Gå til innhold

Godt frontsett!

Ranger emnet

ThaJaCkal

Anbefalte innlegg

Personlig så liker jeg Macrom sine, de er garantert NR.1 på lyd. Har aldri hørt bedre lyd komme ut av noen frontset, helt klokkerent.

I min bil så har jeg Infinity Kappa 7.5" frontset, hvor disse klarer å yte 300w! Bassen er det beste jeg noen gang har hørt komme ut fra de småe høytalerene, men lyden er ikke på langt nær så fin som Macrom har.

SKREV JEG: Rockford Kappa frontsettene koster vel rundt 3000,- mens Macrom sine rundt 5000,-.

Mente Infinity Kappa... Hoho...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mihkku

Personlig så liker jeg Macrom sine, de er garantert NR.1 på lyd. Har aldri hørt bedre lyd komme ut av noen frontset, helt klokkerent.

I min bil så har jeg Infinity Kappa 7.5" frontset, hvor disse klarer å yte 300w! Bassen er det beste jeg noen gang har hørt komme ut fra de småe høytalerene, men lyden er ikke på langt nær så fin som Macrom har.

Rockford Kappa frontsettene koster vel rundt 3000,- mens Macrom sine rundt 5000,-.

Macrom sine var skikkelig gode når Morel stod for produksjonen, nå er dem rimelig standard greier. Ikke det at jeg mener det er dårlig, det var bare i en bedre possisjon når Morel stod for OEM produksjon av høyttalerne dems etter min mening.

For å gjenta meg selv til det kjedsommelige: ET ELEMENT KAN IKKE YTE WATT, det er en forbannet PASSIV komponent!!!!!!!

Det kan da umulig være så vanskelig å forstå:D :D ;)

ha ha ha

mvh

Glenn (den frustrerte;) ;) )

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått tips på både Focal og Morel.

Personlig ville jeg helt klart valgt Morel.

Primært på bakgrunn av en overlegen diskant sammenliknet med Focal.

JL Audio sine komposett kjenner jeg ikke.

Ellers har undertegnede et par spennede ting i kommingen fra SS også.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf4

Du med din forum kompetanse Mr. SQ og aldri vært borti JL Audio

men velger bort Focal av att diskantene til Morel er overlegne.

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: snodig.

Sjansen til å teste JL audio komposett har liksom aldri bydt seg utrolig nok. Noen ganger blir det bare slik.

Selv syntes jeg Morel sine diskanter er overlegne Focal sine. Focal har laget noen gode mellomtoner og basser opp igjennom, men jeg har aldri blitt fortrolig med diskantene dems. Syntes rett og slett dem er for dårlige. Men det er min personlige mening.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf4

Kjære Mr.SQ. Det jeg liker ved dine innlegg er att de er basert

på ærlighet. Håper å se bilen din på Emma iår.;) ;) :D :D

He he, det viktigste er at folk vet hvor dem har meg.

Vel, min private bil må det nok ventes hvertfall 1,5 år på. Har verken tid eller kapital til å starte på det prosjektet enda. Bilen som kommer skal bygges av meg og representere firmaet, så det blir jo samme greia. Vi får bare sattse på at resultatet blir som ønsket.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Har du 7 liters kasser i dørene?! :eek:

Har du bilder av akkurat det fra bygge perioden? :)

Edit:

Fant en artikkel om bilen din.. hehe

De i kickpanelene som har store kasser?

Men er uansett interessert i bilder av den kassebyggingen om du vil dele med deg? :)

http://img.photobucket.com/albums/v211/autod/hy_36.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/autod/hy_21.jpg

her er et par bilder..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider