Gå til innhold

Hvilke modell?

Ranger emnet

Archeron

Anbefalte innlegg

Går med tanker å skifte bil til våren/sommeren. Har i dag en e36.

Men lurer på om jeg skal kjøpe det nesten gang også eller hva jeg skal gå for.

Hadde egentligt bestemt meg for at 5-serie ble helt uaktuell både pga. av innvendig og utvendig utseende.

Men etter å ha sett et bilde av en 5-serie innvendig (husker ikke hvor jeg fant det) så var det fint nok. Og må si jeg ble helt forelsket da jeg så dette bilde.

Spørsmålet mitt er vel egnetligt litt mer rettet mot motor.

Bør jeg gå for en E34, E30 el. E36? Tenker da mest på hva som er mest pålitelig med tanke med motor og om det eventuelt er lettere å gjøre noe selv på di forskjellige modellene?

Kunne enten tenkt meg 320 el. 525. (prisklasse 60-90k)

Må nok tenke på at jeg ikke kan skru når jeg kjøper bil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder motor så har jo e34 fra 1988 til og med 1990 de samme motorene som e30 (m20) og e34 fra 1991 til 1995 har de samme motorene som e36 (m50 osv)

m50 motoren (24v) skal jo vere en mye mer vedlikeholdsfri og bedre motor enn m20 (12v).

(ps. du kan jo få kjøpe min 525 for 80k...bilder på hjemmesida mi)

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg E34 best, og ville derfor kjøpt det. Jeg ville kjøpt en 90mod-> 525i eller større, helst med skinnintriør og masse annet utstyr. Har en 520i nå, men føler den blir litt vel slapp og vil derfor anbefale 525i til andre..

Men hva er du ute etter i bilen? Er du ute etter komfort? Leken bil? Skal du ha mange som sitter på?

Jeg vil si det slik at hvis du vil ha en mer familiebil, eller bil til komfort og kansje ha mange personer med i så ville jeg kjøpt E34. Skal du bruke den mer til å leke i ville jeg kjøpt E30, og en mellomting av disse så ville jeg kjøpt E36..

5serien er jo også litt billigere i forsikring enn 3 serien..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Archeron

Ingen som har noen formening om bmw her? :P

Er kjempe fornøyd med bilen min idag, bare ikke motor (316i :()

Kjører jo 80% alene så plassen har egentligt ikke noe å si. Men at forsikring er billigere er jo fint :)

Blir nok litt leking med bilen ja, men skal kjøres med til jobb hverdager også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider