Gå til innhold

Nitto 1320

Ranger emnet


TurboCG

Anbefalte innlegg

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Satt å leika meg litt i går. Hadde alt på bilen. 535Hk med HKS. Fjerna den vanlige steg 4 tuninga og datt ned på ca 465Hk, jeg hadde 506Hk med bare vanlig steg 4. Nå får jeg ikke satt på den vanlige steg 4 satsen igjen. Så jeg får ikke mere enn 465Hk. Flere som har opplevd dette? Fårstår ikke noe jeg. Klarte ikke lavere tider enn 10.89 uten nos heller. Må vel gå å komme under dette. Noen som har noen tips?

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har civic`en enda.

Har oppgradert med:

 

-Stage 3 Upgrade

-større intercooler

-blow off

-Headers

-High flow cat

-Performance exhaust

-AEM Cold air intake

-Fuel pump

-high flow injectors

-Oil cooler

-H&R springs

-Centerforce DFX clutch

- 200 shots NOS

-Boost controler

-vinge

 

Men jeg har et heftig problem som irriterer meg noe grenseløst..får dårlige reaksjonstider..ligger på GODT over sekundet og bilen vil ikke gi turtall..virker slapp og død..Olje og motor e på topp, men den vil ikke gi turtall i begynnelsen..men når den gir turtall så går det unna.

Men noen som vet problemet mitt?

Noe jeg kan gjøre for å få den hissigere og få bedre reaksjonstid?

Noe jeg gjør gale osv?

 

Takker for alle råd:)

 

MVH Lars

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars

Har civic`en enda.

Har oppgradert med:

 

-Stage 3 Upgrade

-større intercooler

-blow off

-Headers

-High flow cat

-Performance exhaust

-AEM Cold air intake

-Fuel pump

-high flow injectors

-Oil cooler

-H&R springs

-Centerforce DFX clutch

- 200 shots NOS

-Boost controler

-vinge

 

Men jeg har et heftig problem som irriterer meg noe grenseløst..får dårlige reaksjonstider..ligger på GODT over sekundet og bilen vil ikke gi turtall..virker slapp og død..Olje og motor e på topp, men den vil ikke gi turtall i begynnelsen..men når den gir turtall så går det unna.

Men noen som vet problemet mitt?

Noe jeg kan gjøre for å få den hissigere og få bedre reaksjonstid?

Noe jeg gjør gale osv?

 

Takker for alle råd:)

 

MVH Lars

 

 

stille ned boost controlleren..... jeg har min på 19... har fin reaksjons tid da...

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars

Men jeg har et heftig problem som irriterer meg noe grenseløst..får dårlige reaksjonstider..ligger på GODT over sekundet og bilen vil ikke gi turtall..virker slapp og død..Olje og motor e på topp, men den vil ikke gi turtall i begynnelsen..men når den gir turtall så går det unna.

Men noen som vet problemet mitt?

Noe jeg kan gjøre for å få den hissigere og få bedre reaksjonstid?

Noe jeg gjør gale osv?

 

Takker for alle råd:)

 

MVH Lars

Hvordan tar du starten? Stå helt bakerst på start plata, akkurat der hvor de andre lysa begyner å lyse. turtallet på mellom 3500 og 4500. prøv deg fram. Du har ikke skrevet nye dekk på lista, har du ikke det må du ha det. Sett bilen i første akkurat når du ser det andre gule lyset begyner å lyse. Øver du litt skall du klare javne start tider på rundt 0.500-0.550. Kjør fult ladetrykk men uten NOS. Ikke lett å få javne tider med NOS. Lykke til.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å skrive nye dekk på listen:rolleyes: , men det har jeg altså..kjører ikke NOS i starten, men gjør mye av det du sier ÅGE, men ender bare opp med mye burning og hjulspinn:rolleyes: og mister festet.Hvordan motvirker jeg dette ?

 

Det med Boost controlleren visste jeg faktisk ikke om så her må jeg teste videre vettu.Takk for tipset

:)

 

Lars

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår