du frue, selv om du er snut, så betyr ikke det at du kan blokkere hele stasjonen når du skal inn å kjøpe pølse & cola! vennligst se å flytt det nazi-stålet ditt, får jeg skal nemlig ha BENSIN!" resultatet ble at hu blei helt rød i trynet å spant ut fra stasjonen, uten pølse. og alle de andre kundene begynte å le, som de samtidig fikk vite om at det var politibil. og den er jo ikke veldig kjent:)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min er lensmann på nesodden.

Når Audi 90`n kom i 88 eller 89 med 2.2 motoren hadde han en sånn.

Da han ferska en kjent fyr for råkjøring sto det i VG att det var en såkalt jappe Audi 90, sort med mørke ruter og lav bil...

:D

Nå har han en ny mondeo stv, stålgrå aktig mener jeg...

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corsa Tuner

Onkelen min er lensmann på nesodden.

Når Audi 90`n kom i 88 eller 89 med 2.2 motoren hadde han en sånn.

Da han ferska en kjent fyr for råkjøring sto det i VG att det var en såkalt jappe Audi 90, sort med mørke ruter og lav bil...

:D

Nå har han en ny mondeo stv, stålgrå aktig mener jeg...

onkelen din heter vel da kai og som selvfølgelig er bestevenn og nabo med foreldrene til dama mi:eek: :D ja ha n kjører stål-grå mondeo;)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper plassen er største grunnen til at de ikke bruker Golf 2, samt at den sannsynligvis ikke er så veldig behaglig å kræsje i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider