Gå til innhold

digifant??

Ranger emnet


maxgets

Anbefalte innlegg

Digifant er ECU, hjernen til innsprut og tenning på VW modeller stort sett brukt mellom 87 og 92. Ble kanskje brukt på senere modeller oxo? Systemet heter egentlig Bosch L-Jetronic, men VW kaller det Digifant, de har kanskje modifisert det litt oxo da.

 

Haltech er "Datasprut", et innsprut som er fullt justerbart ved hjelp av PC. Er flere typer Haltech, de enkleste styrer bare innsprut, men det vanligste er vel å kjøpe en som styrer tenning og bensin når man først er igang. Fjerner da orginal ECU og sensorer. Haltech er bare merket, du får jo mange typer datasprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er brukt på de fleste G-lader bilene til VW.

 

Polo G40

Golf G60

Corrado G60

Passat G60

 

osv.

 

 

Digital ECU som kan chippes etc, til ca 230hk?

 

Er et billigere alternativ enn Datasprut (Haltech, Autronic, Motec, osv) om du skal skifte innsprut for evt trimming.

 

Går for Digifant med chip i Golfen selv.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

 

Da har jeg ett spm. til jeg vettu.

Hva er g-lader?

Turbo?

 

 

G-Lader = Kompressoren som står i G40 og G60.. Finnes det ikke G80 av noe slag også?

 

Flopp er den ikke, for dem som vedlikeholder den. Men, å kjøre som en idiot når G-lader og motor ikke er varm er vel ikke det lureste du finner på heller.

 

G40 = 120hk

G60 = 160hk.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

 

G-Lader = Kompressoren som står i G40 og G60.. Finnes det ikke G80 av noe slag også?

 

Flopp er den ikke, for dem som vedlikeholder den. Men, å kjøre som en idiot når G-lader og motor ikke er varm er vel ikke det lureste du finner på heller.

 

G40 = 120hk

G60 = 160hk.

 

G40 = 113hk

Eat Sleep Volkswagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes no som heter G35 også.

Man kan vel egentlig kalle G-laderne for en flopp hva gjelder holdbarhet, de funker jo fint da så lenge de holder, men det er litt kjipt å ovarhale de hver 50k for nesten samme prisen som for ett nytt turboagg.

De er jo med fra lav rpm men det er jo et riktig turboagg påG60 motoren uansett.... og så gir de seg på høy rpm og stjæler 35hk v/6000rpm

 

Og hvem i helvete driver vel uansett a racer på 1200rpm??????

 

Når jg kjører bane ligger jg aldri under 3500rpm på noe tidspunkt!:D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår