Jan E-28 Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Hva er det beste og billigste alternativet for å konvertere en BMW rekke 6'er 3,5l til gassere? Det må være liggende gassere, og en til hver sylinder. Driter i bensinforbruk. Men må miste så lite hk som mulig. Tenkte på 3 dobble Weber 40, men vil motoren "drukne" med et slik oppsett? Og dermed aldri kunne gå bedre en om jeg hadde brukt mindere gassere? Motoren trenger tross alt kun 637+CFM. de gasserne vil vel kunne levere rundt 1300. Ja, jeg vet det blir et Hxxxxxx å justere inn. Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Ikke noe problem med 40 Weber da...man bruker jo betraktlig større på 4-syl 2-litre. Og meningen med større gassere er jo som oftest å senke innsugsvakuumet noe,for mer pulver...Hvordan vet du at motoren din kun krever 637 CFM? Flower den 106 CFM per sylinder? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Brukte denne siden. for å regne ut. Men ser nå at den kommer opp med 370CFM på motoren, ikke 637. Er det feil på kalkulatoren der? For da skulle en enkel dobbel 40 DCOE weber klare jobben. Og det virker litt spinkelt. Uanset vil 3 dobble 40mm gassere holde? Og eventuelt 45mm være enda bedre? Tror du jeg angrer som en hund nå på at jeg solgte 6 slike gassere tidligere i år for 500kr stykket. :( :( :( sick Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Originally posted by Jan E-28 Brukte denne siden. for å regne ut. Men ser nå at den kommer opp med 370CFM på motoren, ikke 637. Er det feil på kalkulatoren der? For da skulle en enkel dobbel 40 DCOE weber klare jobben. Og det virker litt spinkelt. Er noe rart der ja....en standard Ford 2.0 Ohc 4-syl flower jo 85CFM@10"...per sylinder. Altså 340 CFM @ 10".. Uanset vil 3 dobble 40mm gassere holde? Og eventuelt 45mm være enda bedre? Du har en 3.5-liter 6'er...på hvor mange hk orginalt? Så skal jeg regne ut hva du egentlig trenger... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Originally posted by Jan E-28 de gasserne vil vel kunne levere rundt 1300. 6 40mm Webere puster til ca 890 CFM samlet på 20.4" vannsøyle...ikke 1300,da prater vi noe nyere enn de gasserene,og med mye mindre flow-restriksjoner. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Desember 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Du har en 3.5-liter 6'er...på hvor mange hk orginalt? Så skal jeg regne ut hva du egentlig trenger... Takker. Har ikke klart å finne andre kalkulatorer. Den har originalt 218hk. Men da med L-jetronik. Så vil tro den mister en del ved å gå over til gassere. Har du eventuelt anelse på hvor mye den vil miste også? (Om den gjør det) Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Må bare spørre.. Hvorfor gidder du/har lyst? Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 I de første produserte utgavene av M30 motoren, dreide det seg om forgassermotorer på 2.8 og 3.0 liter med doble Solex 4A1-forgassere er det eneste jeg vet om dette. Men høres jo spennende ut å se hvordan det vil fungere:) Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Originally posted by Jensemann Må bare spørre.. Hvorfor gidder du/har lyst? Har ikke noe med å gidde,egentlig...er litt sjaber om dagen (influensa eller noe)...så jeg får ikke gjort stort aktivt uansett...og så prøver jeg bare å være litt kompis,selv med de jeg ikke kjenner. "En fremmed er en venn du enda ikke har møtt" :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Desember 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Originally posted by Jensemann Må bare spørre.. Hvorfor gidder du/har lyst? Meg? Fordi jeg har en 3,5l motor innerst i garasjen til overs. Som det elektriske begynner å bli ganske nedplukket fra. Og en gassermotor høres helt rå ut. :cool: Så det er bare som et eksperiment. Og for å få noe ikke alle andre har:D Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.