Gå til innhold

nissan sunny (b12)

Ranger emnet

steffen karlstad

Anbefalte innlegg

• Svar 293
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å Jøss! Ser ikke disse ofte! Kul bil:D

Du sier du vil ha 8v turbo, eller 16v na. Men... 16v motoren fra gti er jo en CA18DE... Samma som i 200sx men uten turbo... Så, altså. Hvorfor ikke trå til med en CA18DET?

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Å Jøss! Ser ikke disse ofte! Kul bil:D

Du sier du vil ha 8v turbo, eller 16v na. Men... 16v motoren fra gti er jo en CA18DE... Samma som i 200sx men uten turbo... Så, altså. Hvorfor ikke trå til med en CA18DET?

altså 86-89 nissan sunny uansett karosseri har ikke mere en 1.6 i GTI utgaven...

så forklar meg vilken motor du snakker om da? ca18de? er jo 1.8l

og ca18det er så lang i fra en motor som sitter i min...

ca18det er det to motor fester under motoren og ikke på sidene

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jap_Power

87-90 Nissan Sunny uansett karosseri har 1.8 (CA18DE) som største motor i GTI utgaven. Denne motoren ble ikke levert i Norge.

oi.... Visste ikke det! har bare lest om disse bilene på utenlandske sider. Tabbe....

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6, 90 hk = GA16DS

1.6, GTI = CA16DE, 110 hk

1.8, GTI = CA18DE, 125 hk

1.5, GTT = E15ET, 115 hk

Du har E16i nå, har du ikke?

men alle disse motorne passer i min nissan?

passer cherry motoren uten ekstra tilpasninger? girkasse? clutch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt passer (med nok arbeid). :) Sunny N13/B12 kom med E13S, E15S, E16S, E16i, GA16DS, CA16DE og CA18DE.

Jeg er ganske sikker på at du har E16i motor. B12 ble levert med to 1.6 motorer: 1.6 uten katalysator (GA16DS) og en med (E16i). Jeg hadde E16S før og den ser ut som din, uten de injection greiene. :)

Vet ikke hvor mye jobb det er med GA eller CA motorene. Jeg byttet ut motoren min med en E15ET. Hvis du velger den har du et litt bedre utgangspunkt enn det jeg hadde, siden du har injection. E15ET passer i hvertfall i N13. Girkasse, drivaksler...

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt passer (med nok arbeid). :) Sunny N13/B12 kom med E13S, E15S, E16S, E16i, GA16DS, CA16DE og CA18DE.

Jeg er ganske sikker på at du har E16i motor. B12 ble levert med to 1.6 motorer: 1.6 uten katalysator (GA16DS) og en med (E16i). Jeg hadde E16S før og den ser ut som din, uten de injection greiene. :)

Vet ikke hvor mye jobb det er med GA eller CA motorene. Jeg byttet ut motoren min med en E15ET. Hvis du velger den har du et litt bedre utgangspunkt enn det jeg hadde, siden du har injection. E15ET passer i hvertfall i N13. Girkasse, drivaksler...

ja jeg har nokk e16i fordi jeg har katalysator og mono-jet

passer ca16de rett på min girkasse? rett på motorfestene? passer komplett GTI kasse, motor og drivaksler?

du vet ikke om noen motorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider