Gå til innhold

liten burnout


Sapphy

Anbefalte innlegg

ØØøø,holdt på å kjøpe en sådan kasse jeg,men tok en telefon til per.for jeg ville høre va han syntes om t56.ringer deg imorgen sa han, eg ska sjekke opp litt!!!!!.

det var visst ikke noe for dette bygget, så jeg tror han har et ess i erme her ,han vil nok at dette bygget skal være topp fra A til Å.

men har på følelsen at motor,gir og diff har han kontroll over,men vil vel se hvordan bygget oppfører seg i benken.

men med din toppfart så blir jeg nok hengende laaaaangt bak.litt info!!magnor sa han rundet 245 kmt på langsida på rudskogen,med granadan( ca 800 fjordinger!!!).slet no helt perværst med bremsene etter det:eek: :eek:

 

 

mvh tom sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hei gamlå:

Gå inn å sjekk på nettet på t56 girkassa. Tror ikke den holder i lengden for deg. Tror den skal klare 450-500hk, men er du opp i 600, tror jeg ikke den er langlivet. Men for å ta en annen ting, så finnes det ombyggingssatser for den vanlig t5 kassa som skal tåle rundt 600hk, samme utvekslingen som i orginalkassa. Tror en slik ombyggningssats kommer på ca.26000kr. Vet om noen som bruker slike drevsatser i bakkeløp med ca 550hk, og kjørte forrige sesong uten problemer. Hvis det høres interessant ut, så kan du få Per til å snakke med Jens. (Jens er mekanikeren på glomma papp som har byggd motorene til glommabilene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cossi:Tror ikke du har fått helt riktig info om denne kassa,fra fabrikk er den oppgitt til å tåle 400 fotpund i 24 timer.......

Altså vil det si ca.550 nm.

Kassa ble originallevert på LS-1 motoren,385 hester,og 390 fotpund.

Javel,alle gearkasser har en grense,men jeg tror ikke det er noe fare for at det skjer noe galt med den enda.

Hadde den ifra hverandre i fjor,alt er overdrevent overdimensjonert ,skikkelig amerikansk.

Så når du nevner hestekraftsgrensen for når kassa ryker,tror jeg du er litt på villspor,det er dreiemomentet som dreper,ikke hester.

Har hatt den kassa i et år,og den har hatt det tøft!!!!

Daglig wham-bam abuse for å si det mildt......

Men når den ryker,er det nok for en annen grunn enn motoren,nemlig jeg!

 

 

Hilsen Henning

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

euro1: 550nm, er vell litt for lite holdbarhet for motoren til gamlå. Hvis skinne bros bygger en motor likt som jens har byggd glomma motorene , så skal motoren gi en del mer enn 550nm. Så det må jo være litt dumt å legge masse penger i en girkasse som ikke kommer til å holde så lenge. Det var det jeg mente med mitt forrige innlegg. Da må det jo være bedre å finne rette girkasse med en gang, selv om den kan være dyr(koster nok så man pisser blod når man hører prisen).

Gamlå: Skal du ha en porno bakdiff, 9" GRPA, ny i kasse fra Ford motorsport, kan jeg skaffe deg en slik for ca.30lapper. Ny aldri brukt. Koster fra Ford ca 75lapper. Har selv kjøpt en nå, og den er virkelig porno. Tror nok man får problemer med å kjøre i stykker den. Utvekslingen på diffen er 4.44. Bra utveksling hvis du skal kjøre stripa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

cossie jeg skal ha den i bakhodet når den tid kommer,men må vel skifte mellomaksel(bygge om)og drivaksler i samme slengen også da?det er jo en stor sak så innfestinga blir jo også forskjellig tror jeg?

momentet i motoren skal ligge rundt 700nm,men vet ikke hvor han legger det.kanskje euro 1 vet mer.

jeg så i en annonse på cos.no at en slik kasse skulle tåle 600hk/700nm,(det var derfor jeg ringte skinne etterpå),men for all del den kan jo være oppgradert,(hadde gått i asfaltløp.)

 

euro 1

det nærmer seg mai nå,FÅ DE RÅDENE OPP MED FLY,posten suger.

 

 

mvh tom sigve

 

 

ps, sapphy det er lite med burnebilder her nå,et hint!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår