goLd^- Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 har en audi 2.0E (90hk, forgasser) som nekter å starte jeg kjørte bilen 40m, så bare døde den, og nekter å starte nå det er bensin på bilen, det spruta bensin fra gasseren når vi pella i fra hverandre den. men pluggen blir ikke fuktige.... er det en sensor som er mongo? eller? noen som har peil ? litt kjedelig uten bil i disse snøende tider.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 du får nesten skjekke om ventilene åpner som de skal da, om du er sikker på at det kommer bensin nedi insugsmanifolden. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Originally posted by goLd^- har en audi 2.0E (90hk, forgasser) som nekter å starte jeg kjørte bilen 40m, så bare døde den, og nekter å starte nå det er bensin på bilen, det spruta bensin fra gasseren når vi pella i fra hverandre den. men pluggen blir ikke fuktige.... er det en sensor som er mongo? eller? noen som har peil ? litt kjedelig uten bil i disse snøende tider.... Mener du at det kom bensin inn i forgaseren eller så du faktisk at det kom ut fra forgasseren? Hvis du så at det bare kom inn til forgasseren så kan det jo godt være ei dyse i gasseren som er tett da? Men uansett...To ting du skal sjekke som en hovedregel når bilen stopper....Får den drivstoff og sjekk om den får gnist...To hovedpunkter å sjekke på en bensinmotor.... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 den får gnist, men drivstoffet kommer ikke helt fram til sylinderen :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 har gravd fram problemet..... er et stramme hjul eller noe til registerreima som har stoppa å snurre rundt (lå en del gram slitt gummi der) jeg håper på det beste; at reg reima bare har hoppa ut av sporet, hvis ikke så har toppen gått til $%#§@!! helpme kommer en fyr som har peil på audi/vw om noen dager, trenger bare et par deler... så da spørs det om jeg blir fattig eller ei :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 uff da... du kan jo være så uheldig som at 2/4 ventiler er gåen + toppen er slått skeiv. Er stemplene skada, så blir det en dyr affære... lykke til skal du ha! Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 det trenger jeg, håper jeg slepper billig unna, hvis ikke er det like greit å skaffe seg en ny injection motor.... damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Januar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 ja da var stramme hjul og reg reim bytta var midt på tre'et heldig/uheldig, kall det hva du vil 3/4sylindre går, skal sjekke kompresjon osv imorra mest sansynelig en ventil som har gått, mulig toppen har fått seg ei vinge.....:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhouge Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Nå har det seg sånn at sensorer ikke kan bli "mongo". Mongo er slang for mongoloid. Tenke før man taster.... Siter Jaman 2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti) 1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs) N 59° 49' 53.47" E 10° 47' 16.47" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Januar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 ok, gidder ikke diskutere den :P tok kompresjons test i dag; Sylinder 1: 10,6 bar Sylinder 2: 9,5 bar Sylinder 3: 3,8 bar Sylinder 4: 10,0 bar må bytte en ventil og toppakningen, har hørt rykter om at det skal gjøre susen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg