Gå til innhold

Vasking av IC og insugsslanger...

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Plukket ned IC og insugsslangene mine i dag.. Skal jeg kjøre på med bremsevæske for å vaske det? Hva med turboen? hvis jeg vasker inni kompressoren, gjør det da noe om jeg.. Ikke får all vesken ut igjen??

 

 

Noen som hvor jeg kan få tak i metall-rør som kan gå fra turbo, til Ic og til insuget som kan erstatte gummimøkket? Helst i Bergen, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI brukt bremseveske til å rengjøre disse delene med mindre jeg var 100% sikker på at det var rent ubehandlet metall. Bremseveske har en lei tendens til å "spise opp" det meste. Jeg hadde heller brukt en citrus basert degreaser, gjerne i to omganger. Å vaske inne i selve turboen har jeg ingen erfaring med. Jeg hadde vært forsiktig med fettløsende middler i selve turboen, tipper jeg hadde holdt meg til litt papir tørk og trykkluft rengjøring.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fordel å rengjøre intercooler både inni og utvendig.

 

Inni for å få ut olje og oljehinner for bedre luftflow og mindre motstand. Rengjøres med avfettningsmiddel eller noe annet som løser opp olje. Kan gjennomspyles med vann for å få ut alt ulumsk etterpå.

 

Utvendig for å få bort småstein og alt annet som reduserer luftflow og hindrer kjøling. Starte med å sause inn intercooler med avfettningsmiddel på gryss og tvers, både på framsida og bak. La det stå litt og spyl med høytrykk. Bakfra først. Avslutt med trykkluft for å få ut siste rest.

 

Jeg har utført begge rensemetoder på min intercooler og hadde mest utbytte av den utvendige rensen. Jeg hadde fullt av småstein og sand som jeg måtte bare gi opp å pille ut. Hadde ikke særlig tro på at alt skulle bli bra med høytrykk vann og lyft, men sannelig :)

Vet ikke om det er noe fare med å bruke for høyt trykk på intercooleren jeg, om den kan ta skade. Vær litt forsiktig...

 

 

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ICen min ligger sånn til at den er lett å spyle gjennom, så det gjør jeg hver gang jeg vasker bilen (og det er ikke sjelden)... første gang jeg gjorde det kan jeg skrive under på at jeg helt sikkert frigjorde 10-20 hester! Må ha hvert.. tett :)

 

 

 

Når det kommer til gummislangene, så er det vel best å ta dem med bremsevæske? Den spiser jo opp alt (olje og drit bla, som jeg er mest interessert i), og skader ikke gummi......

 

 

Må sjekke linken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår