Gå til innhold

Hva er det med dagens verksteder?

Ranger emnet


awt

Anbefalte innlegg

Vi bruker en '95 VW Transporter på vei til jobb hver dag, ca 55km hver vei. I det siste så nærlysene gått av av og til, men kun i noen sekunder, så vi leverte den inn til den lokale VW-forhandleren og verkstedet der. Når vi skulle hjem hørte vi med han som hentet bilen på verkstedet hva de hadde gjort, vel di hadde byttet pærer!

 

Problemet forstatte, og forverret seg, så i går måtte vi kjøre hjem kun med parkeringslys og fjernlys, dette er i 4-5 tida, så det er jo litt mørkt. Vindusviskerne og viften på bilen funker kun når fjernlysene holdes inne, og det er kun da vi har litt sikt, men da igjen så blinker alle på oss, forståelig nok. Vi kom oss nå hjem, og fikk bilen levert på verksted på ny. Denne gangen hos Ford, vi ble forklart at hovedbryteren var gåen og vi ble glad over at feilen var fikset.

 

Når vi hentet bilen på vei hjem i dag så prøvde vi såklart om noe var iorden, men neida, bilen var akkurat slik som da den ble levert.

 

Hva er det med verkstedene? Tester de ikke ting de "fikser"? Blir oppgidd over sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ikke svare for alle verksteder, men de gjør sikkert det, men er noe som heter Murphy's lov...

 

Enten "finnes plutselig ikke feilen" når bilen blir levert, eller så kommer den tilbake i det øyeblikket eieren setter seg inn i bilen. Og da mener jeg at mekanikeren enten har prøvd masse/prøvekjørt langt/osv, men det tar eieren 10sek å finne noe galt.... Det hjelper heller aldri å ha en verksmester som kjefter for at bilen fortsatt er inne, mange vriene feil som tar tid på nyere biler.

 

Hilsen oppgitt tidligere mekaniker, som ikke orka "umulige" kunder eller verksmestere mer...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med at motoren går lavere på tomgang før den kveles ihjel. Dette kommer etter litt tid med brumming rundt om. Det har heller ikkeno med saken å gjøre om det er vått eller tørt ute. Leverer bilen inn på verksted, forteller dem dette + litt mer. Kommer på enden av dagen og henter bilen. Da fant ikke verkstedet ut av feilen, men han hadde rensa litt her og der. Dette kostet meg da 350,-. Greit nok tenker jeg før jeg setter meg i bilen og brummer hjemover. På vei hjem så kommer det jo selvfølgelig mye drit på ruta, prøver å få noe spylervæske på, det luktet spylervæske, men kom absolutt ikke en dråpe. SÅ typisk, med tanke på at hver gang jeg får "ordnet" på en ting, dukker en ny feil opp. Åpner opp panseret hjemme og tar meg en titt. Ja, da har verkstedet klart det også. Av en eller annen grunn har de klart å få spylervæske slangen i klem(?), slik at denne nå er kuttet og spylervæska får nå bevege seg fritt rundt i motorrommet.

 

Før verksted opphold var det 1 problem. Motoren stopper.

Etter verksted opphold er det nå 2 problem. Motoren stopper fortsatt og spylervæske slangen er kuttet.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel lufte ut litt eg og då!

 

Hadde jo nettopp bilen inne på rep. av karosseri skader..!

Og noen tosker hadde jo klart og montere lykta på feil i forhold til skjermen, slik at den sitter skeivt i forhold til ALT, og stikker litt ut på siden..

Dette er no som er veldigt godt synligt..!

 

Og alikevel leverer dei bilen og sier den er helt klar!? (nyvaska og alt) Det der er rett og slett god gammeldags slurv, noe som eg føler det er MYE av ute i den bransjen!! (men for å se det på en annen side, eg hadde vel slurva etterhvert eg og, hadde eg dreve med det "samme" dag ut og dag inn)

 

Neste klagemoment er nå dørbryter for kupé belysning, og sentral lås tingen for samme dør.

Sist var det karosseri skaden, og skiltbelysningen. (fekk 2 helt splitter nye skiltbelysnings lamper og pærer) pluss at dei retta opp i feila med lykta/skjermen/fangeren og rette litt på festet til høyre speil menst eg gjekk og fekk meg nye skiltlys! (så tross litt slurv, så er det grei service og i blant) :D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandet erfaring med bilverksteder;

 

Jeg har hatt problemer med tenningsinnstillingen på Golf, enten for lite eller for mye fortenning, så jeg ba om en tenningsjustering hos den lokale Vw-pusheren.

Da jeg møtte opp ba jeg om å få komme inn i verkstedhallen, slik at jeg kunne forklare for mekanikeren hva som måtte gjøres, siden han bak disken luktet Noob lang vei, men neida, det var visst veldig farlig. Resultat: Joda, mannen koblet til en datamaskin og nullstilte noe greier, men når problemet ligger i selve justeringen av fordeleren så hjelper det lite med datakunnskaper, så bortsett fra det skrøt dem av at dem hadde skrudd fast en av mine gullforniklede batteri-polsko med innebygd lcd skjerm :rolleyes:

 

Senere fikk jeg en "liten" oljelekkasje og fikk samme verkstedet til å skifte diverse motorpakninger + litt annet småfix, deriblant tenningen. Denne gangen ble det gjort skikkelig, og jeg er foreløpig veldig fornøyd:)

 

En vennine av meg har en Daihatsu Charade, for et par år siden fikk hun ikke start på motoren om morgenen, så hun fikk slept bilen til et verksted i Bodø. Bilen sto inne i 3dager og dem fant ikke ut noen ting.. En fin regning på 3500.- fikk hun derimot. En litt kyndig kamerat av meg dro til parkeringsplassen dems, der bilen sto og brukte 10min på å finne ut at tankmåleren var ødelagt og bilen fri for bensin:rolleyes:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Jeg kan jo ikke svare for alle verksteder, men de gjør sikkert det, men er noe som heter Murphy's lov...

 

Enten "finnes plutselig ikke feilen" når bilen blir levert, eller så kommer den tilbake i det øyeblikket eieren setter seg inn i bilen. Og da mener jeg at mekanikeren enten har prøvd masse/prøvekjørt langt/osv, men det tar eieren 10sek å finne noe galt.... Det hjelper heller aldri å ha en verksmester som kjefter for at bilen fortsatt er inne, mange vriene feil som tar tid på nyere biler.

 

Hilsen oppgitt tidligere mekaniker, som ikke orka "umulige" kunder eller verksmestere mer...

 

kjenner meg så jævlig igjen!

<----- mekaniker

 

hva er det med dagens kunder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

eller så kommer den tilbake i det øyeblikket eieren setter seg inn i bilen.

 

Vel, det er vel sikkert GANSKE mange "brukerfeil" episoder som kommer rykende inn og ut på verksteder..

Så kan jo skjønne at alle til slutt blir gredd under samme kam! For å si det sånn!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Hvis du virkelig vil gi deg selv en grunn til å hate mekanikere, så lever en godt senket og stylet bil på verksted. Så teller du deler som er ripet opp, knekt, og løse når du får bilen tilbake.

 

sånn er det når du begynner i feil ende...lite gunstig å legge penga i kjolpacket før den fungerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

er så teit.. hører nesten aldri en positiv ting om et verksted. selv om vi gjør masse ekstra innimellom. for sånn god service osv. men det nevner aldri folk :P..

 

bare syt på folk nå for tia altså!!

 

Rettelse, eg nevnte jo det i forrige tråden min..!

Heeelt nederst..!

 

så tross litt slurv, så er det grei service og i blant

 

Selv om verkstedsbesøka har vert få, har eg stort sett vert fornøyd.. Noen er knall behjelplige, og tar seg ekstra 5 minutter for å svare, vere med og se på noe, eller sitte på rundt bygget menst vi hører etter ulyder, sånn når du møter opp ut av det blå og bare maser!

 

Så "litt" Ros skal dere mekanikere ha!! *hehe*

 

Edit:

Så, får jeg gratis service nå? :rolleyes:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange ganger at folk kan være slurvete, eller er for kort tenkte under feilsøking..

 

Men jeg har også hatt inne biler som har hatt en dørlås som ikke funker, eller vindu som ikke virker eller en ulyd som kunden hører som er umulig å høre når den er på verkstedet.

 

Jeg hadde inne en A4 bruktbil en gang som plutselig sluttet å gå fremover under prøvekjøring.

Stakk opp for å hente bilen, og prøvde såklart da å starte og se om den gik fremover og den funka helt fint..

Kjørte en laaang runde,parkerte.. venta litt kjørte en lang runde til.

Heise så opp bilen og sjekket drivaksel mansjetter og slakk i drivleddene/akslingene. Alt var i skjønneste orden..

Bilen blir sendt på prøvekjøring og etter 500m skjer det samme igjen!

 

Dette skjedde 3-4 ganger før vi endelig fikk den til å slutte å funke på verkstedet. Da fant jeg ut at det var leddet som plutselig løsnet fra akselen av en eller annen grunn.. Fikk bytta aksel og ledd og alt like fint..

 

Er lett å klage når du ikke vet hva som skjer, og hva vi faktisk gjør. og mye av feilene ligger også hos kundebehandlerne, som er for dårlige til å spørre og grave kunden om feilsymptomer og sånne ting..

 

En annen ting er at kunder IKKE har lov til å være på verkstedet av den enkle grunn at de ikke er forsikret der inne. Er mange som er med inn, men dette er fullt og helt på eget ansvar..

 

mvh

Audi mekaniker lærling

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg slenger meg på. Har hatt variable erfaringer.

 

Jeg har ikke høye forventninger.

 

Skulle skifte drivakselmansjetter på bilen, og verkstedet som gjorde jobben brukte universial mansjetter, pluss at de var festa med plast strips, som var helt løse i tilegg, pluss at de under jobben klarte å få bilen til å dra skeivt etterpå, ratt ute av midtstilling, pluss at de klarte ødelegge ene gummibelgen på bærearmskula. Og som ikke det var nok var ingen av navboltene skiftet eller dratt til ordentnlig...De skiftet og bremseslanger, det oppdaget jeg ikke problemer med.

 

Tilsammen dårlig jobb syns jeg på en da 5 år gammel audi a6. Jeg klagde, og de ønsket og reparere , jeg nektet la de røre bilen mer, og gjorde opp igjen alt sammen selv, og leverte tilbake de drittmansjettene til dem. PLuss at jeg måtte skifte begge bærearmene pga av den idiot jobben dems.

 

 

Samme verksted har også hatt en annen bil, der klarte de og dra av gummifestene til dekselet (1.9 tdi), de klarte og overfylle den med nesten en liter olje.

 

 

Kjenner en som bruker et annet verksted. Det verkstedet er bra, kun en som jobber der, men han klarte da under motorfiksing etter kamreimshavari og glemme og putte inn en pakning. Resultatet er at kameraten min nesten kjører tom for olje, det var omtrendt 0.7 liter olje på tanken når jeg sjekka, måtte etterfylle 3 liter før det ble utslag på peilepinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whine whine! hehe:rolleyes: går med 100 fornøyde kunder for å oppveie en sur kunde,en sur kunde sprer et dårlig rykte fort,som nevnt et det lite ros å få når en står på skikkelig å yter god service,menmen,sånn er det i Norge.

 

i tyskland så må en noen steder betale ekstra hvis en er ute i verkstedet,de tar opp tida til mekanikeren og blir så belasta for det,hehe. no slikt skulle vi begynt med her hjemme.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår