Euro-96 Skrevet April 21, 2002 Rapporter Share Skrevet April 21, 2002 Dette er min første post på forumet,håper dette fungerer!Til Gamlå:Du begynner vel å bli sugen på å gasse litt,tenker jeg!Det er noe på gang nå,vet jeg. Så bilder av bilen din,er ikke noen skam å vise seg i den. Men hva slags gearkasse skal du bruke,og bakaksel? Ikke originalt,håper jeg! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamlå Skrevet April 21, 2002 Rapporter Share Skrevet April 21, 2002 euro 1!! har fått beskjed at vi skal putte motoren i bilen og få den til å gå,sån som den er nå.(altså original gir+diff).det er jo et spørsmål om hva slags utvevsling vi skal gå for,da kunne jeg tenkt meg 1/1 på 5gir,men vet at de har mer peiling på det en meg.er ikke nødvendig å "ødelegge"turtallet med for mye overdrive. diffen må også passe inn med den rette utvekslinga.jeg kommer til å ta begge deler,men de for si deres mening om ting og tang. jeg har ikke mast noe på de,så det ser ut til at DU er litt mer oppdatert nå en meg.kjenner du til de?det skulle viss komme deler i denne mnd,bortsett fra det viktigste,RÅDENE. MEN når bilen en gang blir ferdig så tror jeg det blir porno. bilen er bra den kjøpte, den i 92/93.har hatt den siden.VELHOLDT. mvh tom sigve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet April 21, 2002 Rapporter Share Skrevet April 21, 2002 Gamlå:Kjenner begge gutta veldig godt,hjelper til der ute innimellom når jeg ikke er på jobb(jobber skift). Så da får jeg jo noe tid til overs. Joda,deler er på vei vettu,men som sagt råder drøyer det litt med. Det blir litt av en kruttønne,denne motoren din. Du kommer vel for å filme bremsingen når den tid kommer,vel? Velkommen i EFI Technology-gjengen! Håper du trives! Snakkes, Henning:) Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossi Skrevet April 21, 2002 Rapporter Share Skrevet April 21, 2002 Gamlå: Du har kjøpt euro-1, hvis jeg har forstått det rett. Hvorfor legger du ikke inn litt ekstra og kjøper euro-96 isteden. Skal du ha max fra bånn av, så sitter det fint med litt antilag. På euro-96 har du også en switch mulighet slik att du kan ha 2 programmer inne i hjernen, og kan switche mellom disse to. Ett killer programm som du bruker med 116oktan, og ett program du kan bruke på gata med vanlig 98 bensin. Ta og ring å sjekk med skinne boys hva det koster ekstra og kjøpe euro-96 isteden, tror det blir litt lettere for deg å kunne bruke bilen litt mer kjøre vennlig på gata. Men det er mitt syn på saken, men du må vell være enig att det høres ut som en god ide, eller hva mener du euro-1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet April 22, 2002 Rapporter Share Skrevet April 22, 2002 cossi:Det finnes også programvelger på Euro-1. Har ihvertfall aktivert det på mitt system. Antilag....hva er vitsen? Er vel ikke noe særlig for motoren det,vel? Ok,for konkurransebruk,javel,men på gata forstår ikke jeg vitsen med det. Forresten,så vil motoren til gamlå bli så rå at antilag er det siste du vil tenke på når den bilen endelig får feste og forsvinner i horisonten................:dude: Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamlå Skrevet April 22, 2002 Rapporter Share Skrevet April 22, 2002 tusen takk for tipset, cossie! dette bygget er til for at motoren SKAL VARE med dette effektuttaket.derfor har jeg sagt at de har frie tøyler til å bygge en motor som tåler de ekstreme påkjeningene den blir utsatt for.derfor renner antilag+booster litt ut i sanden,da det er med og forminsker levetida noe.MEN jeg tror at motoren blir brukbar sån som den er .eller hur euro 1?jeg tror euro 1 vet mer om dette bygget en meg, for jeg har aldri stilt spørsmål om turbo størelse,efi eller noe,men de har låvet meg en hissig motor,og da får jeg det.det kunne jo vært litt kjekt om benkresultata viste litt mer en 600 da:) :) . euro 1! selvfølgelig skal jeg se bremsinga,kamera+filmkamera er allerede i havn.er det du som skal montere den sammen,og bremse den? tror det er mange som venter med spenning på dette bygget,østleningene er jo så opptatt av jesus hester og diverse så vi for kline skikkelig til her!!!!:D :D mvh tom sigve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet April 22, 2002 Rapporter Share Skrevet April 22, 2002 gamlå:Jesushester kan de ha for seg selv,det som står på papiret,det står på papiret!!!! Og hvis man ikke tror på det,neivel så får det bare være. Nei, det er ikke jeg som skal montere sammen motoren og bremse den,det er det Tor Øyvind og Per Kristian som gjør. Jobben min består av å spenne motorer opp og ned av bremsebenken,og gjøre klart for bremsing. Og all annen drittjobb som de helst vil slippe å gjøre selv. (Er negern deres). Så mellom oss (er jo ikke så lett her da...)det blir ihvertfall 600 hester,HOLDBARE hester. Vet ikke når han har lovet motoren ferdig,hvis han har lovet noe da??? Hilsen Henning Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamlå Skrevet April 23, 2002 Rapporter Share Skrevet April 23, 2002 hei vi hadde et mål og det var påsketider.og etter at det gikk fløyten så står jo alt og hviler på VERDI.hvor lang tid tar det fra de er ferdigprodusert og til de havner hos dere?.hadde et lite håp om at de var fremme i juni en gang så at arbeidet kunne begynne da. gleder meg som en hund etter å få den knallerten i havn:) :) mvh tom sigve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet April 23, 2002 Rapporter Share Skrevet April 23, 2002 Hei på deg! Et eksempel: bestilte mine Verdi-råder i August,fikk dem for en uke siden......... Har siklet noen liter etter å få de kan du si. Men nå er de på plass og straks klart for bremsing håper jeg,ellers blir jeg nervevrak!!! Er lei av å kjøre moped,selv om den har kx 125-motor. Er resten av bilen din klar? Hilsen Henning Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamlå Skrevet April 23, 2002 Rapporter Share Skrevet April 23, 2002 å vi som hadde det så kjekt!!!!! hhhhhhheeeeeeeeerrrrrrrrrrreeeeeeeeeegggggggguuuuuuudddd for ei tid,kå faen he de røykt, sokkan te naboen eller.da er jo hele min sesong spolert.:ssip: gamlå er nesten klar, det er bare noen brytere,ledninger,og div som skal festes. jeg blei litt nyskjerrig her!!hva har du pågang,er det så at eg må ta en telefon til han Per????. hva slags bil ratter du? mvh tom sigve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet April 23, 2002 Rapporter Share Skrevet April 23, 2002 gamlå:Såså,nå må du slå masse kaldt vann i blodet!!!!!!!!! Jeg tok vel det verste tenkelige eks. jeg kunne finne da,serru! Grunnen til forsinkelsen var en korrigering av breddemålet i lilleenden av råden,og det var etter det som ventetiden tok helt av! Nei,rådene dine er nok på Skinne i løpet av mai,tror jeg. Når de kommer så er det bare montering igjen+++++ Jeg ratter en Volvo 242 med 2,5-liters 8v-motor på ca 550-600 hester(søstermotoren bremset 547 hester v/7000 o/m). Du får vel være med en tur når du kommer for å bivåne bremsingen av motoren din. Håper dette redder noe av nattesøvnen din! Hilsen Henning Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamlå Skrevet April 24, 2002 Rapporter Share Skrevet April 24, 2002 puster lettet ut:op .de va en kjedelig kveld igår må eg si,te å med kona var nedrullet.krøp rett i seng. den volvon der høres skummel ut.når blir du ferdig med den.det er vel ikke så mye originalt i den jernklumpen heller!va slags kasse må du ha her. eg e dødsklar for en tur i den kjerra der:) :) .håper du er hjemme da. mvh tom sigve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet April 24, 2002 Rapporter Share Skrevet April 24, 2002 Hei du! Gearkassa er en Borg-Warner T-56,6-trinns manuell fra 97.Camaro. 0.50 på 6.gear. Kjørte en stund med 3.15 utv i bakakselen...gjorde akkurat hundre på 1.gear. Fett å kjøre med i rushen må du tro....IKKE! Byttet utveksling til 4,56 og daaaaaa vettu,da begynte det å skje ting. Greide 0-100 på 4,8 sek og 0-250 på 17.6 og hadde et gear til å legge inn. Har hatt den i 292 km/t,gikk sånn passe...... Har jo trimmet litt videre i vinter,håper på bedre tider. På cos.no prater man om toppfart nedover langsiden på Rudskogen....... på gatebil ifjor hadde jeg en illsint Ferrari 550 Maranello pustendes bak meg i svingene,MEN når langsiden kom vinket jeg midlertidig farvel til den,og i depoet senere kom føreren bort med en sur mine "Det der var mandig gjort av en gammel Volvo,greide faen ikke å ta deg igjen selv om jeg var oppe i 216 km/t!!! Hihi,tørket av en bil til 3 mill..... Det var dagens reklame!! Snakkes. Henning Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet April 24, 2002 Rapporter Share Skrevet April 24, 2002 Har du noen bilder av denne volvoen eller?? Høres jo brutal ut... har en kar på jobben som er helt volvo skadd heheh han hadde sikkert sikla litt over den heheh m Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet April 24, 2002 Rapporter Share Skrevet April 24, 2002 Magnus:Tror det ligger et bilde på Gatebil.no treff 21-22 juli 2001 En beige 242 med stoor bulk i førerdøra. Ryker litt av bakhjula,også....... Henning Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.