Zakath Skrevet Desember 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Men kva er det som er skiftet ut for å få dei siste 20Hk? Stemmer det at boltavstanden er 4/114,3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Annen innsprut og annet grenrør (?). Er vel flere ting som er forskjellig..noe er pluss og noe minus. Er vel litt andre kammer, innsug osv, men vil tro hovedforskjellen ligger i innsprutsystemet og grenrøret. Og ja, boltsirkelen er 4x114,3 Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Jeg slenger meg inn i diskusjonen jeg også. Jeg ønsker meg Gt selv, men det koster. Primera Sri 2.0 97 modell får du får 100.000 (uten styling osv). Primera Gt 2.0 97 modell får du får 140.000 (uten styling osv). Altså som regel er prisen 40.000 i forskjell. Hvis du kjøper en Sri til 100.000, så kan du gjøre følgende. Kjøp grenrør til 4313 kroner (http://www.hpautoworks.com/nise20se.html) og du er nå oppe i 140 hester. Kjøp nye kamaksler (sport) for 4801 kroner på http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv_pl.asp?Vehicle=NSPRI01&PartType=CAM01, og du er nå oppe i 150 hester. Juster tenningen for 200 kr, til 18-20 grader, og du er oppe i 155 hester. Kjøp deg et effektanlegg til 4000 kr, og du er oppe i 160 hester. Total sum: 4313 + 4801 + 200 + 4000 kr = 13314 kr. Så legger vi til 2-3000 slik at verkstedet kan gjøre jobben for deg, og summen er nå 16314 kr. Altså, du får en Primera med over 160 hester, og har alikevel betalt 23.686 kroner mindre enn hva det koster å kjøpe en Primera Gt. Så glemte jeg luftfilter. Legg til 5-8 hester der også, og du er nå oppe i 168 hester. Kanskje på tide med sterkere bremser, men ikke nødvendig om du holder fartsgrensen. Så vil Gt eierene si, ja men vi kan også kjøpe effektanlegg og alt det der. Vel, da må dere tenke på at en vanlig Primera eier har allerede 23.686 kroner til gode. Men så klart, jeg sier ikke vanlig Primera er bedre enn Gt, sier bare at det går ann å gjøre noe med den vanlige primeraen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Er vel litt billigere å forsikre en sri også kanskje.... Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt150 Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 njaa.. En kompis av meg som kjørte en 96 1,6 Sri, som han nettop krasja.. Han betalte rundt 8000 i året i forsikring, UTEN kasko,, Og jeg 93 GT, betaler 9000 uten kasko,, jaja nå blir det rundt 10000 etter krasjen... men det er ikke så store forsjellen tror eg.. Siter http://www.cardomain.com/memberpage/559185 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329 93 - Nissan Primera GT Tidligere Biler: 86 - Honda Accord 2.0EX 86 - Honda Accord 2.0EX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Originally posted by gt150 njaa.. En kompis av meg som kjørte en 96 1,6 Sri, som han nettop krasja.. Han betalte rundt 8000 i året i forsikring, UTEN kasko,, Og jeg 93 GT, betaler 9000 uten kasko,, jaja nå blir det rundt 10000 etter krasjen... men det er ikke så store forsjellen tror eg.. Jeg sjekka også prisen på forsikring på eGT når jeg kjøpte min og det var under en tusenlapp i forskjell.... Hadde eGT kommet i samme blåfarge som SRi`en så hadde jeg nok kjørt eGT jeg også.... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.