maxgets Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Hva er digifant? Har sett folk har prata om enten det eller haltech. Hva er forskjellig? Noen som har noen linker der det står forklart hva forskjellige ting til bil er og gjør? Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Digifant er ECU, hjernen til innsprut og tenning på VW modeller stort sett brukt mellom 87 og 92. Ble kanskje brukt på senere modeller oxo? Systemet heter egentlig Bosch L-Jetronic, men VW kaller det Digifant, de har kanskje modifisert det litt oxo da. Haltech er "Datasprut", et innsprut som er fullt justerbart ved hjelp av PC. Er flere typer Haltech, de enkleste styrer bare innsprut, men det vanligste er vel å kjøpe en som styrer tenning og bensin når man først er igang. Fjerner da orginal ECU og sensorer. Haltech er bare merket, du får jo mange typer datasprut. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Opptil 94 hvertfall. Polo G40... Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Er brukt på de fleste G-lader bilene til VW. Polo G40 Golf G60 Corrado G60 Passat G60 osv. Digital ECU som kan chippes etc, til ca 230hk? Er et billigere alternativ enn Datasprut (Haltech, Autronic, Motec, osv) om du skal skifte innsprut for evt trimming. Går for Digifant med chip i Golfen selv. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 hvis det virkelig er det samme som L-Jetronic, så er det da på ingen måter digitalt. så ikke akkurat ut som L-Jetronic på de g60 motorne jeg har vært borti! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Januar 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Originally posted by Jonte Er brukt på de fleste G-lader bilene til vw. Da har jeg ett spm. til jeg vettu. Hva er g-lader? Turbo? Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 vw's kompressor som sitter på g40 og g60. fin flopp den. vet ikke hva slags kompressor det er jeg men.. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Originally posted by maxgets Da har jeg ett spm. til jeg vettu. Hva er g-lader? Turbo? G-Lader = Kompressoren som står i G40 og G60.. Finnes det ikke G80 av noe slag også? Flopp er den ikke, for dem som vedlikeholder den. Men, å kjøre som en idiot når G-lader og motor ikke er varm er vel ikke det lureste du finner på heller. G40 = 120hk G60 = 160hk. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Ikke no g80... sitter visstnok også digifant på golf3 16v Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Januar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2003 Originally posted by Jonte G-Lader = Kompressoren som står i G40 og G60.. Finnes det ikke G80 av noe slag også? Flopp er den ikke, for dem som vedlikeholder den. Men, å kjøre som en idiot når G-lader og motor ikke er varm er vel ikke det lureste du finner på heller. G40 = 120hk G60 = 160hk. G40 = 113hk Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2003 Finnes no som heter G35 også. Man kan vel egentlig kalle G-laderne for en flopp hva gjelder holdbarhet, de funker jo fint da så lenge de holder, men det er litt kjipt å ovarhale de hver 50k for nesten samme prisen som for ett nytt turboagg. De er jo med fra lav rpm men det er jo et riktig turboagg påG60 motoren uansett.... og så gir de seg på høy rpm og stjæler 35hk v/6000rpm Og hvem i helvete driver vel uansett a racer på 1200rpm?????? Når jg kjører bane ligger jg aldri under 3500rpm på noe tidspunkt!:D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo havari Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Har hatt G-lader, har også hatt turbo og er i ferd med å sette på Glader att . Men ingentig er atigare eller turbo, hadde 1,4bar i ladetrykk å hu hai kå det jekk:) Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.