Gå til innhold

Da har man prøvd noe nytt... nemlig å miste et hjul i 110 km/t

Ranger emnet

Turboed1

Anbefalte innlegg

..nemlig å miste et hjul i 110 km/t...i Rælingstunnelen,av alle steder....dagens adrenalinkick...og pekefinger til de som "lar snille kompiser legge om for seg".

Noen andre som har vært ute for "kompiser"/dekkverksteder som generelt har gitt faen i ditt liv og helse,og gitt beng i å stramme ordentlig..? Kjente bare det rugga to ganger og HEY! der var det borte ja...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en "nær miste 3hjul" opplevelse etter en tur som kunde hos sharif :D

kom halveis til skedsmokorset på E6 når jeg hørte mye rare lyder.. svingte inn på skuldern og fant at 3 av fire hjul hadde en eller flere bolter som var så løse at jeg kunne skru dem med bare fingrene.

bra jeg hater rare lyder og stoppet med en gang.

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mats`ern

oi oi oi ..

hvordan gikk det ?

det må ha gått rett i veggen eller noe ?

Neida...griseflaks...bomma med kanskje 30 cm,kanten som er "fortau" holdt meg igjen akkurat så mye at det bare stussa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Vil tro det rocker å miste et hjul på MC i 110 ja ;) Kommer vel ikke lengst på forhjulet :)

Dette var pliktskyldigst i bilen. Lite vits med 326 hk GSXR på dette føret.. ;) Stoppie-rekorden er på over hundre meter...så jeg kommer da et stykke... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

jeg hadde en "nær miste 3hjul" opplevelse etter en tur som kunde hos sharif :D

kom halveis til skedsmokorset på E6 når jeg hørte mye rare lyder.. svingte inn på skuldern og fant at 3 av fire hjul hadde en eller flere bolter som var så løse at jeg kunne skru dem med bare fingrene.

bra jeg hater rare lyder og stoppet med en gang.

En sånn har jeg også prøvd...det som var dritten nå var at det var ikke støy engang,før det var så løst at det datt av... snuten skal ha takk for rask reaksjon...(for en sjelden gang) Kjipt å sitte i veibanen å få på hjulet igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Er litt av en skrue du setter bort jobben til.

Jepp...vært litt dårlig i det siste,så han skulle fikse det for meg...no more. :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

gjetter at du har alu-felger :(

ikke alle som tenker på at alu ikke fjærer og dermed må dra til ekstra hardt.

Niks...detta er eldgamle Pug stålfelger....akkurat som bilen...gidder ikke ha noen fancy vinterbil. Eneste aberet nå er at jeg er short 3-4 Pug hjulbolter...ingen der som har noen gamle til overs jeg kunne handle for noen kroner..? Skulle brukt slean i jula... :)....helst uten å droppe flere hjul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Noen andre som har vært ute for "kompiser"/dekkverksteder som generelt har gitt faen i ditt liv og helse,og gitt beng i å stramme ordentlig..? Kjente bare det rugga to ganger og HEY! der var det borte ja...

Skulle taue en 505 til huggeren engang, og plutselig forsvant venstre forhjul opp i skogen i 60km'/t. Brukte 5 min bare på å finne igjen dekket.. Var en bekjent som skulle ha deler, som hadde gitt f i å stramme skikkelig :D

En kamerat av meg mistet forhjulet på E18 ved Ikea på Slependen i fjor. Hjulet freset av gårde over flere gjerder, inn på en parkeringsplass og knuste fronten på en 240 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Brukte 5 min bare på å finne igjen dekket..

Samme her...mitt var halvveis oppe i tunnelen,hadde godt driv retning Lørenskog :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider