Gå til innhold

skralle sett, hva er bra?

Ranger emnet

jallis

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes det fort blir litt mye merkefokusering her jeg. Selv har jeg god erfaring med Biltema verktøy. Både fastnøkler og skrallesett. Det eneste jeg ikke kjøper på Biltema er skrutrekkere. Der synes jeg Biltema ikke holder mål.

(Har kun vært borti 10-års garanti verktøyet på Biltema)

Biltama har sikkert godt verktøy, men det blir vanskelig å handle når de ligger 725,5 km fra Bodø og de er sluttet å sende på postordre.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker stort sett bare IDG-tools på verkstedet vårt.... Meget bra kvalitet på det meste, og god service når det gjelder garantisaker. Blir noe ødelagt er det aldri spm om hvordan det er blitt brukt osv....

Pappa er bilmekaniker på hell bil, og har vært det i over 30 år nå. De kjøper inn sitt eget verktøy personlig på jobben i stedet for at jobben kjøper inn til alle, slik at alle blir fornøyde.. (får tillegg i lønna for å kjøpe inn verktøy) Han bruker kun det verktøyet fra biltema med 10 års garanti, og skryter mye av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DeadlyFoX

Jeg har ikke gidda å lest alle innleggene, men er det noen som har erfaring med GEBE pipenøkkelsett? :)

Skrev tidliger i tråden at jeg hadde "GEBO", men det er GEBE.

Og jeg er meget fornøyd med det, eneste som er å klage på er at handtaket på skrallene av plast og det har løsnet til meg, men da fikk jeg ny...

Tror de har kommet med Gummi handtak nå.

GEBE er helt ok og tåler mye

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et gebe sett.. har det både i skrallesett og muttertrekker.. Har ikke prøvd mutttertrekkern enda.. Skrallesettet er bra.. Tighte og fine piper.. Og virker som de tåler endel.. kjøpte et sett til 1500,-

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Jeg har hatt litt erfaring med Teng Tools i skolesammenheng og det virker som et veldig riktig bygd verktøy for å komme til på de trangeste stedene. Men prisen er i stiveste laget for en vanlig hobbymekanier.

Forrige uke bestemte jeg meg for å kjøpe meg et verktøysett fra Biltema til 1295 kr.

biltema150delersverktysett.jpg

Spec:

150-delers verktøysett, mm- og tommestørrelser

Inneholder piper og pipeverktøy med 1/2", 3/8" og 1/4" firkantfeste, 13 stk. kombinasjonsnøkler 5,5-19 mm, 5 stk. kombinasjonsnøkler 3/8"-5/8", 4 stk. leddnøkler 8-15 mm og 3 stk. umbraconøkler 1,5, 2 og 2,5 mm. Settet inneholder dessuten verktøy for tolvtanns- (XZN-) og Torx-skrue

(hentet fra Biltema.no).

Etter en liten inspeksjon av demosettet som lå framme i butikken så var jeg overbevist, dette var settet for mitt bruk, og min lommebok :)

Det eneste jeg kanskje kan utsette på dette setet er at det er så stort å drasse på, og at det mangler en lang forlenger til 3/8, noe som jeg kjøpte singelt til 29 kr, og settet var etter min mening 100% komplett.

Jeg har også kjøpt et skrutrekkersett fra Biltema, som jeg er veldig fornøyd med.

Og da det gjelder de fastnøklene med skrallefunksjon.... GENIALT!! :D Undervurdert til tusen.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema har godt verktøy de... hadde de det ikke vart 172 mil til nærmeste butikk har nok jeg også brukt biltema.

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider