Gå til innhold

Turbo disel pop-off!

Ranger emnet

[dEvil]

Anbefalte innlegg

dumpventil du mener ?

pop off er en sikkerhetsventil som utløses etter et visst trykk som blir stilt på forhånd (for å forhindre juks osv i løp), blir pop offen utløst må bilen inn på depoet igjen for å få ordnet det.

dump ventil blir litt tricky å få til på en diesel bil da diesel ikke har gasspjeld ,men operer som oftest med dieselpumpe.

Dumpventilen henter nemlig vakum bak gasspjeldet når gasspjeldet stenges.

- 1980 RX-7

zoooooooom, br br br *bang* !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den anti-juks ventilen du snakker om har jeg aldri hørt om... Men den har nok et annet navn.

Nope, den heter pop off.

Er ekstremt mange som tar den feilen at pop off er dump, som f.eks rustad :)

Dette temaet har blitt diskutert hundrevis av ganger før, ta et søk og se hvem som har rett (muhahah) ;)

- 1980 RX-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Hmmm... *søke, søke* Finner ikke....? Men jeg er ikke turbomann selv, så jeg skal ikke krangle. Hvis du har studert detta, har du sikkert rett!

Ikke for å tenne på napalm nå men jeg har forskjellige bøker som forteller litt om dette.

Bl.a en svensk bok om turbomating som er å anbefale, men tittelen har gått i det sorte arkiv.

Så jeg har "studert", med svære gåseøyne.

:)

- 1980 RX-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

samma faen om vi skriver ditt eller datt, man skjønner hva man vil frem til, og dette eller denne diskusjonen forsvinner bare ut i flisespikring, dump ventil, blow off popp off, samma faen det vell, bare han får frem poenget, en ventil som sliper ut trykket og lager masse rare lyder visst den er i fri luft/åpen.

E O D.

Er jo ikke samme faen dette da.. En pop-off gjør en funksjon på motoren mens en dumpventil gjør en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider