Gå til innhold

Noen som vet om no heftige Pro Street Prosjekt?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hører det skal være på G no heftige Pro Street Prosjekt.

 

Vet det er på G no heftig i Vestfold blaa en Camaro 68 og eb anonym 63 Vette Cab begge med BB.

En nedi Grenland 65 Vetta med tak og hel alu BB.

 

Noen som vet flere.

 

Kanskje noen vi ser på Våler.

 

 

Mvh

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit om et prosjekt i Oslo....66 Mustang hardtop....8 punkts bur, 4-link, mark-williams bakaksel, feteste tremec kassa du kan tenke deg, tannstang, crome-moly forstilling, hydraulisk clutch, Baer 13" front/12" bak ventilerte skiver, hjemmelagd interiør.....

mest sannsynlig på veien til neste år....

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

Veit om et prosjekt i Oslo....66 Mustang hardtop....8 punkts bur, 4-link, mark-williams bakaksel, feteste tremec kassa du kan tenke deg, tannstang, crome-moly forstilling, hydraulisk clutch, Baer 13" front/12" bak ventilerte skiver, hjemmelagd interiør.....

mest sannsynlig på veien til neste år....

 

Høres skikkelig kult ut det.

 

Vet du hva han ga for den Tremec kassa?

Jeg vil ha en sån seru :)

 

63 Vette cabben har Brembo bremser m/340mm skiver, 18" BBS, 454 m/brodix og sprut, kjørt 12.1 på 402 med masse spinn, 6 Trinns T56R, Hjemme laga uavhengig fjæring mm mm.

Går fælt.

 

65 Vette HT Brembo bremser m/355mm, 6 trinns, Hel alu BB, hjemem laga oppheng mm mm.

 

68 Camaro er vist med nesten 600cui, 6 trinns, resten vet jeg ikke noe om neoen som vet?

 

 

Så spenninga blir, tar noen detta med på bane i sommer?

Eller er det bare vi andre som er gale nok itl og bruke bilen ;)

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

71 Camaro med 614 eller 615 cid, 4-link, Mark-Williams spole. Kassa & bremser er j usikker på.

De satser på å få den kjørbar med 396-motor, til 1. mai. Og skal godkjennes slik før de setter inn 614'n.

For de som lurer: ja, det skal bli en gatebil!!

Gatebil som bygges for å kjøres på stripa.

:D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

71 Camaro med 614 eller 615 cid, 4-link, Mark-Williams spole. Kassa & bremser er j usikker på.

De satser på å få den kjørbar med 396-motor, til 1. mai. Og skal godkjennes slik før de setter inn 614'n.

For de som lurer: ja, det skal bli en gatebil!!

Gatebil som bygges for å kjøres på stripa.

:D

 

Joa glemte den.

 

Men trur du ærlig talt det der noen gang blir ferdig?

Og blir det det tror du det funker?

 

Må si jeg har min tvil på det...

 

Håper de lykkes men tror lite på det.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ERA!!

 

Tremec-kassa er vel noe av det beste man kan kjøpe i dag, skal man ha noe som er like sterkt ofrer man litt av kjørbarheten på bilen.... Jerico lager jo sterkere kasser, men de er lite gatevennlige fordi de er rettskårne og "dog-shiftet"

 

Har kjøpt en Tremec TKO II, forsterkede drev, kulelagret, 31- spline mark-williams yoke, pro 5.0 shifter.

 

Mannen du skal kontakte heter Eric Swarr, tlf.nr:610 489 4029

eller http://www.swarrauto.com.

 

Hvis du ikke er komfortabel med å handle med mennesker på nettet, kan jeg sikkert hjelpe deg å få hjem en slik kasse, skal ha hjem et par paller med betar i løpet av mai....!

 

tenk på det, og gi meg en tilbakemelding!

 

Lars-Erik

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

Hei ERA!!

 

Tremec-kassa er vel noe av det beste man kan kjøpe i dag, skal man ha noe som er like sterkt ofrer man litt av kjørbarheten på bilen.... Jerico lager jo sterkere kasser, men de er lite gatevennlige fordi de er rettskårne og "dog-shiftet"

 

Har kjøpt en Tremec TKO II, forsterkede drev, kulelagret, 31- spline mark-williams yoke, pro 5.0 shifter.

 

Mannen du skal kontakte heter Eric Swarr, tlf.nr:610 489 4029

eller http://www.swarrauto.com.

 

Hvis du ikke er komfortabel med å handle med mennesker på nettet, kan jeg sikkert hjelpe deg å få hjem en slik kasse, skal ha hjem et par paller med betar i løpet av mai....!

 

tenk på det, og gi meg en tilbakemelding!

 

Lars-Erik

 

Ja vet det men de koster da også :)

Har studert kasser ei stund og ja vil ha Tremec men den er vel bare 5 trinns hvis jeg husker riktig?

 

Eller er jeg helt på jorde her nå er den TKO II 6 trinns med 1:1 på 5`te?

 

Joa ok det men skal du ha hjem blir det billigere.

 

Men hva kosta herligheter i $ eller kr spiller ingen rolle.

 

Budsjettet er litt sprengt kan du si hadde regna med det til netse år men priser for og legge opp neste vinter eller i løpet av sommer hadde vært fint og ha.

 

Takk

 

Erik

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI IGJEN!!!

 

Tremec i 3550 serien er femtrinns alle mann. 3550 kassa har 10 spline 1 1/8 inngående aksel, og 28 spline utgående. TKO kassene har 26 spline inngående og 31 spline utgående. Både 3550 og TKO er 1:1 på 4.gir, med en overdrive på .68 på femte.

 

TKO II er litt forskjellig, i form ev at andre og tredje gir har drev med en seigere legering, fordi de tidlige utgavene var kjent for å sprekke. Dessuten er 5. giret .83 overdrive, altså litt tettere enn vanlig.

 

Vil du ha billett ingående, kubbe og utgående kan det bestilles fra fabrikk, men da blir det dyrt!!!!!

standard 3550 er testet til 325 lb.ft, TKO til 450 lb.ft, TKOII til 560 lb.ft.

 

TKO II med billet alt av aksler og byttede drev tåler 750 lb.ft....

Alle tester er over 24 timer med KONTINUERLIG belastning!!!!

 

 

TKO II koster ca $1900, PRO 5.0 shifter $195, sprengsikkert clutch-hus (Lakewood) $300, hydraulisk clutch utløser lager med alt tilbehør( master, slanger osv--) $300

 

Vil anbefale deg å bruke deler som er SFI spec 18.1 eller bedre, for å få et støpejernsvinghjul i 7000 varv gjennom gulvet er ikke no særlig. Sikkerhet koster, men det er billigere enn proteser!!!

 

Jeg valgte værstingutgaven, og fikk kortet den inngående akselen slik at den skulle være bolt-on på sb-ford.

 

Kassa fra fabrikk passer direkte på clutch huset til sb-chevy!!

 

Ble du litt klokere nå???

 

Lars-Erik:cool:

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

HEI IGJEN!!!

 

Tremec i 3550 serien er femtrinns alle mann. 3550 kassa har 10 spline 1 1/8 inngående aksel, og 28 spline utgående. TKO kassene har 26 spline inngående og 31 spline utgående. Både 3550 og TKO er 1:1 på 4.gir, med en overdrive på .68 på femte.

 

TKO II er litt forskjellig, i form ev at andre og tredje gir har drev med en seigere legering, fordi de tidlige utgavene var kjent for å sprekke. Dessuten er 5. giret .83 overdrive, altså litt tettere enn vanlig.

 

Vil du ha billett ingående, kubbe og utgående kan det bestilles fra fabrikk, men da blir det dyrt!!!!!

standard 3550 er testet til 325 lb.ft, TKO til 450 lb.ft, TKOII til 560 lb.ft.

 

TKO II med billet alt av aksler og byttede drev tåler 750 lb.ft....

Alle tester er over 24 timer med KONTINUERLIG belastning!!!!

 

 

TKO II koster ca $1900, PRO 5.0 shifter $195, sprengsikkert clutch-hus (Lakewood) $300, hydraulisk clutch utløser lager med alt tilbehør( master, slanger osv--) $300

 

Vil anbefale deg å bruke deler som er SFI spec 18.1 eller bedre, for å få et støpejernsvinghjul i 7000 varv gjennom gulvet er ikke no særlig. Sikkerhet koster, men det er billigere enn proteser!!!

 

Jeg valgte værstingutgaven, og fikk kortet den inngående akselen slik at den skulle være bolt-on på sb-ford.

 

Kassa fra fabrikk passer direkte på clutch huset til sb-chevy!!

 

Ble du litt klokere nå???

 

Lars-Erik:cool:

 

Hei tusen takk igjen.

Ok men har ikke også tremec 6 trinns med 1:1 på 5 te?

 

Hmm ok TKO holde rmuligens men TKO II er nok lurt for at det skal holde da ja.

 

Hmm ikke ille priser det men transporten hiot er det som koster :( også tol log mva og vips 30k+ :(

 

Må da finnes en billiger emåte og få det hit på?

 

Jepp skal ha sprengsikkert hus har sett åssen det ser ut uten ikke pent.

 

Går det og fikse transport billig da.

 

Ja mye klokere nå men.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter Tremec T-56, og er 6 trinns.....men tåler ikke mye misbruk på strippen med slicks og lignende...

 

Ftakt og moms.....hmmmm.....kan ikke gi deg noen navn, får ikke lov!!!

 

for deler som kostet ca 100.000 betalte jeg $500 i frakt, pakking, henting og kjøring til båt....

 

Lars-Erik

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

Den heter Tremec T-56, og er 6 trinns.....men tåler ikke mye misbruk på strippen med slicks og lignende...

 

Ftakt og moms.....hmmmm.....kan ikke gi deg noen navn, får ikke lov!!!

 

for deler som kostet ca 100.000 betalte jeg $500 i frakt, pakking, henting og kjøring til båt....

 

Lars-Erik

 

Ja var det jeg mente og ha lest i vinter en gang.

 

Men jeg skal ikke kjøre på stripa jeg skal kjøre på bane :D

Er det bilen blir modda for.

 

Ok skjønner tegninga fiksa dempere sån i helga :D

Men regner med det er litt mere plunder med såppas mye dyrere ting som kasse.

Men vi får se da seru det ordner seg nok.

 

Ok det er fornuftige priser det ja.

 

Skal ikke ha hjem no til høsten/vinteren igjen vell?

 

Så kan jeg gjerne kaste meg på lasset da men nå er konton tom og bilen snart kjørbar.

 

Takk for tipsa

Erik

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

joa, går greit det!!

 

har alltids no`betar på vei, enten jeg eller noen i klanen...:D

 

L-E

 

Takker så mye skal skrape sammen penger til årntli kass jeg det hadde vært topp.

 

 

Takker og nukker så mye.

 

Detta kan bli morro det med manuel med masse gir :D :D

 

Takk igjen

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår