Gå til innhold

Skal vi lage en norsk 240 film??

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://athana.ingdal.net/rr3/

her er no en vi har laget, kan jo få klipp fra den om du finner noe du kunne tenkt deg. har en bedre utgave av den å, men den er en større, så den ligger ikke ut:P er no bare og si fra om du vil ha noe;) bj@elsker.net @ msn eller her da!:-)

Hva er poenget med å smelle når musikken er så høy at du ikke hører den dritt ?

Vil tro folk er mer interisert i å høre lyder av det som foregår en å høre på musikk :rolleyes:

Det er vertfall det jeg mener.. er irriterende å ikke kunne høre den dritt.. Bare musikk..

HPFreak, når du fikser den filmen, så må du ikke ha høy musikk på.. Må kunne høre lyder av hva som skjer.. Er bare kjedelig å sitte å høre musikk å se at noen spinner å herjer uten å høre den dritt :D

Lav musikk så selv en blind kan få nytte av "se" (lytte) til videon :) :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, enig, best med lav musikk, eller ikke noe musikk i det hele tatt, hvis det er filmer med biler som har litt motor, -da syns jeg man bør droppe musikken.

BTW: Den 740'en er til salgs nå såvidt jeg vet...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe mer specs på den 740 da? Var nais!

Tenkte å kun la musikken ligge lavt i bakgrunnen da ting skjer, men er det egentlig noe vits i å høre mas og tjas fra de som filmer hvis filmingen skjer ifra annen bil da? Da kan man vel ta lyden litt høyere? Syns det blir litt amatør messig å høre folk som stønner i kor da en annen bil leker og vi ikke hører bilen! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe mer specs på den 740 da? Var nais!

Tenkte å kun la musikken ligge lavt i bakgrunnen da ting skjer, men er det egentlig noe vits i å høre mas og tjas fra de som filmer hvis filmingen skjer ifra annen bil da? Da kan man vel ta lyden litt høyere? Syns det blir litt amatør messig å høre folk som stønner i kor da en annen bil leker og vi ikke hører bilen! ;)

hmm, hva med å legge til "latter på boks"^tm og "jubel på boks"^tm?

noe ala. amerikanske tv-serier.

can1b.gif

edit:

hiv med noen klipp av en dau bmw og legg på moped-motorlyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det går jo ann når noen driter seg ut eller gjør kule stunts! Litt "woooow" og "hahahahhahaha" går jo! Skal se om jeg finner noe! Har forskjellige applauser da! :)

hehe, men da må det være sånn åpenbart fake..

hadde vært digg med teksting på filmen også.

vobsub programmer finnes jo..

samt, man kan jo brenne det på hvite dvd-plater og printe på platene.

printer som kan skrive på plater

krever litt budsjett, men om en gjeng er bra med å finansiere for å gjøre det skikkelig, kan det bli skikkelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slike vob sub programmer men ikke testet det enda!

Og de applausene er skikkelig fake! Slik man bruker på amerikanske serier! Flere hundre personer høres det ut som! :)

Kamerat av meg har slik printer og jeg har slike dvd plater så der går det ann å få til noe! Må sikkert legge i noen kroner til blekk da jeg regner med at det fort kan gå unna noen plater! :)

Og platene er jo ikke særlig dyre da! Så jeg tror vi kommer langt under prisen på en normal dvd pluss at vi kommer til å få med mye mer morro! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Enig der, er ikke vits å høre folk som surrer med sitt i bakgrunnen, da kan man gjerne ha musikk, men jeg synes det er morro å høre motorlyd, hvis det er en grombil som har litt motor, men ellers ere greit med musikk. -Må ha litt teksting og ja..-det gjør seg det. Og latter på boks en gang i blant kan også være litt kult, men ikke for mye!

-Angående den 740'n, så ere:

B23A bunndel -84, shimset oljepumpe (2,5mm) for å få høyere oljetrykk

96mm Wiesco stempler = ca 2,4liter

Eagle H-Profil "skuddsikre" råder

Autronic datasprut & direct-fire tenning

Siemens-dyser

3"Eksos

stort K&N-filter

2stegs elektronisk ladetrykksregulator

T3/T4 hybridturbo fra turbonetics

Spesielt grenrør med separat wastegate fra Turbonetics

Getrag-kasse fra bmw M5 med 2plata sinter-kløtsj, sperreaksling

+ en del småpjask.

-Det var værtfall hva som var i den da forrige eieren hadde den, mulig den nye eieren har bytta litt diverse...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget artig ut den 740 da!

Men når det gjelder filmen så alt med måte! Ikke for mye slik jukse lyd!

Motor skal høres selv om det ikke er gromt, men det gir litt mer å høre lyden av bil uansett hva som sitter under panseret!

Skal se om jeg får igang bilen min snart, men sliter med å finne noen som kan hjelpe meg å sveise gulvet. Har en i Oslo men da må bilen stå ute om kvelden/natta og det er ikke sååå veldig interessant egentlig! Har muligens et bra sveise apparat for hånd men er ikke helt dreven på sveising! Så det ser stygt ut at min kommer noe særlig med på noe film i år! :( :( :( :( :(

Men skal da få laget istand en film for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke no 740 TIC, men piruetter ekke no stress da. hehe..

jeg vet om en i Enebakk som er passe flink til å sveise, kan høre med han om han kan ta jobben, om bilen står ute eller inne vet jeg ikke..

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å smelle når musikken er så høy at du ikke hører den dritt ?

Vil tro folk er mer interisert i å høre lyder av det som foregår en å høre på musikk :rolleyes:

Det er vertfall det jeg mener.. er irriterende å ikke kunne høre den dritt.. Bare musikk..

Lav musikk så selv en blind kan få nytte av "se" (lytte) til videon :) :D

Dette skjedde fordi vår editor brukte ett sucky program :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekner med eg er ferdig med 240en til slutten av juni! så vis ikkje det er for seint kan eg og nåken kompiser heilt sikkert ordne film...

soklart vis dokke er intressert i Breisladd...burning og alt slikt da men:P

Har sperre aksling så det er litt bortkasta å ikkje bruke den :rolleyes:

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er av interesse! Om du vil misbruke bilen din ved å la den stå stille er det jo greit det og! ;)

Men alt tas imot med åpne armer!

Har en som skal begynne å sveise snart på bilen min i garasjen og da håper jeg at den blir ferdig i sommer! Regner med at innen et par uker så er den på veien igjen!

Skal også ta en tur til biltilsynet og få den godkjent så det kan bli spennende! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med godkjenning HPfreak, detta blir spennende!

-Hva er det egentlig du har av elektronikk? -Er det datasprut & tenning? Eller kjører du med gasser?

-Gromt å se v8 i 240 med skikkelig stooort K&N-filter. har du bremset den? -Skulle likt å se film med bremsing på rulle av den bilen, med den motoren ! :)

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider