Gå til innhold

Minste turbo'n du får??

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vet ikke no om minste, men vil våge og påstå at ein Suzuki Alto 0,8 liters orginal turbo må verr rimeligt liten....

Hehe..! Og ja, det finnes, såg faktiskt en i norge og, Haugesund for å vere mer eksakt.! Klarte nesten og holde følge med den med min lille 0,8 liters alto med 2 trinns automatkasse! :rolleyes:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

må bare spørre .... hva skal du med den?

`turbo gressklipper? :P

Kompis som har en Aerox som ikke går fort nok.....105 på sletta nå......men han er glad i fart han kompisen min...heheh....derfor er han uten lappen på bil nå.....men uannsett....motorvolumet blir vel for lite.....er 0.05l vi snakker om...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sleeper

snakker vi moped her?

scooter....Yamaha Aerox.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Vet ikke no om minste, men vil våge og påstå at ein Suzuki Alto 0,8 liters orginal turbo må verr rimeligt liten....

Hehe..! Og ja, det finnes, såg faktiskt en i norge og, Haugesund for å vere mer eksakt.! Klarte nesten og holde følge med den med min lille 0,8 liters alto med 2 trinns automatkasse! :rolleyes:

da vet jeg om 2 andre små turboer..

Honda That`s har en 0,7liter turbomotor .. sikkert mini turbo der..

(3 trinns automat)

og Smart bilene (noen av de) der har man jo ne til 0,6liter med turbo .. og hele 33KW! :P

ikke ta det som fakta med de skal vist ha hatt 6trins "semi auto" kasse :P

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sies at det fantes turbo til zündapp tidlig på 80-tallet.. ryktes at det var til 2t..

uansett, ka med å sette på trimsylinder hvis han vil ha fart? få volumet opp i ville 0,08 liter kanskje ;) evt sette i 100cc motor eller noe sånt, fins vel til mange av de scooterene..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 takter + turbo = veldig mye modifisering av motor. Og for en 16-18 åring blir det vel litt vannskelig.

Da ville det nesten vært enklere å satt inn en yamaha r6 motor i scooteren. Eller en skidoo mxz 800ccm (bombarider)(snøscooter motor) med snøscooter variator oppsett.

(ikke det at jeg oppfordrer til noe ulovligheter ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan trimmes i alle verdens sky uten turbo ja....men ideen å tanken på å ha en jævla liten scooter med snurre er bare jævlig gøy:D :D :D Kan prøve å feile da...ikke no prob det lissom...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sleeper

hm.. hvordan var det med denne olja da???

trur detta blir ALT for mye jobb og penger for en 16-18åring.. men hvis du vil så knock your self out....

Han som er eier å skal bygge er 20 å meget dreven til å skru...tru meg. Han har allerede nevnt for meg at han må bygge en separat olje tank,siden olja blandes sammen med bensinen på aerox'n......han er dessuten lapp løs til juli å trenger derfor noe å bedrive tiden med...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider