Gå til innhold

Godt frontsett!

Ranger emnet

ThaJaCkal

Anbefalte innlegg

Har nå akkurat kjøpt meg "ny" bil. (Ford Scorpio 1990 sedan)

Jeg har der plass til 4" originalt i dørene, men har tenkt å lage plass til 6,5" frontsett.

Har fra før en Cadence Amadeus M4000 (4*100W 4Ohm) fra et tidligere anlegg.

Har fra før hatt et Focal 165v2 til 2590,- men tenkte at jeg nå skulle få gjort det skikkelig.

Skal ikke ha noen sub til å begynne med, men kommer etter hvert på egen forsterker. Bakhøytalere har jeg ikke, og vet heller ikke om jeg skal ha.

Men har sett på Focal 165KP2 som koster ca 5190,-

Har noen av dere erfaringer, eller forslag til andre frontsett? Merke er ingen kritisk ting, men jeg tar det i betraktning når subber skal kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke snakke for noen andre enn meg selv så da vil jeg anbefale Morel Hybrid Ovation 6 eller Morel Elate 6.

Begge settene er komponentsett og er i din prisklasse og de låter meget bra.

Hybrid Ovation 6 kr.3090,-

Elate 6 2-veis kr.5790,-

Elate 6 3-veis kr.8190,-

Hybrid Ovation finnes på lager. Ta kontakt med din lokale bilstereo-butikk og spør etter Morel.

Ta en titt på http://www.morel.co.il for mer informasjon.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har hørt noen av focel sine sett, å det er vel noe av det bedre på markedet i dag, har ikke hørt på det du nevnte, men jeg vil tro at også det står i stil til resten..:) det jeg har mest erfaring med er SEAS sine elementer og jlaudio sine, dette er elementer jeg trygt anbefaler..:) å jeg har noen sett som har ligget på hylla litt lenge som skal bort til en fornuftig pris..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Focal 165 K2P og 165V2.

I forhold til pris er dette meget gode sett.

Jeg elsker K2P!

Det spiller så vanvittig rått at jeg tror ikke jeg ville ha valgt noe annet. Til den prisen i hvert fall.

Vurderer et sett K3P en gang når jeg har fått bygget ferdig i bagasjerommet... For å få enda litt mer smell i midbassen.

Gi det en god installasjon, og det spiller bedre enn det meste på markedet :D

Bassen er rask, stram og dyp.

Mellomtonen gjengir stemmer på en deilig måte.

Diskanten er som den skal være, mer behagelig å høre på enn mye annet fra Focal (spes TN47,som er i V2,er litt for påtrengende).

Ble mye skryt nå, men nei, jeg selger ikke Focal...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThaJaCkal

Det høres lovende ut! Har du dempet dørene dine veldig mye for å få så bra lyd eller?

Ta en titt på linken nederst i signaturen min, så ser du at jeg har lagt litt arbeid i det...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

Knall:) jo mer effekt desto bedre..:) men husk highpass, 50-80hz.

Brown bread fungerer fint det..:)

autod:

Jeg tror du overså noe.

ThaJaCkal skal ikke ha noen andre høyttalere enn dette frontsettet og da blir det litt dumt å sette high-pass-filter på.

Vi kan alle se noe tåkete i denne Juletid, med magen full! av pinnekjøtt, ribbe og annet godt.

God Jul gutter!

Mvh

Morel-nissen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

autod:

Jeg tror du overså noe.

ThaJaCkal skal ikke ha noen andre høyttalere enn dette frontsettet og da blir det litt dumt å sette high-pass-filter på.

Vi kan alle se noe tåkete i denne Juletid, med magen full! av pinnekjøtt, ribbe og annet godt.

God Jul gutter!

Mvh

Morel-nissen

Går litt fort i svingene her ja..:)

da ville jeg nok ikke brukt noe filter nei..:) men jeg ville lagt ned endel jobb i monteringen, dempe godt, å evt lage kasser til elementene, det låter vanvittig mye bedre..:) i min bil spiller det nesten like rått med subben avslått..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider