Gå til innhold

Kjøre uten skilt.. Eller sånn liten klistremerke..

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Uheldig ja.. Er du RIKTIG uheldig treffer du på den sure purken som sikter deg for dokumentforfalskning (med inntil 2 års fengsel) enten fordi han er veldig sur, og/eller fordi han skal "statuere et eksempel" som det heter så fint. Et skilt er nemlig et Offentlig dokument og ulovlig å forfalske. Juhuu!!

hapyhappy Kjør heller uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pololars

Hva med sånt lite skilt da ? Hva skal til for å få lov til å ha sånn ?

 

Er det kommet nye skilter nå i 2003 eller ? Siden dem gamle var "ulesbare".

 

Det kom små skilter med den nye fonten men da må det godkjennes av biltilsynet at du skal ha slike og det skrives inn i vognkortet.Dette gjøres stort sett på amerikanske biler og der hvor vanlige skilt ikke får plass..

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å få lite skilt foran på min bil, men det var seff ikke mulig.

Bilen måtte ha typegodkjenningsnummer under 5000 hvis man skal få lite skilt.

 

Og ja, det føres inn i vognkortet. Selve skiltet koster 92,50 eller noe hos biltilsynet hvis man får lov til å kjøpe et.. :(

 

Noen som har blitt stoppet og fått problemer med oblatene?

Man har jo bare to oblater... Kan bli problemer hvis man har med det lovlige skiltet

og blir nødt til å bytte kanskje?

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt uten skilt i 4 år snart og aldri blitt stoppa for det. Har det orginale skiltet liggende i bilen så blir jeg stoppa sier jeg at jeg kjørte på en rev og det røska av skiltet, så får vi se hvordan det går. Blir du stoppa i fartskontroll kan de ikke gi deg bot for skiltet siden du får den billigeste forseelsen gratis. Har fått mange farts bøter men det har aldri blitt kommentert at jeg kjører uten skilt.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

 

Mener du med dette at det må være under 5000 produsete biler?I så fall blir det lite skilt på meg i nærmeste fremtid... :D

 

Nei! :) Det er forskjell på under 5000 produserte og typegodkjennings nr under 5000. :)

 

Det står i vognkortet ditt. På min bil står det f.eks.:

 

Typegodkj.: 5106.001/1998

 

Som vil si nr 5106.. Men dere kan vel egentlig spare dere tiden det tar å

finne frem vognkortet. Tror det er nesten bare gamle AmCars som har dette. Ikke alle de en gang kanskje.

 

Det er den grunnen jeg fikk. Men så lenge det er plass til stort skilt, så skal du ha stort.

 

Reglene håndheves seff av folk som er sykelig opptatt av at ikke du skal ha noe annet enn andre.. :(

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er enda kjipere er at man ikke får små skilt selv om man har behov for det. Har forhørt meg rundt på alle trafikkstasjoner på østlandet etter at jeg bytta fronten på bilen min, til en sånn glassfibersak hvor det ikke er plass til stort skilt. Har da fått ett unisont NEEEEII!! fra ALLE. Med påfølgende glis og moroskap fra tørre kaffe og bokstøv slitte kjefter om at det skulle jeg tenkt på FØR den ble byttet. Grunnen til dette er at det ble sendt ut en innstilling fra sentralt hold, før sommeren i fjor, om at biler som først var godkjent med stort skilt skal ha stort skilt uansett og åkke som.., det var nemlig så aaaalt for mange som hadde slike nette fine små skilt -sikle- Det hjelper heller ikke å vise bilen for å få den godkjent om. Det gjleder godkjennelsen for biltypen ikke for din bil, slik at det er uavhengig av nummer etc. Se f.eks på nya amerikanske suv`er og pick uper(som forøvrig har faen så mye blekk å feste skilt i, så hvorfor får de lite skilt?).

 

Så glem det og drit i skiltet foran.

 

:ssip: fucku knock asshole biltilsynet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår