RåneKongen Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Jeg har en BMW 528. Må bytte motor i denne, derfor så tenkte jeg å trimme den nye motoren jeg skal putte inn.. Vil det lønne seg noe særlig å porte og høvle toppen? Eller er det noe særlig smart i det heletatt å høvle toppen? Med tanke på at jeg endrer da kompresjonen, vil motoren bli enda treigere på turtallet da? Hvilke tanker har dere rundt dette? Evt andre tips til trimming som ikke koster for mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 M30B35 Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantusmorduk Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 hmmm, hvor lett er det å få tak i en sånn da? hva må evt gjøres etter en sånn konvertering? forskjell på bremser osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 M30B35 er bare å smelle på:) er samme motor i utgangspunktet. forsjellene er vel slaglengde, boring og komprisjon. Bilen er den samme også, samme bremser osv. Hjernen må jo byttes da. Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RåneKongen Skrevet Desember 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Så det er bare til å sette nedi en M30B35 motor? ingen andre ting som må byttes eller forsterkes? problem å få dette godkjent? er det vanskelig å få tak i en M30B35 motor? hvor mye må jeg betale for en slik motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Ingentig som må forsterkes på bilen nei. Er ikke sikker på hvor enkelt det er å skaffe bare motoren. Jeg ville nok kjøpt en delebil, slik jeg kunne hørt på motoren og sjekket den litt når den er i gang. Er veldig lett å kjøpe katta i sekken når den bare står på en palle. Er du heldig får du gjerne med diffsperre og annet snacks da;) Ved en godkjenning må du kontakte biltilsynet, jeg holder på med tilsvarende prosjekt, og i en samtale med Trondheim Trafikkstasjon fikk jeg denne mailen: "En eventuell dokumentasjon på dette motorbyttet kan Tüv i tyskland utgi. Pga at det er vanskelig å skaffe dokumentasjon fra importørene i Norge, har en del trafikkstasjoner godkjent slike motorbytter på grunnlag av erfaringer. For ditt prosjekt er det viktig med en god dialog med trafikkstasjonen i din region. Kontakt din nærmeste trafikkstasjon og søk skriftlig om endringene av kjøretøyet." Jeg kontaktet TüV i Tysland men de ville av en eller annen grunn ha bilen på godkjenning på et av sine egne verksted..jaha..LITE AKTUELT. Videre kan jeg nevne at BMW Norge sluttet å sende ut slik dukumentasjon i 1995. Men ja..de har papirer liggende. Jeg har sett de, men det er ikke snakk om å få en kopi! Regn med ca. 7-10.000 for en grei delebil. noe mindre kun for motor Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantusmorduk Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 hmmm... ingen som kjenner noen på innsiden av BMW da? :P neida.. men uansett.. kan biltilsynet se forskjell på om det er en 2,8 eller om det er en 3,5 som står i da? som nevn tideligere i posten her er det jo bare det indre som er forskjellig..(går ut i fra at dette er rett:P , har aldri sett en 3,5 i virkeligheten) tror lissom ikke at de plukker fra hverandre motoren på kontroll :P:P er vel ingen som trenger å vite noe! blir jo billigere med tanke på forsikring og da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Det står med store tall på toppen; 3.2/3.5 Kan jo finne frem vinkelsliper da:) Men er sjelden biltilsynet vet hva dette står for, også på et vanlig bilverksted hvis personen ikke vet noe særlig om motorene til BMW Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Har ikke lagt merke til at det står på toppen.. Innsuget derimot.. Fil vekk talla med vinkelsliper ja.. Men tror ikke det vil bli noe problem å registrere den som 535i. Min var jo 518i en gang i tia... Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by bmwknutn Jeg kontaktet TüV i Tysland men de ville av en eller annen grunn ha bilen på godkjenning på et av sine egne verksted..jaha..LITE AKTUELT. Hvem? Hva? Hvor? Adresse? Mail? Må få vist noe greier i Tyskland,nemlig....men finner ikke ut hvor pokker jeg skal spørre hen. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by Turboed1 Hvem? Hva? Hvor? Adresse? Mail? Må få vist noe greier i Tyskland,nemlig....men finner ikke ut hvor pokker jeg skal spørre hen. :) ML2000 lever av å bygge om BMW'er og kan bistå med TÜV-dokumenter, men bilen må ned og vises. Martin Müller-Lampertz er en kjernekar og det er mange hoteller/moteller i nærheten. Ligger ca 4 mil syd for Hamburg. http://www.motorleistung2000.com Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by Överladdaren ML2000 lever av å bygge om BMW'er og kan bistå med TÜV-dokumenter, men bilen må ned og vises. Martin Müller-Lampertz er en kjernekar og det er mange hoteller/moteller i nærheten. Ligger ca 4 mil syd for Hamburg. http://www.motorleistung2000.com Takker for det,men bilen jeg skal vise der er en Porsche...så da blir det litt gal instans å gå til,kanskje. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by Turboed1 Takker for det,men bilen jeg skal vise der er en Porsche...så da blir det litt gal instans å gå til,kanskje. :) Neida, det spiller ingen rolle. Han bygger andre biler enn BMW også... Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by Överladdaren Neida, det spiller ingen rolle. Han bygger andre biler enn BMW også... Ok,da får jeg prøve ham. Takker og bukker. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Originally posted by Jensemann Har ikke lagt merke til at det står på toppen.. Innsuget derimot.. Fil vekk talla med vinkelsliper ja.. Men tror ikke det vil bli noe problem å registrere den som 535i. Min var jo 518i en gang i tia... Kunne du pm'a eller sendt meg en mail ang godkjenning på dette? MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.