Tortilla Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 ...har en '88 shortvan som gjerne vil ha sofa baki. Sofa følger med, men den har amerikanske belter. Festene sitter i gulvet og det er bare å huke fast setet. Sofaen har to hoftebelter med snelle og et fast hoftebelte. Jeg ser at Amcar sier at det er lempet på kravene mhp E-merking og at FMVSS 209/210 godkjente belter aksepteres om de har både aksellerasjonsstoppmekanisme og rykkstoppmekanisme. Dette gjelder da selvsagt for trepunktsbelter, hoftebeltene som jeg har er ikke nevnt. Det er trolig ikke mulig å montere 3pkt-belter i denne bilen da det er stor klaring mellom sofa og vegg/tak. Noen som vet om en slik ombygging som er godkjent med orginale hoftebelter evt. E-merkede belter? Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 For å gjøre et langt spørsmål kortere: Noen som vet om en slik ombygging som er godkjent med orginale amerikanske hoftebelter evt. E-merkede belter? Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Eneste erfaring jeg har innen dette er da jeg bygde om min gamle T10 Blazer til personbil. Dette var vel for ca 3år siden, og altså før regelendringer, så jeg har ingen erfaring med disse. Det jeg gjorde var å montere i noen lånte E-merkede mage-/hoftebelter bak, viste den på biltilsynet (400kr for visning, ca 420kr for hvite skilter), og monterte i de amerikanske magebeltene med sneller igjen etterpå. Dette hjelper da kanskje ikke deg stort egentlig, da jeg heller ikke vet hva som gjelder for magebelter nå idag... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Det første jeg gjør når jeg kjøper "ny" bil er å montere 3 punkt seler. Hvorfor legge masse energi i noe som er traffikfarlig, jeg ville aldri latt noen sitte i min astro eller en annen bil med kunn magebelte. Til og med CamaroCaben har trepunkt foran og bak.:rolleyes: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Høres fornuftig ut. Hvordan ser dette ut da? Bilder? Kunne godt hatt 3.punkt bak i T/A. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Jeg er enig i at 3pkt er bedre enn magebelter men for Astroen er det svært vanskelig å få montert dette da det er gulvmontert sofa med sneller i sofaen. Det finnes ikke fester i veggene for montering av 3 pkt og å montere 3 pkt i sofaen er vel ikke mulig? Forøvrig har jeg montert seter i T10, dog kun 2 hoftebelter, (2 dørs med trangt sete mellom hjulkassene), ingen fullgod løsning men betydelig bedre enn ingen ting..... Ellers har jeg satt inn seter og belter i andre varebiler men da europeiske stv.s som er forberedt for 3pkt. Noen som kjenner noen som har 3. pkt i baksetet på Astro fra '89 eller deromkring?? Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Torshov etc. selger noe som heter generasjonsbelter, disse er ypelige til å montere i diverse biler. Jeg har kun barn med meg i bilen og derfor ligger belte over seteryggen altså ikke opphengt i taket side stolper etc. snella festes som regel enten i hattehylla eller i gulvet bak sete eller i selve setet slik jeg har gjort i Asroen.disse beltene har en "bryter " somdu kan stille inn hvordan du fester belte, horisontalt eller vertikalt. Skal prøve å få tatt bilder senere i dag. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Takker. Får ta en tur å kikke på de. Var det plundrete å montere beltene? Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by CamaroCab Det første jeg gjør når jeg kjøper "ny" bil er å montere 3 punkt seler. Hvorfor legge masse energi i noe som er traffikfarlig, jeg ville aldri latt noen sitte i min astro eller en annen bil med kunn magebelte. Til og med CamaroCaben har trepunkt foran og bak.:rolleyes: Jeg har en 95 modell Astro Vare. Planlegger å putte inn bakseter i løpet av året. Er alle Astro-bakseter levert kun med hoftebelte? Ser at amerikanske huggere selger Astro bakseter i "mint condition" grått skinn for 350$ hadde tenkt å kjøpe noe slikt. Gjerne fra en nyest mulig modell og gjerne med forseter fra samme bil. De må da ha 3 pkt seler i nyere modeller?? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Astroen jeg har er fra 1988. setet er grått og er festet i gulvfester som på andre vans. De ytre beltene er mage/hoftebelter med snelle, det midterste har ikke snelle. Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan man kan montere 3pkts i denne bilen. Sjekket generasjonsbeltene på Torshov og festebøylene på disse egner seg ikke spesiellt bra på dette setet. Får kanskje høre med Baksetespesialisten om hva som er vanlig... Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Slik som jeg har montert belte, er det utfra at det er bedere med 3 punkt en 2 punkt. Jeg har brukt de samme festene som ble brukt til 2 punkt. Mine barn er enda så små at skuldra ikke går over seteryggen og at jeg derfor ikke trenger å henge opp skulderfeste Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 bruk orginal beltene.... På en slik bil er det påbutt med belte, men dermed ikke sagt at det skal være 3 punkt belte. så bruk de du allerede har. Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Mitt poeng var ikke å få ting godkjent , det er enkelt, poenget mitt er at det er like enkelt å få på plass belter som også er sikre for passajerene, jeg ville aldri tilgitt meg selv om noen ble drept i min bil p.g.a. topunkt seler, det er ikke noen som helst undskyldninger for å montere topunkt seler, så lenge det finnes 3 punkt å få kjøpt. Det er lov å bruke hue.:mad: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg