Gå til innhold

Trenger info om BMW 318 e36!

Ranger emnet

UrGe-BoY

Anbefalte innlegg

Skal selge min Audi og har fått tilbud om innbytte i ein

BMW 318i

Årsmodell : 1992

km.stand : 221000

Utstyr : soltak,sentrallås,cd,servo,el.speil, 17" sommer nye dekk, vinterdekk med pigg.

Bilen skal være i god stand og har fulgt servicer.

Kva bør eg sjå etter på ein slik bil?

Kva pris ligg desse bilane på?

Mulig å få igjen 50000-60000,- om eg vil selge den igjen?

Håpar nokon har erfaring med denne type bil....

Tek imot alle tips med STOR takk :)

God jul.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by UrGe-BoY

BMW 318i

Årsmodell : 1992

km.stand : 221000

Utstyr : soltak,sentrallås,cd,servo,el.speil, 17" sommer nye dekk, vinterdekk med pigg.

Dette er standardutstyr utenom soltaket, som igjen har en lei tendens til å ryke. Be om å få se kvittering på at soltakkassetten er byttet, ellers bør du regne med 10K for byttet i løpet av kort tid.

Ellers har denne M40-motoren med registerrem. Denne må byttes hver 40K km, noe som koster en 3K per bytte på verksted.

Bilene i denne årskategorien ligger vel fra 40K og opp. Du bør nok ikke regne med så mye mer enn 50K igjen for den om du er heldig. Ting som hjelper på salgbarheten er: Klima, kjørekomputer, sportseter, sportsunderstell, M-aeropakke og kort kjørelengde.

Ting man MÅ se etter er alt av opphengskuler og -foringer, rust, registerrem, rust, tikking fra motor (da må en bytte de hydrauliske ventilløfterne samt kammen -> 7000kr), rust, lekkasje fra soltak, rust, vinduer som ikke går skikkelig, rust, fuktighet under tepper.

Be om full NAF-test ellers dropper du byttet er mitt råd. Det kan være FRYKTELIG dyrt å kjøpe en dårlig E36. Fete felger koster en brøkdel i forhold til det andre.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 92 mod 318i E36 ligger vel på ca 40000-80000kr avhengig av stand, kilometer, utstyr osv..

Hvis du går på autopower.se og ser til venstre i menyen er det begagnatguide.. Eller bruktguide på norsk.. Er ikke til E36, men til BMW generelt. Kan være verdt å se på..

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider