Gå til innhold

hjelp! trenger tips raskt

Ranger emnet

ona

Anbefalte innlegg

jeg har en peugeot 405 gri. den er vel 92 mod. har en mistanke om at den ene drivknuten er gåen. den har lenge hatt "knekkelyder" i svingene, men nå er det kommet en taktfast lyd når jeg kjører framover og. noen som vet om dette er vanskelig å bytte for en med middels/lite kunnskap? hva tror dere det eventuelt vil koste å fikse dette på verksted.

det som er litt kinkig er at jeg studerer i volda og skal kjøre bergen- volda like over nyttår. er dette mulig med "gåen " drivknute? vil jeg ødelegge noe mer? må jeg ha spesialverktøy for å bytte det? bør jeg bytte begge sider når jeg først er i gang?

håper noen har mulighet til å svare da jeg er i en liten knipe jeg må komme meg ut av her

mvh eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ikke spesielt vanskelig, må løsne bærebrua og spindelen (fjærbeinet hvis du ikek skjønte hva jeg mente) fra hverandre, enten ved å skru av bærekulen (se hvem måte som er enklest) i spindelen eller i bærebrua,

men det som er litt kjinki, er at hvis drivknutene er som på gamle peugeot feks 205 så må man bytte drivaksel og drivledd pga de sitter sammen, men vil tro at nyere peugeot'er har "avtagbart ledd" mulig du trenger noe spesial verktøy, men ikke værre enn at du kan lage selv vil jeg tro, jekk opp, ta av hjulet og se selv.

er ikke nødvendig å bytte på begge sier.

ps. du kan jo evt. spørre noen på forumet om de vil gjøre det for en liten slant for deg. helst en kynidg mekaniker

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider