Gå til innhold

Skal vi lage en norsk 240 film??

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

Hei dere! Vi har på en tråd snakket om å sette igang med en egen norsk 240 film da det er lite info på de offisielle Volvo filmene!

Jeg har sagt jeg kan gjøre noe film redigering men er ikke den flinkeste men det elementæra greier jeg!

Men det jeg da trenger hjelp til er å skaffe inn klipp fra norske 240! Helst i action eller ren presentasjon av bilen! Alt fungerer. Men ikke bilder for da har man plutselig en hel haug av ting å sette inn! ;)

Jeg har muligheten å kopiere over fra vhs men kvalitetet blir litt sånn der men det fungerer da!

Så hvis dere har noen klipp dere vil ha med eller vet om noen så bare send dem til meg på camaro@east.no

Men har dere noe på vhs som jeg skal kopiere over så send meg en pm så skal dere få adressen der. Og hvis du har skikkelig peil på redigering så si iallefall ifra!

Da den er ferdig vil den komme for salg! Kun for å dekke brenningen, plater og diverse! Ikke noe her er for å gjøre noen rike men heller å få vist hverandre og andre hva slags biler man har her i landet.

Et bilde er greit nok men de fleste liker å se dem på film!

Så kom med spørsmål og forslag om hva som bør gjøres eller sett igang å film!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja nå kan vi jo lage en intro film opplegg så folk vil filme mer! Men jeg håper virkelig det blir mye filming til sommer mens det er mange som sikkert skal ha det gøy i vinter nå!

Tenkte å lage en liten snutt om å få slædd i høyest mulig fart uten å dra til skogen! Greier lett 160-170! ;) Spørs bare på nervene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jezz, blir nok knall!

om mange sender på mail til deg kan det jo bli tregt som faen på E-mailen din, jeg har en adresse/link til en side der man kan laste opp større filer slik at motakeren laster dem ned derifra, er kanskje å foretrekke slik at "HPfreak" slipper å laste ned 2Gb når han åpner e-posten. eller?

er veldig enkelt opplegg, å funker utmerket.

har dog ikke den linken her, men på en annen maskin, som jeg ikk kommer meg på før.. 1-2? juledag!

men det haster jo ikke så mye med de klippene uansett.

ellers så går det jo (om man skal lage en dvd) ann at de som ønsker klipper sammen en presentasjon om bilen selv slik at det ikke blir så sinnsykt mye arbeid på HPfreak, jeg bruker å sitte å "leke" med videoredigerings programmer så jeg fixer sikkert noe. feks 5 min på hver bil/ perosn, eller max 5+/-?

Hvordan synes dere at en eventuell DVD-meny skal være? her er et eksempel:

"Forside" velg her: Rally - info - presentasjon av biler- (grp.a)

rally= en del rally klipp vi samler ihop (jeg mener det her også kan/bør være pv, amazon +andre gamle volvoer også)

info: kan feks være info om sider vi bruker, hvor vi kan treffes, hvem som har laget filmen osv. å lage en større opplysnings "base" kan bli litt vell komplisert. men man kan jo også legge inn info om småting, feks, seiere i grp a osv osv

presentasjon av biler: kan inneholde en ny meny med feks navn: der de forskjellige bilene er presentert etter eierrekkefølge.

feks: *HPfreak

*Vomaz

*JEPS

osv osv

ellers er jo mulige kategorier:

*volvotreff (kan feks være bilder)

*burning

*drifting

Faen, tror jeg skeiet ut litt hær.....

er bare forslag men noe sånt vil jo gjøre det mye enklere å navigere. trenger jo ikke å være så komplisert.

kjedelig å spole 1 time til høydepunktene hver gang man har fest

(bruker nemmelig å se burnefilmer da!!)

hva synes dere?

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da gå ann å få til en fin intro/framside! Har dvdit og nerovision som vistnok skal kunne lage slike framsider.

Kan jo ha en del med presentasjoner om de enkelte bilene og en med diverse klipp fra de som ikke har muligheten til det! Kan jo lage en liten framside før klippen med info om bilen og eier og evnt framtids planer om bilen!

Og så klart vi kan ha egen del med rally, men tenkte å legge hovedvekten på norske 240 gatebiler! Men rally kan jo gå under bonus sammen med diverse andre klipp og da! Alltid bra med flere innspill slik at vi greier å få et bilde på hvordan det skal bli!

Det med masse filmer til meg går bra da dataen står på 24/7 så det er bare å sende på! Kommer det 10 filer på 100 mb pr så er det greit å få beskjed først så jeg stopper andre nedlastninger imens!

Og alle klippene blir egne kapitler så folk slipper å spole så mye! Fortsatt lettere med dvd enn vhs da! ;)

Jeg kommer til å begynne med min nå! Litt hvordan den så ut før jeg begynte (hvis jeg har noe derfra da) og hvordan den er nå og med planer framover!

Send meg gjerne lyder også da dette er fint å bruke når man hopper i menyene! Kan bli slitsomt men det er da Volvo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke lese alt...(er sliten) hva med å lage en "Hva skjer i garasjen" en prosjekt side med biler til folk som holder på å lage seg en værsting volvo..:D meg inkludert;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Orket ikke lese alt...(er sliten) hva med å lage en "Hva skjer i garasjen" en prosjekt side med biler til folk som holder på å lage seg en værsting volvo..:D meg inkludert;)

tar jo tid å bygge så den videon kommer nok ikke ut på laaang tid! :p jeg kommer sikkert til å lage en video selv hvis jeg starter et prosjekt en gang jeg får tid/råd! kansje til våren en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så klart vi kan ha et slide show med enkle bilder og med info om biler rundt omkring! Og absolutt ha med garasje prosjekter! Tenkte på det i stad men glemte det i farta! Jula har skylda! Dreper snart en føkkings nisse snart!

Men uansett så er det sant at dette kommer til å ta masse tid, så alt hjelper av ting som er ferdig redigert!

Den som har muligheten til å gjøre det vil hjelpe oss med å få filmen ferdig fortere!

Da jeg lagde filmen min som ble på 35 min, brukte jeg utrolig lang tid på å klippe og redigere! Så dette er et tålmodighets prosjekt!

Og blir vi ferdig i tide kan vi lage noen ekstra og ta med på Gatebil treffene. Danne oss en "klubb" eller noe og har en liten stand med kanskje en eller to av bilene som er med i filmen! Her kan vi ha avstemning eller om noen virkelig har noe å vise fram, men dette får vi ta når den tid kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HPfreak

Ja så klart vi kan ha et slide show med enkle bilder og med info om biler rundt omkring! Og absolutt ha med garasje prosjekter! Tenkte på det i stad men glemte det i farta! Jula har skylda! Dreper snart en føkkings nisse snart!

Men uansett så er det sant at dette kommer til å ta masse tid, så alt hjelper av ting som er ferdig redigert!

Den som har muligheten til å gjøre det vil hjelpe oss med å få filmen ferdig fortere!

Da jeg lagde filmen min som ble på 35 min, brukte jeg utrolig lang tid på å klippe og redigere! Så dette er et tålmodighets prosjekt!

Og blir vi ferdig i tide kan vi lage noen ekstra og ta med på Gatebil treffene. Danne oss en "klubb" eller noe og har en liten stand med kanskje en eller to av bilene som er med i filmen! Her kan vi ha avstemning eller om noen virkelig har noe å vise fram, men dette får vi ta når den tid kommer!

fåfåfå video!!!

url!!! nåååh ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe den ligger ikke ute! Ansiktene, steder og bil skiltene er veldig synlige! Er litt forsiktig med det. For vi kaller den Bil kaos i Kongsvinger! Mye der som ikke bør ha med med denne er mest for oss som er med! Min gamle Volvo holdt ut mot 3 andre biler til kameraten min før den tok kvelden!

Filmen er på 350 MB så det tar litt tid å laste den ut! Men en snakket om å lage et felles upload sted så bare jeg får adressen dit så kan jeg sikkert legge den ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider