Gå til innhold

Minste turbo'n du får??

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hersker Hans

Man får jo motorsager med turbo, vet ikke hvordan motorer som bruker, men det er kanskje ikke dumt å studere en motorsag med turbo, kanskje man kan plukke opp noen tips, de har vel ganske små turboer og.

 

Har vært inni på den tanken på å henten en turbo fra en motorsag.....men det er det å finne en..hehe

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Den kan trimmes i alle verdens sky uten turbo ja....men ideen å tanken på å ha en jævla liten scooter med snurre er bare jævlig gøy:D :D :D Kan prøve å feile da...ikke no prob det lissom...

 

Hvordan i all verden skal du få noen som helst effekt av en turbo på en totakter, da? (bensin, that is, diesel-totakter MÅ ha turbo/kompressor). I det "ventilene" åpner, flyter jo lufta tvers gjennom, du må modde ganske merkelig for å få noe trykk der.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Man får jo motorsager med turbo, vet ikke hvordan motorer som bruker, men det er kanskje ikke dumt å studere en motorsag med turbo, kanskje man kan plukke opp noen tips, de har vel ganske små turboer og.

 

Jeg er ganske sikker på at "turbo" på motorsag er noe helt annet enn hva vi forbinder med turbo.

 

http://www.no.jonsered.com/files/documents/norwegian/minisawmill.pdf

 

se på side 3 der. "turbo" .. bah.. Det gir vel omtrent samme effekten som å rette inntaket til luftfilteret forover på bilen.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Man får jo motorsager med turbo, vet ikke hvordan motorer som bruker, men det er kanskje ikke dumt å studere en motorsag med turbo, kanskje man kan plukke opp noen tips, de har vel ganske små turboer og.

 

 

Eller hente fra en støvsuger som det står turbo på.Tror du skal lete like lenge der etter en turbo ja :rolleyes:

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by X-ecutioner

hm.. jeg mener å huske at da jan-erik testet mini-mopeden, (autofil-messen bl.a.) så fantes det et turbo kit til denne ? mopeden var jo 50cc?

 

X

 

 

Det var den lille monkey bike saken det.....:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra mine tidligere dager som scooter-fører, hadde jeg en yamaha aerox, fant i min tid turbokit til denne på en nederlansk side, gav ikke mer enn 15 hk ekstra, men var jo litt stas..

 

fantes også video av en yamaha aerox med turbo, men denne finner jeg desverre ikke igjen..

 

så det går nok ann, etter litt ommbygging og kos :)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår