Gå til innhold

dører fryser ved -1

Ranger emnet

golfnos

Anbefalte innlegg

hei.. har problemer med go bilen.. etter kulda slo inn fryser front dørene igjen, og flere ganger til jobb har dørene fryst fast først når jeg skal inn i bilen, og av og til fremdeles når jeg kommer meg til jobb, og må krype ut bak..(flaut!!)

det er ingen motstand i dør håndtakene,og kan virke som om det er en "clutch" liknende patent.. noen som har peil??

håper på svar.. svein;) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golfnos

hei.. har problemer med go bilen.. etter kulda slo inn fryser front dørene igjen, og flere ganger til jobb har dørene fryst fast først når jeg skal inn i bilen, og av og til fremdeles når jeg kommer meg til jobb, og må krype ut bak..(flaut!!)

det er ingen motstand i dør håndtakene,og kan virke som om det er en "clutch" liknende patent.. noen som har peil??

håper på svar.. svein;) :(

smør inn pakningene med silikon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er et problem på golf 3 det er fettet i låse kassa som er tregt og dermed ikke vil virke som det skal.

For å løse problemet permanet må du demonter låse kassa fjærne det gamle orginal fettet, for så og bruke silisum fett ( tror det er det det heter).

Da virker det i gjenn.

Mange med golf 3 som sliter med dette ink meg

Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde en tråd om dette litt tidligere i år, men fikk ikke noe respons på den.. Har akkurat samme problemet jeg også.. Er kjempe gøy når du skal ha med deg noen å de må sitte i baksetet lissm :p Hvor får man kjøpt dette Silisum fettet?

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer når kulda slår inn, det er at jeg ikke får vridd rundt nøkkelen i dørlåsen. Men det er kun på førerdøra så jeg må gå inn fra passasjerdøra hvis det er kaldt ute.

Ellers før sleit jeg med at dørene var frøse fast til pakningene men det ble borte etter jeg smurte på silikon stift.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I går skrudde jeg ut låsekassa på førerdøra og smurte den og håndtak greia inn med vaselinfett på sprayboks...

Fungerte som bare det i dag.

I dag tok jeg pasasjersiden og resten av låsene med samme spray, får bare håpe det er holdbart, men det virker slik ja.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by srednA

I går skrudde jeg ut låsekassa på førerdøra og smurte den og håndtak greia inn med vaselinfett på sprayboks...

Fungerte som bare det i dag.

I dag tok jeg pasasjersiden og resten av låsene med samme spray, får bare håpe det er holdbart, men det virker slik ja.

Mye jobb da?

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KingCamel

Mye jobb da?

Joa, det er jo litt...

Det som er styret er jo at låsekasse ligger inne i døra. Du må ta av dørtrekke. Skru løs kassa og håndtaket.

På kassa spraya jeg bra med vaselin fett inn i.

Håndtaket spraya jeg også inn. Tok også ut hele låse sylinderen og gjorde det samme der.

Nå kjøre jeg uten dørtrekk, for å se om det virker. Er +5 ute, så jeg får bare vente til det fryser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frodekomode

Er vaselinfett bra å bruke? Kjenner ikke til vaselinfett, så jeg bare spørr. Hvor får man kjøpt dette fettet?

Det er nok mye å velge i der ute...

Den jeg bruker er hvit og litt tykk. Den renner/forsvinner ikke vekk med det første nei. vaselin fryser jo aldri og det står på den at den ikke skal fryse.

Kjøpt på Thorsov, er nok flere steder.Llitt over 50 kroner eller noe slik.

Får jo ikke bedre smøre-middel enn vaselin på boks (den gule runde) på pakninger om vinteren. Billig og holdbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Har vurdert å prøve SKF Service fett, har en tube til overs etter et hjullager bytte.. Fra -30 til 140'C grader..

Er et Lithium basert smøremiddel

Har troa på det ja, men tror du vil få problemer med å smøre inni kassa om ikke du demonterer den helt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider