Gå til innhold

Bilstereo i min E36 325ia Cab

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Morel

Kan jeg spørre deg hvorfor du vil se magnetene?

Tror du det blir bedre lyd da?

Get a grip, man!

Bygg skikkelig!

Bygg seriøst!

Mvh

Pål

Han bygger vel også mye for "show", ikke bare for å få lyd.

Det er vel ikke noe dårligere metode å sette magnetene ut heller?

`94 Audi S2 coupe

`91 VW Corrado G60

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get a grip, man!

Bygg skikkelig!

Bygg seriøst!

Mvh

Pål

Veel, hvis han vil se magnetene med den kassekonstruksjonen som jeg anbefalte må han ha plexi bak i kassen ut mot bagasjerommet. Kan ikke se at det skal skade så sykt for lyden..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get a grip, man!

Bygg skikkelig!

Bygg seriøst!

Mvh

Pål

Heihei :)

Vel.. Jeg har lyst å se magnetene også.. For de er så gromme.. Og tja.. Har fått tips av en av europas beste byggere angående dette.. Han kunne bygge meg kasse også om jeg vil.. Så får se hva jeg finner ut :)

Jeg tenker å bygge under det rommet der kalesjene er.. Det går akkurat med 10"ere der.. Også står elementene mot baksetet.. Og spiller mot skiposeluka.. Da blir det helt tett bakom.. Også vil jeg gjerne ha litt show også.. Og se magneta på elementene..

Jeg trur ikke det blir noe bedre lyd eller noe, men det skal jo se bra ut.. Ellers hadde jeg bare satt elementene i kassa, skrudd fast forsterkeren i kassa og skrudd opp lyden :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prophets

Han bygger vel også mye for "show", ikke bare for å få lyd.

Det er vel ikke noe dårligere metode å sette magnetene ut heller?

Om jeg skal snu kassa.. og ha magnetene ut mot bagasjerommet, så blir jeg jo å sperre for all lyd inn til kupeen.. om jeg ikke går for ei bassrefleksløsning selvsagt..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er viktigst at magneten på de "enorme elementene" er synlig.

Bygg da en kass med akryl (det heter ikke plaxiglass lenger)!

Det blir nok noe mørkt i kassa så sett inn et neonrør så blir "bling-bling"-faktoren høynet 1000 ganger og det vil strømme inn poeng på EMMA-konkurransene.

Jeg mener at dere bør bygge for deres egen del! Ikke for at ale andre skal se at dere har et "rått" anlegg.

Fancy installasjoner spiller sjeldent "musikk"!

Om elementet står med magnetet ut av kassen eller inn i kassen spiller STOR rolle!

Det er vel en grunn til at elementet har den utformingen det har, ikke sant?

Hvis dere ikke skjønner mitt poeng her så er jeg virkelig lei meg og skjønner nå at det ikke nytter å fortelle dere hva som er bra og hva som er mindre bra.

Vi som har et snev av erfaring innen dette er jo ikke brukende til rød-spørring så det er bare for dere gutter å "ta den helt ut" og gjøre som dere vil!

Jeg lurer på en siste ting:

Hva spiller best:

En rød 12" på 20 kg. og 400 watt eller en sort 10" på 2 kg. og 1000 watt?

Håper dere kan svare meg på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er viktigst at magneten på de "enorme elementene" er synlig.

Det blir nok noe mørkt i kassa så sett inn et neonrør så blir "bling-bling"-faktoren høynet 1000 ganger og det vil strømme inn poeng på EMMA-konkurransene.

Jeg mener at dere bør bygge for deres egen del! Ikke for at ale andre skal se at dere har et "rått" anlegg.

Om elementet står med magnetet ut av kassen eller inn i kassen spiller STOR rolle!

Hvis dere ikke skjønner mitt poeng her så er jeg virkelig lei meg og skjønner nå at det ikke nytter å fortelle dere hva som er bra og hva som er mindre bra.

Vi som har et snev av erfaring innen dette er jo ikke brukende til rød-spørring så det er bare for dere gutter å "ta den helt ut" og gjøre som dere vil!

Hva spiller best:

Det må bli den sorte, for sort er en sånn fin farge..åhh..sukk:D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiller best:

Jeg skjønner jo alt du sier og sånt.. Men, det må jo være lov at ting skal se bra ut også? Du selv har jo samme funksjon som menneske om du går å slasker i ei Adidas joggedress eller en Armani dress? Eller hva? :D

Jeg har rådført meg litt med blant annet Anders Fleischer, og han mener det er den beste løsningen og bygge ei slik kasse at elementene står mot bakseteryggen, og at den er lukket.. Men, når jeg har et par elementer som ser jævla bra ut så ville det jo vært flott å vise dem fram? Og et vindusglass, plexigless, etc ødelegger jo ikke noe av kassens funksjon gjør det vel?

Det må vel gå ant at det både ser bra ut og spiller bra? Eller hva? :) Men, jeg skal da ikke bare lage det for at det skal se bra ut.. Det må du ikke tru..

DSCF0096.jpg

Bilde av bagasjen min.. Rommet under kalesjn skal benyttes.. Der ser du skiposehullet, også en boks til orginal cd-skifter (som skal fjernes)..

Uten vindu der, blir det jo bare helt grått og kjedelig.. Ellers så skal forsterkeren legges ned i gulvet i bagasjen, og jeg skal ha ei ramme i sølv rundt og glass over.. Så ei vifte på hver side.. Også skal cd skifteren festes på venstre siden, i ei pen ramme..

Men, så var det dette å få bygd denne kassa.. :) Om jeg ikke klarer selv så har jeg fått et greit tilbud, men det koster vel rundt 3000kr..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!

Jeg må si meg enig med Anders Fleischer i at du bør gå for en lukket kasse, og med 2 elementer så bør kassen være delt!

Det er alltid en fordel med separate kammer dersom en har flere elementer!

Jeg ønsker deg lykke til med prosjektet og vil følge tråden din med argus-øyne da jeg håper du legger ut bilder etterhvert.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!

Jeg må si meg enig med Anders Fleischer i at du bør gå for en lukket kasse, og med 2 elementer så bør kassen være delt!

Det er alltid en fordel med separate kammer dersom en har flere elementer!

Jeg ønsker deg lykke til med prosjektet og vil følge tråden din med argus-øyne da jeg håper du legger ut bilder etterhvert.

Mvh

Pål

Ja, jeg skal vurdere dette.. Kan hende det blir helt grått og 'kjedeli' der også :)

Har litt problemer med min Clarion VRX613-R

DSCF0069.jpg

DSCF0068.jpg

Slik ser spilleren ut bakfra, og der er en video-inngang der, sammens med en RGB inngang.. Audio ledningene er kun utganger..

I følge Bilradiospesialisten.no må jeg ha en Clarion TTX7502z (TV Tuner) for å kunne koble til DVD spiller..

Hei!

VRX-613R har ingen tilkoblingsmuligheter for DVD, men du kan koble til en TV-tuner.

TV-tuneren, TTX7502, har igjen tilkobling for DVD o.l. Dvs. du må ha denne enheten.

En universal TV-tuner kan ikke benyttes.

Men, i følge Strømmen Bilradio og SR Bilradio trenger jeg ikke dette..

Strømmen Bilradio

CLARION VRX613R

MULTIMEDIA ENHET FRA CLARION MED 6.5" WIDESCREEN LCD SKJERM. SKJERMEN ER HALV AUTOMATISK ( MOTORSTYRT INN/UT TREKK, MEN BENDES OPP OG IGJEN MANUELLT). ENHETEN HAR 4X45W INNEBYGGD FORSTERKER m/ RDS RADIO OG STYRING FOR CD VEKSLER, VIDEO INN OG UTGANGER. KAN ENKELT KOMBINERES MED EN LØS DVD SPILLER.

Link til SR Bilradio

En Clarion Tv Tuner koster 2700kr hos Bilradiospesialisten, og jeg håpet jeg kunne komme billigere unna.. Noen som vet om noe brukt? Eller noe som kan hjelpe meg? Går det å kjøpe fra USA?

CD-skifteren, en Clarion DCZ628, denne skal jeg montere til venstre bake i bagasjerommet på bilen..

DSCF0070.jpg

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Ja, jeg skal vurdere dette.. Kan hende det blir helt grått og 'kjedeli' der også :)

Har litt problemer med min Clarion VRX613-R

Slik ser spilleren ut bakfra, og der er en video-inngang der, sammens med en RGB inngang.. Audio ledningene er kun utganger..

I følge Bilradiospesialisten.no må jeg ha en Clarion TTX7502z (TV Tuner) for å kunne koble til DVD spiller..

Hei!

VRX-613R har ingen tilkoblingsmuligheter for DVD, men du kan koble til en TV-tuner.

TV-tuneren, TTX7502, har igjen tilkobling for DVD o.l. Dvs. du må ha denne enheten.

En universal TV-tuner kan ikke benyttes.

En Clarion Tv Tuner koster 2700kr hos Bilradiospesialisten, og jeg håpet jeg kunne komme billigere unna.. Noen som vet om noe brukt? Eller noe som kan hjelpe meg? Går det å kjøpe fra USA?

Er ganske sikker på at du må ha en orginal clarion tv tuner.

Se litt på denne linken her står det også at du må ha en tvtuner: http://www.talkaudio.co.uk/vbb/printthread.php?t=89446

Hvis du skal kjøpe Tvtuner fra USA så må du være sikker på at denne tar PAL og ikke bare SECAM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by brabus

Er ganske sikker på at du må ha en orginal clarion tv tuner.

Se litt på denne linken her står det også at du må ha en tvtuner: http://www.talkaudio.co.uk/vbb/printthread.php?t=89446

Hvis du skal kjøpe Tvtuner fra USA så må du være sikker på at denne tar PAL og ikke bare SECAM.

Jeg er ganske redd for det jeg også.. Fått pris på 2990 for Tv Tuner og en overgang jeg må ha også.. Det blei dyrere enn jeg hadde forventet..

Ingen av de Tv Tuneren på Ebay står det noe om de er PAL eller SECAM.. Hva benytter de der borte da?

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Jeg er ganske redd for det jeg også.. Fått pris på 2990 for Tv Tuner og en overgang jeg må ha også.. Det blei dyrere enn jeg hadde forventet..

Ingen av de Tv Tuneren på Ebay står det noe om de er PAL eller SECAM.. Hva benytter de der borte da?

Mener de benytter SECAM der borte. Det vi bruker i Norge er Pal. Vet ikke om Clarion levere tvtunere med Pal i usa. Jeg ville ha prøvd å lete i tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider