Gå til innhold

Vinterskader og lignende

Ranger emnet

Mds

Anbefalte innlegg

Her kommer historien om da en Honda møtte sin skaper i en krapp høyre ved vinterbro...

Litt for stor fart inn i svingen. Vått føre. Vannplaning. Et par harde kontraer og så lå bilen på taket. Morro!!! :mad:

Hadde nettopp brukt 5 lapper på diverse fix på bilen for å få den strøken. Ansvarsforsikring er morro å ha da. 25 tusen i dass + 3000 i forelegg for uansvarlig kjøring. :(

Dette var da 2 mnder etter at jeg hadde kjørt opp.

Men jeg har da lært. Har ennå ikke vært i grøfta med pysjåen min. Har bare vært jæææævlig nærme et par ganger. :D

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt lappen i 4 1/2 år og 230 000 km.

Har aldri gjort skade på noen av bilene min helt til:

1 juledag var eg nede på en parkeringsplass og la åttetall rundt rabbatene i endene av parkeringsplassen. Tida gikk, fartenb ble større, la fronten på bilen nærmere og nærmere kanten for å klare fartenrundt vendingene, og etter ett hav med runder var det nok. Bilen tverrer og dunker høyre forhjul i kanten. Litt skeiv spissing. Må mest sannsynelig skifte ene endeleddet... Men men bilen må jo på forstillingskontroll alikevel, så det får de ta seg av. Man skrur ikkje bil i minus grader når man er lat.

Har man lært noe av dette?? Mest sansynelig ikkje, når eg holder på sånn som eg gjør med breilegging og øving på dette, må eg nesten ta med i beregnngen at det går galt til slutt. Nå er snøen regnet vekk og, så det blir en stund til neste gang..

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger faktisk :) Når den første snøen kom var jeg på jobb, kjørte s klassen med 19" lorinser... var veldig gøy på vei hjem helt til 2 tonn tysk edelstål bestemte seg for å legge seg inntil en fortauskant.. resultat: en ødelagt felg :(

Så fikk jeg meg pendlebil, en 01 saxo 1,4 vts, liten artig bil helt til brekket frøys.. tenkte som så at det løsner nok etter en stund med litt fart:rolleyes: ( ja jeg sparket på felgene først.. )

som sagt så gjort, bilen og jeg koste oss i 60 helt til brekket løsnet-på den ene siden..:eek: tok en kjapp tur over en midtrabatt og hadde et noe ublidt møte med norsk fauna rett etterpå.. resultat: 2 felger, en forskjerm, 2 fangere, en dør, en bakskjerm, litt ymse forstilling og ikke minst kraftig sur dame og såret selvtillit..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen 29.11.2000. 26.12.2000 tok jeg min første og siste fortauskant. Svingen var da litt mer grader på enn hva jeg trodde. Jobbet da på Romnes Bildellager og slapp unna billig. Ny tannstang, venstre bærearm og stålfelg ordnet saken.

Ellers så har jeg jo kjørt skadefritt i 4 år nå. Unntaket er jo romjula for 2 år siden, da en dame kjørte i fronten på meg. Men det var jo heller ikke min feil. Så jeg velger å si at jeg har kjørt skadefritt i 4 år. :)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider