Gå til innhold

Neon prosjekt

Ranger emnet


red-5

Anbefalte innlegg

Originally posted by prizma

 

surt å ha den flashy baggasjerummet og ike noe feit lyd da? han fiklser sikkert noe serru!

 

 

Sorry, men det er ikke mulig å få høy lydkvalitet etter min standard med den konstellasjonen, og hvertfall ikke om han har tenkt å trøkke den kassen nedi bagasjerommet. Om han fjerner baksetene og setter kassen der i stedet, er det kanskje et lite håp om å kunne oppnå en morsom show faktor, men så mange basser i et bagasjerom er oppskrift på katastrofe i mine øyne, og ører.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by prizma

 

surt å ha den flashy baggasjerummet og ike noe feit lyd da? han fiklser sikkert noe serru!

 

 

Feit lyd blir det garantert!

Burde bli bass nok til å rive hjertet ut av den som skulle være litt uforsiktig med volumknappen :D

 

Men ikke akkurat det som Glenn mener med lydkvalitet...

Til det er kassen helt feil bygd.

 

Det ser i hvert fall bra ut, og det er vel det som er meningen.

 

Hadde ett slikt element selv, og det spilte egentlig rått nok.

Mange fatter ikke at jeg kunne finne på å kvitte meg med noe som spilte så bra...:rolleyes:

Gleder meg til jeg får noe å koble på de nye forsterkerne!

 

 

Lite spørsmål til red-5: Hvor stort volum og hvor mye effekt pr. sub?

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

 

 

Feit lyd blir det garantert!

Burde bli bass nok til å rive hjertet ut av den som skulle være litt uforsiktig med volumknappen :D

 

Men ikke akkurat det som Glenn mener med lydkvalitet...

Til det er kassen helt feil bygd.

 

Det ser i hvert fall bra ut, og det er vel det som er meningen.

 

Hadde ett slikt element selv, og det spilte egentlig rått nok.

Mange fatter ikke at jeg kunne finne på å kvitte meg med noe som spilte så bra...:rolleyes:

Gleder meg til jeg får noe å koble på de nye forsterkerne!

 

 

Lite spørsmål til red-5: Hvor stort volum og hvor mye effekt pr. sub?

 

 

Mvh

Stian

'

NIIIIIICE =P

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by red-5

synspunkter?

334844_100_full.jpg

334844_105_full.jpg

334844_109_full.jpg

334844_110_full.jpg

Mer info og bilder kommer.

 

DEtte blir helt sjef. Gleder meg til å se/høre den spille rundt om kring til sommeren...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kassa skal inn der hvor baksetet engang var.

 

Når det gjelder lydkvalitet er det planer om å bruke en stk 8" JL audio 8w7 under EMMA konkurranser(proff unlimited), og ja bilen blir forhåpentligvis også en show bil.

Når det er sagt så er det veldig kjedelig med folk som "hører-med-øynene". Kom til en EMMA konkuranse til sommeren og bedøm hvordan det låter med riktige instrumenter.

Men kommenter gjerne utseendet, det er derfor jeg startet tråden.

 

Mye kommer sikkert til å forandre seg på vei til ferdig produkt, så det er bare å følge med.

 

PS! Takk til Bilstereo Eksperten i Skien og Boye på Audiocom.

 

Takker for alle positive kommentarer. Hyggelig å vite at folk liker utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by red-5

Ja, kassa skal inn der hvor baksetet engang var.

 

Når det er sagt så er det veldig kjedelig med folk som "hører-med-øynene". Kom til en EMMA konkuranse til sommeren og bedøm hvordan det låter med riktige instrumenter.

Men kommenter gjerne utseendet, det er derfor jeg startet tråden.

 

Det er vel meg du mener "hører med øynene".

Det er i så fall helt feil.

Derimot så kan jeg ut fra erfaring og kompetanse se om løsninger vil fungere i praksis ut i fra egen standard (denne er dog svært høy). Det er fordelen med å ha drevet med lyd en god stund og opparbeidet både praktisk og teoretisk kompetanse.

 

Når det er sagt, kan jeg godt tro at bilen din vil vekke oppmerksomhet, og låte tøfft, men det er en stor forskjel på å låte tøft og det å låte "korrekt"/bra i mine ører.

 

Ellers vil jeg selvsagt ønske deg lykke til med prosjektet!!

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

 

Det er vel meg du mener "hører med øynene".

Det er i så fall helt feil.

Derimot så kan jeg ut fra erfaring og kompetanse se om løsninger vil fungere i praksis ut i fra egen standard (denne er dog svært høy). Det er fordelen med å ha drevet med lyd en god stund og opparbeidet både praktisk og teoretisk kompetanse.

 

mvh

 

Glenn

 

Jeg har holdt på med lyd en god stund selv. Mer enn 12 år med bilstereo, konkurrerte første gang i 94. Har bygd mye for andre t.o.m. MN vinnere. Min erfaring er at det i de fleste tilfeller lønner seg å lytte før en bedømmer lydkvalitet uansett standard.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by red-5

 

Jeg har holdt på med lyd en god stund selv. Mer enn 12 år med bilstereo, konkurrerte første gang i 94. Har bygd mye for andre t.o.m. MN vinnere. Min erfaring er at det i de fleste tilfeller lønner seg å lytte før en bedømmer lydkvalitet uansett standard.

 

;)

 

Det er jo vel og bra, men jeg er fortsatt uenig med løsningen, om målet er høyest mulig lydkvalitet. Det var også mitt poeng.

 

Jeg er selvsagt ikke ute etter å være kranglete, ville bare komme med mine kommentarer, basert på min kompetanse.

 

Jeg vet heller ikke hvor mye du kan, men har du holdt på i 12 år, bør du ha rimelig velfylt "ryggesekk" med deg fylt med kompetanse. Da har du sikkert også en plan og et mål for installasjonen.

 

Lytting er viktig, men likesom man trenger trening for å installere et anlegg, trenger man trening i å lytte (vel og merke når utstyr skal bedømmes). Er svært mange som overhodet ikke kan lytte, og kommenterer i "hytt og gevær".

Det er også i en slik sammenheng viktig å få en synergieffekt mellom lytting og teoretisk kunnskap. Kunne forklare det man hører, samt finne ut hvor feilen ligger, er utrolig nyttig. Det er da og viktig å kunne teoretisk vite hva som forårsaker denne feilen.

 

Man kommer ingen vei uten det andre.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

 

Det er jo vel og bra, men jeg er fortsatt uenig med løsningen, om målet er høyest mulig lydkvalitet. Det var også mitt poeng.

 

Jeg er selvsagt ikke ute etter å være kranglete, ville bare komme med mine kommentarer, basert på min kompetanse.

 

Jeg vet heller ikke hvor mye du kan, men har du holdt på i 12 år, bør du ha rimelig velfylt "ryggesekk" med deg fylt med kompetanse. Da har du sikkert også en plan og et mål for installasjonen.

 

Lytting er viktig, men likesom man trenger trening for å installere et anlegg, trenger man trening i å lytte (vel og merke når utstyr skal bedømmes). Er svært mange som overhodet ikke kan lytte, og kommenterer i "hytt og gevær".

Det er også i en slik sammenheng viktig å få en synergieffekt mellom lytting og teoretisk kunnskap. Kunne forklare det man hører, samt finne ut hvor feilen ligger, er utrolig nyttig. Det er da og viktig å kunne teoretisk vite hva som forårsaker denne feilen.

 

Man kommer ingen vei uten det andre.

 

mvh

 

Glenn

 

Beklager at jeg er litt kranglete. Du har jo din fulle rett til å mene hva du vil. Håper du vil lytte på bilen hvis anledningen byr seg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by red-5

 

Beklager at jeg er litt kranglete. Du har jo din fulle rett til å mene hva du vil. Håper du vil lytte på bilen hvis anledningen byr seg.:)

 

Jeg syntes overhodet ikke du er kranglete.

 

Selvsagt vil jeg lytte på bilen din. Kommer sannsynligvis til å være tilstede på samtlige EMMA konkurranser i 2005.

 

Holder jo på med prosjekt selv som skal stille i Ekspert så da får vi jo se om jeg kan vise til noe og ikke bare store ord:D ;) .

 

Blir jo spesiellt spennende siden jeg kun skal bygge med gjevnt over noe av det billigste jeg har.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår