Gå til innhold

Hjelp, forslag trengs

Ranger emnet

darkwih

Anbefalte innlegg

Originally posted by darkwih

Hadde go bilen på kontroll etter jeg hadde skiftet senkesett av type jamex 60/40. Det gikk ikke lange tiden før teknikeren hos vegvesnet fant noe :) det var nemlig slark mellom fjær og støtdemper forran, ca 20mm. Kan jeg løse dette problemet uten å bytte til nye fjærer forran ?

Takker for alle svar

Du må enten kjøpe nye fjærer eller bytte til kortere dempere fremme.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det vere at 60senk er for mye. dvs at man vil få dette resultatet uansett hvilke merke du velger ?

Ja, senker du mer enn ca 40 mm må du byttet til kortere dempere. Da kan det ofte bli like billig å kjøpe komplett justerbart senkesett med fjærer og dempere.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du det settet som han fyren annonserte så jævlig lenge?

"Told you so" = ..jeg sa jo at det var dritt...

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Kjøpte du det settet som han fyren annonserte så jævlig lenge?

"Told you so" = ..jeg sa jo at det var dritt...

var jo grise billig ( er ikke så billig nå lengre da ) men er nå 1 erfaring rikere. vuderer nå å kjøpe H&R senkesett. 30/30 eller no og beholde jamex demperne. god ide ? 60/40 er for lavt. er jo MS Snøplog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo grise billig ( er ikke så billig nå lengre da ) men er nå 1 erfaring rikere. vuderer nå å kjøpe H&R senkesett. 30/30 eller no og beholde jamex demperne. god ide ? 60/40 er for lavt. er jo MS Snøplog

Har ikke du Gti? Den er vel senket 20mm orginalt?

30/30mm er ganske lite, ville heller satset på et 40/40 eller aller helst justerbart.

Autospar har helt greie senkesett, har et Supersport sett derfra(40/40)..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Har ikke du Gti? Den er vel senket 20mm orginalt?

30/30mm er ganske lite, ville heller satset på et 40/40 eller aller helst justerbart.

Autospar har helt greie senkesett, har et Supersport sett derfra(40/40)..

jo jeg har "Gti" 8venteren står ikke høyt i kurs i følge autofil :) ( og den var senket 20mm men fjærene var røde. da hjalp det ikke hvor mye jeg klagde til vegvesnet når de hadde kontroll. jeg hadde tenkt lenge å skifte til 60/40 så jeg byttet ut hele greiene til noe som viste seg var drit :) så jeg skal ikke ha noe jalla greier lengre. Beholder demperene og kjøper 20/20 H&R. synes den orginale senkingen var grei nokk. det jeg har nå er tøft å se på, men det er ikke vert det. da må jeg tilfelle kjøpe meg høydejusterbart og det koster ca 10000 skal jeg ha H&R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider