Dulle Skrevet Desember 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Det derre EOS 300D kameraet virker bra da. Men inne på den Nomatica-siden, så selger de pakker med alt mulig rart. Hva er USB Duplicator? Og hva er Optisk EF-S 18-55/3.5-5.6? Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wroom Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Originally posted by Dulle Det derre EOS 300D kameraet virker bra da. Men inne på den Nomatica-siden, så selger de pakker med alt mulig rart. Hva er USB Duplicator? Og hva er Optisk EF-S 18-55/3.5-5.6? USB Duplicator er høyst sannsynlig en USB kabel som du må ha for å få bildene over på pc. Optisk EF-S 18-55/3.5-5.6 er standard linsen for EOS 300D, og kan ikke bli kjøpt separat, kun med kamerahuset. Dette er en linse som er skapt kun for 300D og den er spesial lagd for å få optimale resultater fra lyssensorene og autofokus. Kameraet har lukkerhastighet fra 1/4000 sekund til 30 sekunder. Kameraet gir optimale resultater ved billøp og lignende. Linken nedenfor er til et foto tatt med 1/1000 sekunds lukkerhastigheten fra Le Mans. (Jeg har endret størrelsen fra 4960 x 3507 pixel til 1000 x 707 pixel) http://bbportalen.genialt.no/13small.jpg Og linken nedenfor her er tatt på Goodwood Revival Meeting med samme lukkertid. (Jeg har endret størrelsen fra 4960 x 3507 pixel til 1000 x 707 pixel) http://bbportalen.genialt.no/16small.jpg For mer info om kameraet se: http://www.canon.no/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_300d/index.asp Og jeg råder deg til å kjøpe kameraet av en forhandler, lettere hvis du trenger reprasjon eller det er noe feil med kameraet etterhvert, noe jeg tviler på egentlig. ;) Poster flere bilder tatt med kameraet senere i dag, har noen å besøke i dag vettu! :) Bilder fra Autofil og sånt kommer da... pluss fra depoet fra Le Mans og Goodwood Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spooz Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Trenger ikke nødvendigvis kjøpe dyre speilreflekskamera, mitt kamera Fuji S7000 tar bilder som dette: Kameraet kostet 5000,- hos Komplett for mange måneder siden. Siter Spooz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wroom Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Ja, digitale kameraer uten speilrefleks er meget bra de også, særlig med innebygget optisk zoom (lang, f.eks 5x-15x) i små linser. Bedre vil være sinnsykt bra! En fordel med de kameraene som speilrefleksen ikke har, men speilrefleks gir bedre bilder med tanke på lys, fart og fokus! Du får se hva som veier opp mest, ditt valg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Har akkurat fått meg digital kamera selv... En Olympus Mju Digital 410. Den tar svæææære bilder, og på PCen ser de blurrete ut i orig. størrelse (blir selvsagt bedre ved forminskning) Meninga at alle skal ta så store bilder? I HQ-modus (high quality??) blir bildene enda bedre men fortsatt svæææære... Altså spørsmålet er: I tester osv. vises bildene helt superklare og sånt, komprimerer de bildene da? Skjønner ingenting :( Bare lurer på om det finnes kameraer som tar, tja, bilder i normal størrelser og av superklarhet... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wroom Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Vel, EOS 300D har 10 forskjellige størrelse nivåer å velge mellom hvis du heller vil ta flere bilder med lavere kvalitet enn 300 av beste kvalitet. Så det skulle finnes på andre også tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Jeg har et HP Photosmart 850D tilsalgs.. hvis noen skulle være interessert :) http://akam.no/art.php?artikkelid=1256 Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70c Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Originally posted by BLACK.PEARL Har akkurat fått meg digital kamera selv... En Olympus Mju Digital 410. Den tar svæææære bilder, og på PCen ser de blurrete ut i orig. størrelse (blir selvsagt bedre ved forminskning) Meninga at alle skal ta så store bilder? I HQ-modus (high quality??) blir bildene enda bedre men fortsatt svæææære... Altså spørsmålet er: I tester osv. vises bildene helt superklare og sånt, komprimerer de bildene da? Skjønner ingenting :( Bare lurer på om det finnes kameraer som tar, tja, bilder i normal størrelser og av superklarhet... :) Grunnen til at det er svære bilder er jo antall megapiksler kameraet klarer å levere. Du må ikke justere ned kvaliteten på kameraet, da kan du angre om du i senere tid ønsker fremkalling/kopi/forstørrelse av bildet. Man resizer enkelt og greit bildet i et fotoprogram (Paint Shop/Photo Shop) og lagrer det som en egen, redigert fil. Da tar det mindre plass, og det er mulig å se på nett. Dette er fint til f.eks. et forum, selv om enkelte her inne tydeligvis ikke forstår at det er plagsomt med et bilde på 1024x768 og oppover i en post. Man må jo scrolle i alle retninger, og alle posts i samme topic blir tusen meter lange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Jeg fikk et Canon Powershot S70 til jul :D Dette må da være et aktuellt kamera.. om du kansje ikke er ute etter å ta bilder i de aller vanskeligste lysforholdene :) Har ikke fått prøvd det så mye ut enda.. men trur det skal være et heftig kamera å ha med på biltreff og lignende. BTW 70c.. 1024x768 er perfekt for forum.. :) Kan jo ikke regne med at alle lever i stenalderen og har 14" skjermer og 56k internet linje.. For de som har dette kan de faktisk stille inn i "kontrollpanelet" sitt at alle bilder på forumet skal vises som linker.. Men noe særlig større enn 1024x768 kan være teit å ikke ha som link.. Til Black.Perl Grunnen til at bildene er klare er fordi de folka som tar bilder for blader og lignende er proffe og "super-støde" på hånden.. De har mest sansynelig tatt flere bilder med hvert kamera de har hatt enn det en vanelig mann tar i løpet av hele livet :) I dette yrket som alle andre har erfaring veldig mye å si på resultatet.. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Noen som har prøvd noen av disse kameraene: HEWLETT PACKARD CM407 4.1mp og 3xOptisk zoom 1495kr på elkjøp: Link til elkjøp SONY DSCP73 4.1mp og 3xOptisk zoom 1995 på elkjøp: Link til elkjøp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 De kameraene som er nevnt sist her er kompaktkamera. De egner seg dårlig til å ta bilder av biler (som som oftest beveger seg) DEt er det flere grunner til: Tar litt tid fra man trykker på knappen til bildet blir tatt, man kan ikke sille inn lukkertid. (tar man bilder av biler i fart og har for lang lukkertid blir bildet uklart), og man har ikke utgang for ekstern blitz. Og sist, det er oftest ikke vidvinkel på kameraene. MEn de holder til å ta bilder av biler som står i ro. Hvis du ikke har råd til et digital speilrefleks kamera, kan du kjøpe et analogt speilrefleks feks. Canon EOS 300N eller Nikon F65. De koster rundt 1500-2000,- inkludert linse. De tar veldig gode bilder, men utingen er at det koster en 100 lapp og fremmkalle bildene da.(bilder på CD) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Fikk kamera til jul, Samsung Digimax A400. Kjøpte meg stativ idag å testa å ta bilde av bilen. Ble fint synst jeg, men bilen sku ha vært vaska først :D Med noe effekt innstillinger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Jeg bruker Canon PowerShot a300 å får slike bilder: Gatebil Lånke Gatebil Lånke 31 juli Siste treffet på Lånke i år 4 sept Soundoff på bilradiospesialisten Synes ikke det er så vært for et kamera til 1700 :) Det som er værre er biler i fart.. der har jeg trøbbel.. men lurer på om jeg må forske litt mer på det.. instillinger osv.. :) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg