BeemerZ1 Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Originally posted by autod Går litt fort i svingene her ja..:) da ville jeg nok ikke brukt noe filter nei..:) men jeg ville lagt ned endel jobb i monteringen, dempe godt, å evt lage kasser til elementene, det låter vanvittig mye bedre..:) i min bil spiller det nesten like rått med subben avslått..:) Problemet for min del er at Focal sine elementer skal ha så store kasser at de bør spille i hele døren. Likevel har jeg lyst til å prøve å bygge kasse til de for å høre... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Originally posted by BeemerZ1 Problemet for min del er at Focal sine elementer skal ha så store kasser at de bør spille i hele døren. Likevel har jeg lyst til å prøve å bygge kasse til de for å høre... Det vil jo variere fra element til element, men jeg vil tro av uansett så vil du få et bedre resultat med kasse....:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Morel bruker et C.A.R-filter på noen av sine modeller. Dette "filteret" gjør at elementet har en mekanisk demping av utsvinget på elementet slik at det ikke nødvendig vis må stå i en kasse. Det er dermed ikke nødt til å ha noe sarlig volum på kassen heller! Meget plassbesparende elementer! Kanskje dette ville vært et godt alternativ til Focal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaJaCkal Skrevet Desember 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by Morel Morel bruker et C.A.R-filter på noen av sine modeller. Dette "filteret" gjør at elementet har en mekanisk demping av utsvinget på elementet slik at det ikke nødvendig vis må stå i en kasse. Det er dermed ikke nødt til å ha noe sarlig volum på kassen heller! Meget plassbesparende elementer! Kanskje dette ville vært et godt alternativ til Focal? Jo, ja, det... Kan ikke si så mye for eller imot morel. Har aldri hørt om disse før du tok det opp i denne topicen. Eneste jeg har hørt i frontsett verdenen som ligger litt oppi pris er Focal, Cadence og Pioneer. Men bygge kasse i dørene vet jeg ikke helt. Men er det ikke mulig å så gost som lydisolere døren helt med BB? På den måten få brukt hele døren som "kasse". OBS. Det er samme frontsettet fra focal som jeg har snakket om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Det er klart det vil fungere veldig bra det, men det jeg mente var skikkelige kasser som er 100% tette å ikke så store, mine kasser er på 7 ltr hver å det er sveiset inn i bilen, det spiller..:) de fleste elementer i dag til bil er lagd for open air men de spiller utrolig mye bedre i kasse...;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by autod Det er klart det vil fungere veldig bra det, men det jeg mente var skikkelige kasser som er 100% tette å ikke så store, mine kasser er på 7 ltr hver å det er sveiset inn i bilen, det spiller..:) de fleste elementer i dag til bil er lagd for open air men de spiller utrolig mye bedre i kasse...;) Har du 7 liters kasser i dørene?! :eek: Har du bilder av akkurat det fra bygge perioden? :) Edit: Fant en artikkel om bilen din.. hehe De i kickpanelene som har store kasser? Men er uansett interessert i bilder av den kassebyggingen om du vil dele med deg? :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by MacSi Har du 7 liters kasser i dørene?! :eek: Har du bilder av akkurat det fra bygge perioden? :) ikke i dørene, men i kickpanel, kassene ble laget på 8ltr, så er det sprøytet inn en ltr DBaxe i hver, kassene er laget i 2mm stål å sveiset inn i nedre del av a-stolpen (sparkepanelet). skal se om jeg finner noen bilder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaJaCkal Skrevet Desember 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by autod ikke i dørene, men i kickpanel, kassene ble laget på 8ltr, så er det sprøytet inn en ltr DBaxe i hver, kassene er laget i 2mm stål å sveiset inn i nedre del av a-stolpen (sparkepanelet). skal se om jeg finner noen bilder.. Post de gjerne her, dette kan bli interessant :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaJaCkal Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Har nå sett meg litt rundt (og ikke minst forhørt meg) og har kommet frem til at også JLaudio har et "like godt" frontsett. XR650-CSI, dette koster i norge 4990,- men kan fåes av megabillig.com for 2150,- + frakt. Lurer nå seriøst på å bygge JLaudio i hele bilen med forsterkere og hele pakka. med unntak av headunit. Kommentarer (Til frontsettet evt oppsettet og IKKE megabillig.com)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 det er et fornuftig valg, har litt erfaring med JL å jeg har bare positve ting å si, forsterkerene er utrolig bra..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by autod det er et fornuftig valg, har litt erfaring med JL å jeg har bare positve ting å si, forsterkerene er utrolig bra..:) Får håpe det da...;) Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by autod det er et fornuftig valg, har litt erfaring med JL å jeg har bare positve ting å si, forsterkerene er utrolig bra..:) JL har vel aldri laget et prudukt som ikke har vært bra, har de det? Jeg har i hvert fall bare positive erfaringer med JL. De får alltid positiv omtale... 12W3 og 12W6 fikk toppkarakterer i Lyd og Bilde for et par år tilbake. W6v2 er meget gode SQ elementer. W7 er blant markedets beste på SQL. Slash serie forsterkerne (spes 500/1 og 1000/1) er bare imponerende gode! Har også hørt mye skryt av kompo-settene deres, spes XR650-CSI ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Nå skal jeg være gledesdreper men det skal bli ufattelig spennende å høre den nye serien til Focal Utopia.:D :D :D ;) Må ha det, bare må ha det.:D :D :rolleyes: :rolleyes: Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by Golf4 Nå skal jeg være gledesdreper men det skal bli ufattelig spennende å høre den nye serien til Focal Utopia.:D :D :D ;) Må ha det, bare må ha det.:D :D :rolleyes: :rolleyes: Enig... det ser skikkelig spennende ut..litt stiv pris men..:) men det kommer andre ting utover vinteren våren også....;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg