Gå til innhold

Hvordan få ett strøkent motor rom og tips/triks

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder kjøl på og gnikke litt i motor rommet, og lurte litt på hvordan jeg skal få ting til og få ting bling* bling*

Har kjøpt inn 3L disel for og dyppe motor deler i, for som jeg har lest så skal det være genialt for og få olje og skit til og løsne. Men hvordan skal jeg gå fram for og få best resultat? Planen min er og finne ett kar og helle diselen oppi for og så legge delene oppi karet. Etter en GOD stund så begynner jeg og gnikke delene med børste osv. og så etter det sprøyte avfettning på det for og få vekk diselen. Er det noen andre bedre måter og gjøre dette på?

Så har vi autosol (Gnikke krem med pusse papir effekt i om jeg har rett) Tenker og bruke dette etter på jeg har dyppet delene i diselen osv, men vil ikke ting eire når overflaten på gjenstanden er i så rein stand?

Skal også flytte batteriet mitt bak i bagasje rommet for og få mer riktig vækt fordeling og att det ser litt mer ryddig ut i motor rommet. Hva annet kan jeg flytte bak i motor rommet?

Ang lakkering, noen som har noen gode framgangs måter med og lakke motor deler som har tendens til og bli varm?

Fant en ganske lik tråd som dette på golf forums delen, hvor jeg fant disse bildene:

Clean_vr6.jpg

H20_FRONT2.jpg

engines_126.jpg

engines_106.jpg

engines_142.jpg

engine_079.jpg

engine_062.jpg

engine_022.jpg

engines_099.jpg

engine_072.jpg

Håper dette skapte litt insperasjon til dere andre og håper på masse forslag :)

Hvis det finnes andre poster om dette så si ifra, har sotte lenge og søkt etter lignende poster men fant ikke så mye...

L8r folks

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremgangsmåten din er vel ikke så galen den. Sjekk ut prosjekttråden til G-racing, der var det en fra mondeoforumet som forklaret hvordan han hadde gått fram for å lakke div motordeler som blei varme. Det ligger bilder ute viss jeg ikke husker feil. Det var svært nice resultat.

Vet ikke hvordan å legge til link, ellers hadde jeg gjort det.

Er noen sider å lese gjennom, men det er en artig prosjekttråd å lese. Synes jeg da. Økonomistyling av mondeo:)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider