Gå til innhold

Prosjekt: la Ascona B leve

Ranger emnet

Manuell

Anbefalte innlegg

Jeg er nå en lykkelig eier av en ascona b.

Motoren er byttet ut(godkjent) til 2,2i som nå er trimmet til 150hk.

men siden forige eier (som vi kaller for Mr.x) parkerte bilen med en murstein på gassen i 2min. til det begynte å brenne i gresset. så motoren trenger en overhaling. bytte pakninger osv. men den starter utrolig nok.

Starter med å slenge opp noen bilder:

PIC_0027.jpg

Mr.X som ikke gadd å bøye seg under bilen for å finne tauekroken.

PIC_0026.jpg

PIC_0031.jpg

Mr.X har dratt en handlevogn i tau etterbilen. vogna gikk til angrep i sidedøra.

PIC_0030.jpg

Felgene passer godt til bilen, bare så synd at jeg bare har 3 av dem. Den 4. felgen lot Mr.X ligge igjen i en rundkjøring etter at det datt av pga at han bare kjørte med kun 2 bolter, dette resulterte i at han mistet det.

PIC_0029.jpg

PIC_0028.jpg

Inntreøret er ikke il å klage på. Recaro Stoler, omp ratt og sparco pedaler.

Flere oppdateringer kommer snart.

Mvh Manuell

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flott objekt til å fikse på. Skulle gjerne banka han derre forje eieren. Hva var det for en tulling.. Tenk å ødlegge bilen så jævlig før'n solgte den... (Skal ikke klage, for jeg har selv 1 Ascona på samvitigheten nå snart) Men du finner nok noe brukbare deler skroten. Du skulle fått frontplata på jordebilen min hvis ikke den hadde vært rulla og fronta. (gjort før jeg fikk tak i'n. redda'n fra skroten for 4år siden, men nå er tjenestetiden over og på tide for skoten )

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er synd at bilen har vært ødelagt, men får å se det på den positive siden så har jeg fått meg en billig bil..

Hvis ikke den bakakselen ersolgt får jeg bakaksel i løpet av de nærmeste dagene.. å da er prosjektet i full gang:)

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. han gjør ikke det assa.. har en manta bakaksel for hånd som skal på hvis den ikke er solgt.. da er prosjektet i gang.. så fort jeg får tak i bakaksel er det ikke lenge til den er på veien;)

Vi sladdas ja;)

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Manuell

hehe.. han gjør ikke det assa.. har en manta bakaksel for hånd som skal på hvis den ikke er solgt.. da er prosjektet i gang.. så fort jeg får tak i bakaksel er det ikke lenge til den er på veien;)

Vi sladdas ja;)

Gleder meg til å se den på veien igjen:) Den VAR jo ganske så strøken når han fikk den..

God Natt

87 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ascona81

hehe..må da få gjort noe med den front-plata di også da:eek:

det er sant.. Må nok ha ny.. får se om det går å banke den litt inn midlertidlig, men blir ikke bra nok.. så hvis det er noen som har en liggende så er jeg inntresert;)

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

hehe.. jeg trenger nok et realt spark i rævva ja.. Problemet er at jeg går på skole i tønsberg og har ikke mulighet til å skru her. så jeg må bare få satt av tid i noen helger fremover.. skal prøve å få gjort noe fremover nå.. lasse_gt ta på deg værneskoa så jeg får gjort noe!

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider