Gå til innhold

Liten kjapp og billig jappse, hva skal jeg velge?

Ranger emnet

el`satanical

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kebab gud

Øyvind Ryeng: prøver du å ta inn en av de bilene inn i landet skal du se prisen uansett blir mer enn 100.000 (bare idioter og bergensre kjører med prøveskilt..)

Skal ikke nekte på at det fort kan overstige budsjettet en smule. 1500 kilo, 3000 cm^2 og 280 hester har en lei tendens til å bli beskattet litt i høyeste laget. På den annen side - De er nok verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Self får man regget disse bilene. bare å kjenne rett person det. Som kan skaffe til veie dokumentene som trengs for å regge de. Når vi får til å skaffe dokumenter på en Toyota (Lexus GS300) så klarer vi det på disse bilene også. Og det er ikke motorhistorisk.

Jan-Tore

Originally posted by Øyvind Ryeng

GX81 Chaser:

81chaser_2.jpg

GX81 Mark-II:

mark2gx80-f.jpg

C32 Laurel:

LAUREL-1.jpg

GZ20 Soarer:

soarer06.jpg

Cima:

va_b017_cima.jpg

...Men personlig hadde jeg lagt 240.000 til på bordet for å fått karret til meg den almektige 100-Chaseren:

JZX100-Rear.jpg

Disclamer:

Med unntak av C32 Laurelen får en ikke regget noen av disse i Norge grunnet faenskapet på Stortinget og Regjeringa. "Motorhistorisk" regner jeg ikke som en registrering i det hele tatt - hvor moro er det å eie en bil en ikke får lov å bytte felger på engang?

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Edit:

Ja, så har vi lest topic'n litt bedre...!

MX5 høres ut som et fornuftigt valg.. Men ligger ikkje den helst rundt 100 000 grensa en plass for et "bra" eksemplar?

Eller bare kjøp ein billigere Micra, og stapp oppi ein sr20det motor.!

og for litt mer får man ett RÅTT exemplar ;)

Tør jeg tippe raskeste takløse bil til drøye 100 til salgs nå?

Mx5 / Miata Turbo

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg synes kjøreegenskaper og vekt også spiller en viktig rolle så er det ingen tvil om at du burde holde øynene åpne etter:

Honda CRX (1.6 VTEC motor/B16A1)

Mazda MX5 (1.6 før 1994 da de gikk fra 116hk til 90)

Ellers så er det vel også verdt å merke seg at JDM kandidatene du drar fram Øyvind, blir med rattet på feil side og lengre leveringstid.

Antar at vedkommende leter etter bil i nærmeste fremtid...

Uansett, til trådstarter: Lykke til i jakten!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider