A.M.T Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Hei! Vel her var det mange folk ja :rolleyes: Lurte litt på om denne her Maserati biturbo 425 er noe bil med potensiale?? Ser det ligger en på autodb.no til 75000,- kjørt 118 000km eu-godkjent til januar 2006. Hvilke feil er som regel å finne på disse gamle 80-talls modellene? mvh Arne Siter Mazda 323 4x4 GTX Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andyman Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Hei! Vel her var det mange folk ja :rolleyes: Lurte litt på om denne her Maserati biturbo 425 er noe bil med potensiale?? Ser det ligger en på autodb.no til 75000,- kjørt 118 000km eu-godkjent til januar 2006. Hvilke feil er som regel å finne på disse gamle 80-talls modellene? mvh Arne Maserati Biturbo er en rå bil! Det som er det positive med disse er drivlinjen.Den er skuddsikker å av bra kvalitet, men det som trekker ned er karosseri og elektronikk.Man kan si at bilen ble levert som et slags "halv fabrikat" fra frabrikk.De ble nesten levert med med rust fra fabrikk!! Motoren er veldig bra og kan gå ganske langt.Har selv sett et par som har rundet 300.000km uten de største problemene. Elektronikken er vel det som er det største Problemet.Du må aldri finne på å leke med el.setene eller el.vindune.Du risikerer at de gir seg mens du leker med de.Gå over alle jordinger å rens disse nøye siden der ligger veldig ofte feilen.Deler er også ikke direkte billige, men rimlig greie å få tak i(amerikanske maserati klubben). Men som sagt motoren er rå og det kan tynes ganske mye ut av disse.Går en bil her i norge med digital innsprut og mildt modifisert som yter rundt 330hk. Så potensiale er det så absolutt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyNils Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 æ har en biturbo 410 me største motoren kosta mæ en opel omega b 1996 mod veldi morro bil men æ har sprekk i tryk slange desverre såmæ skall fixe. vilken bålt serkel er d på biturbo 1987mod 4dørs? og innpres? Siter sayko racing-1994 chevrolet g30 -1998 passat tdi stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiti Skrevet Februar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2010 Biturboen finnes både med 4bolt(eldre modeller) og 5-bolt(største motorutgavene og nyere modeller. 4bolt har boltsirkel 4-98 og innpresset tror jeg var 22mm. Er sværet nær å kjøpe en 425-87mod. Ettermontering av intercooler,(425 hadde ikke dette før de kom med innsprøyning(ca1988/89))øker effekten fra 200hk/320nm til ca250hk og 370nm. Anbefalt(av maserati) motorolje er bla. agip racing 10w-60. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Biturboen finnes både med 4bolt(eldre modeller) og 5-bolt(største motorutgavene og nyere modeller. 4bolt har boltsirkel 4-98 og innpresset tror jeg var 22mm. Er sværet nær å kjøpe en 425-87mod. Ettermontering av intercooler,(425 hadde ikke dette før de kom med innsprøyning(ca1988/89))øker effekten fra 200hk/320nm til ca250hk og 370nm. Anbefalt(av maserati) motorolje er bla. agip racing 10w-60. Litt morsomt at det tar flere år mellom hver post på denne tråden :D Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet Februar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2011 Litt morsomt at det tar flere år mellom hver post på denne tråden :D Nettop derfor er det på tide og bumpe denne tråden inn i år 2011 :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.