Roberto Skrevet Januar 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2003 Plukket ned IC og insugsslangene mine i dag.. Skal jeg kjøre på med bremsevæske for å vaske det? Hva med turboen? hvis jeg vasker inni kompressoren, gjør det da noe om jeg.. Ikke får all vesken ut igjen?? Noen som hvor jeg kan få tak i metall-rør som kan gå fra turbo, til Ic og til insuget som kan erstatte gummimøkket? Helst i Bergen, men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Januar 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2003 Jeg hadde ALDRI brukt bremseveske til å rengjøre disse delene med mindre jeg var 100% sikker på at det var rent ubehandlet metall. Bremseveske har en lei tendens til å "spise opp" det meste. Jeg hadde heller brukt en citrus basert degreaser, gjerne i to omganger. Å vaske inne i selve turboen har jeg ingen erfaring med. Jeg hadde vært forsiktig med fettløsende middler i selve turboen, tipper jeg hadde holdt meg til litt papir tørk og trykkluft rengjøring. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2003 Var noen som la ut URL til en beskrivelse av hvordan man kan gjøre dette. Trur det var fra http://www.nordicaudi.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Jepp, fordel å rengjøre intercooler både inni og utvendig. Inni for å få ut olje og oljehinner for bedre luftflow og mindre motstand. Rengjøres med avfettningsmiddel eller noe annet som løser opp olje. Kan gjennomspyles med vann for å få ut alt ulumsk etterpå. Utvendig for å få bort småstein og alt annet som reduserer luftflow og hindrer kjøling. Starte med å sause inn intercooler med avfettningsmiddel på gryss og tvers, både på framsida og bak. La det stå litt og spyl med høytrykk. Bakfra først. Avslutt med trykkluft for å få ut siste rest. Jeg har utført begge rensemetoder på min intercooler og hadde mest utbytte av den utvendige rensen. Jeg hadde fullt av småstein og sand som jeg måtte bare gi opp å pille ut. Hadde ikke særlig tro på at alt skulle bli bra med høytrykk vann og lyft, men sannelig :) Vet ikke om det er noe fare med å bruke for høyt trykk på intercooleren jeg, om den kan ta skade. Vær litt forsiktig... OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 ICen min ligger sånn til at den er lett å spyle gjennom, så det gjør jeg hver gang jeg vasker bilen (og det er ikke sjelden)... første gang jeg gjorde det kan jeg skrive under på at jeg helt sikkert frigjorde 10-20 hester! Må ha hvert.. tett :) Når det kommer til gummislangene, så er det vel best å ta dem med bremsevæske? Den spiser jo opp alt (olje og drit bla, som jeg er mest interessert i), og skader ikke gummi...... Må sjekke linken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Originally posted by boXer Var noen som la ut URL til en beskrivelse av hvordan man kan gjøre dette. Trur det var fra http://www.nordicaudi.com Fant det ikke.. Lyst til å klippe og lime litt?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 OZzzt to the rescue! :) Her er'n! OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.