Gå til innhold

GTT motor i en Sunny n13?

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Nå kommer det en del spm...heheh

GTT motor i en Sunny n13.

Går det i det hele tatt?

Passer det med forstilling?

Ledningsnett i en sunny n13...er det likt som i GTT?

Eventulet tatt manifold , turbo, kam(?), topp(?), bunnpane med oljeretur(?) å satt på en 1.6 n13.

Hvor mange hk er bremsene i en n13 1.6 godkjent for?

Veit dette er mange spm,men en kompis ska kanskje handle bil kjapt å trenger litt info om hva han kan gjøre med bilen/delene!!!

På forhånd, Takk.

Mvh Lars:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har GTT motor i min Sunny N13.

Om kompisen din skal gjennomføre dette bør han ha GTT motoren (duh) med girkasse, ledningsnett og ECU. Ledningsnettet er ikke likt. Bør også ha bensintank og elektrisk pumpe fra en N13 med injection motor, så sant bilen ikke har det originalt.

Om Sunny'n har forgassermotor: Er lettere å bytte hele tanken enn å modifisere den originale. Alle bensintanker på N13 fra '87 og oppover er like, men de med forgassermotor har et lokk sveiset fast der pumpa sitter på injectionutgavene.

Turboaggregatet på GTT motoren vil komme borti radiatoren på N13, så han trenger også radiatorvifta fra Cherry'n. Den er smalere. Festene på vifta må likevel modifiseres litt.

Forstilling passer.

Traversen må modifiseres litt.

Om han skal bruke luftfilteret som er på GTT motoren må han rydde plass. :) Spylervæsketanken ++ i N13 sitter i vegen, men da er det lettere å skaffe en slange med 90 graders bend og kjøpe et lite, åpent luftfilter (sånn som jeg/mekanikeren gjorde det).

Vet ikke hvor mange HK bremsene er godkjent for, men både Nissan Norge og Biltilsynet godkjente bilen min med GTT motor og originale bremser. Sunny'n blir ikke tyngre med GTT motor. :) Jeg kjøpte uansett større bremser.

Eksosanlegget på GTT er muligens litt større, så det kan sikkert brukes. Svendsen Eksos lagde nytt til meg, så jeg vet ikke.

Har jeg glemt noe nå tru...

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Jeg har ikke så god peiling at det gjør noe. Men slike prosjekt har jeg sansens for! Skikkelig tøft! En vakker dag skal jeg også bygge om en bil, men vi får se..

Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går! Spennende:)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte på den Gtt som skule bli donor bil....men den var så JÆVLIG dårlig at det ikke var gøy en gang......prosjektet blir utsatt inntil videre...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Hva med drivakslene? Er de av samme kaliber?

Hvis det ikke er problem, hvorfor blir det kluss i en micra.. (Når sunny 1,3l passer rett neddi micra, mens e15et ikke akkurat er plgg and play)

Har lyst på e15et motor i Micra(Jeg vil jeg vil men tør ikke...Enda)

Har du noe mer info om Sunnyen med saab turbo? Har han senka kompresjonen eller lader han bare lite?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det jeg ville ha gjordt er å kjøpe meg en cherry gtt. Heller bruke 1,3l som delebil ellerno.. Cherry gtt har bedre bremser, intreør og motor+++

Behøver ikke å være så dyrt, jeg legger ut min for salgs snart(blir ikke dyrere enn 15000, da har du en helt grei gtt)

Mye bedre utganspunk og du trenger ikke mange kronene for å få 150-170hk(Jeg syns det går bra nok med de orginale 114hk..)

Hvis du ikke vil det så har jeg en cherry delebil med samme intreør fra en gtt(uten turbo skriften i stolene..)

da trenger du bare motoren e15et(og girkasse) ledningsnettet (muligens også tanken..) eksos, bremser++=kjøp deg en gtt og bruk pengene på den(det er skikkelig gøy :fire: )

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider