Gå til innhold

regler ved bytting av motor

Ranger emnet


oas

Anbefalte innlegg

hei

kunne tenkt meg en mr2 med t-sport motoren oppi.

 

jeg har pengene og måten klar trenegr bare info om det i det hel tatt er lovlingt å gjøre engien swap i norge!?!?!.

og vis noen hvet det hva som må bli oppgradert på bilen for og få det godkjennt.

jeg har tenkt til og ta den lovlige vien^^

 

 

det er 143 hk stanbdar og med den nye motore blir det 192 hk motoren kommer fra en celica t-sport og mr2 en er av den ny modelen 2000->

 

takk for hjelpen

 

Oas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For det første, må du ha papirer fra toyota som viser hvor mye HK chassi/bremser tåler. Hvis de ikke tåler nok, må du bygge om til sterkere bremser/stabstag etc, som tåler det! (med papirer)

 

Hvis bilen er nyere en 1 år må du betale hk-avgift på trimminga.

 

Snakk med biltilsynet om ombyggingen. Fortell dem hva du skal gjøre, og hør hva slags innvendinger de har, og hva slags papirer de forlanger.

 

Hva slags MR2 har du? Og er det en 2ZZ motor du tenker på? Hvis motoren passer på de originale motorfestene og har ca original vekt, er det ikke noe vanskelig å få godkjet selve motorbyttet. Problemet er bremsene.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha flaks, men biltvilsynet vil bare surve over at de trenger papirer fra importøren. Og da ringer du 32 20 50 00 og spør etter Egil Svendsen på teknisk avdeling. Toyota Norge AS Svelvikv. 59 B, 3039 Drammen 32 20 50 00 .

 

De kan svare på hva som går og ikke går. Hvis MR2 JDM ble levert med t-sport motoren vil de nok si at du trenger utenom motoren samme bremser og understell som den aktuelle bilen.

 

Jeg vet ikke hvor du tenker å handle motor, men jeg håper du har sett deg ut et halfcut. Da får du med HELE kabelnettet og girkasse. Har du flaks får du et som har bremser og opphenget intakt. Eller du får legge inn "bestilling" på et komplett vrak/half-cut. Aldri, aldri start med bare motor og ev hjerne om du ikke vet hva du gjør og/eller skal ha datasprut.

 

http://www.motorimport.dk - God service. Pris deretter. Jeg har god erfaring med dem.

http://www.realpower.dk/ - ?

http://www.japparts.com.au'>http://www.japparts.com.au - Bra lagerhold på nett, bra priser, svarer fort på mail, men langt unna. Verdt å vurdere.

http://www.japparts.com - UK, ingen info og priser.

 

Er også mange fler om du googler for "jap parts" "engine swap" osv..

 

Det var mine to øre. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

For det første, må du ha papirer fra toyota som viser hvor mye HK chassi/bremser tåler. Hvis de ikke tåler nok, må du bygge om til sterkere bremser/stabstag etc, som tåler det! (med papirer)

 

Hvis bilen er nyere en 1 år må du betale hk-avgift på trimminga.

 

Snakk med biltilsynet om ombyggingen. Fortell dem hva du skal gjøre, og hør hva slags innvendinger de har, og hva slags papirer de forlanger.

 

Hva slags MR2 har du? Og er det en 2ZZ motor du tenker på? Hvis motoren passer på de originale motorfestene og har ca original vekt, er det ikke noe vanskelig å få godkjet selve motorbyttet. Problemet er bremsene.

Så lenge bilen er importert/solgt etter 1.1 96 så må du betale avgifter for å få godkjent trimmingen... både hk avgift men også evt øket vekt og volum

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår