Gå til innhold

Endelig ny bil:) 2000 Audi S3

Ranger emnet


jørn bergflødt

Anbefalte innlegg

Originally posted by EyeLid

ja. :)

Mulig det ikke er slik på din, men de aller fleste VAG har dette.

 

Jo er jo sånn på alle tyske biler at lyset må slåes på manuellt!

Men hvorfor burde jeg bytte bryter lissom?

Så jeg ikke skal få bot for å kjøre uten lys??

 

Eller sånn at folk ikke skal tro bilen er importet?

For det kan man jo finne ut a selv mener jeg, ved eventuellt salg videre å sånn!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er fullt mulig å koble opp kjørelys på s3 din men da må du bytte lysbryteren å legge opp noen nye ledninger, viktig at du kobler det slik at det ikke går igjen om bryteren til fjernlyset, fordi da brenner du bryter å må bytte den,

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

det er fullt mulig å koble opp kjørelys på s3 din men da må du bytte lysbryteren å legge opp noen nye ledninger, viktig at du kobler det slik at det ikke går igjen om bryteren til fjernlyset, fordi da brenner du bryter å må bytte den,

 

Ja skjønner st det er fullt mulig! Men hva er vitsen??

 

Har hatt en S4 og en A4 jeg hentet fra tyskland før! Gjorde det ikke på disse heller!!

Bruker heller de pengene på noe annet som er gøy!!

Hehe.

 

Men skiltramma er borte da iallfall!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovedgrunnen er vel latskap tror jeg, er tungt å vri over bryteren skjønner du :) men jeg har en import S3 jeg har ikke giddet å koble opp, jeg bruker heller en tusingen på øl istedet det er mere fornufting

 

en viktig tingen om du må gjøre på S3ene er og sjekke olja på haldex koblingen slikat den ikke går tom da rykker du på 30 tusen i norge

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

hovedgrunnen er vel latskap tror jeg, er tungt å vri over bryteren skjønner du :) men jeg har en import S3 jeg har ikke giddet å koble opp, jeg bruker heller en tusingen på øl istedet det er mere fornufting

 

en viktig tingen om du må gjøre på S3ene er og sjekke olja på haldex koblingen slikat den ikke går tom da rykker du på 30 tusen i norge

 

Takker så mye for tipset Pumpedyse!!

 

Og var ikke meningen om det kom litt frekt ut ang kjørelys og sånn. Men jeg prioriterer heller penger på noe annet til bilen!

 

Men om du kommer opp med andre tips som er til hjelp for meg, så er det bare å skrive!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis som ødelagt sin, han fikk det heldigvis på garanti.

min drev å kutta på firehjulstrekken, så tok jeg å tappet den får olja. det var en halv dl på den, det skal være 2,75 dl på den. etter jeg fyllte på så ble den bra igjen. vet at haldexene er bygg slik at de skal piske ut oljen som blir får mye, slik at det ikke blir overtrykk, min tanke er på S3 så er det så mye belasting på haldexen at den pisker ut får mye olje å litt slutt går tom.

 

utenom det sjekk registerreima di, evnt bytt den,

så er det bare å tute å kjøre.... hehehe

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

har en kompis som ødelagt sin, han fikk det heldigvis på garanti.

min drev å kutta på firehjulstrekken, så tok jeg å tappet den får olja. det var en halv dl på den, det skal være 2,75 dl på den. etter jeg fyllte på så ble den bra igjen. vet at haldexene er bygg slik at de skal piske ut oljen som blir får mye, slik at det ikke blir overtrykk, min tanke er på S3 så er det så mye belasting på haldexen at den pisker ut får mye olje å litt slutt går tom.

 

utenom det sjekk registerreima di, evnt bytt den,

så er det bare å tute å kjøre.... hehehe

 

Åååå er så bra med sånne som deg som kommer med sånne bra tips!

 

Har aldri vært under denne bilen, eller andre med haldex kobling, men ligger denne bak eller foran lissom!

 

Og sjekker jeg olje på samme måte som en girkasse lissom??

Eller er det no sånn kikke hull eller no??

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

utenom det sjekk registerreima di, evnt bytt den,

så er det bare å tute å kjøre.... hehehe

 

Registerreima har jo ganske greie intervaller da... ;)

Sikkert kjekt å skifte men spøsr hvor mye vits i det er da når de har så lange intervaller.

 

Var 180000 km på min. Så han har jo at litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

Registerreima har jo ganske greie intervaller da... ;)

Sikkert kjekt å skifte men spøsr hvor mye vits i det er da når de har så lange intervaller.

 

Var 180000 km på min. Så han har jo at litt. :)

 

Kjempefint at du skrev i tråden min BoraBora!!:D

 

Hadde faktisk tenkt å kontakte deg!

Satt å leste litt på VACN forumet igår, og kikket på bilder a den gamle S3'n din. Sykt rå bil forresten.

 

Men lurte på hvor du hadde kjøpt den blanke antenna hen jeg!

Var tøff;)

 

Og hvor sotet du vinduene dine hen? Pris?

 

Takker for svar!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

Registerreima har jo ganske greie intervaller da... ;)

Sikkert kjekt å skifte men spøsr hvor mye vits i det er da når de har så lange intervaller.

 

Var 180000 km på min. Så han har jo at litt. :)

 

 

hmmm 180000 km.. det stemmer ikke! det er 120000 eller 5 år møller anbefaler, problemet ligger i vannpumpe som sitter på regisertet, på golfen jeg hadde var det 60000 km mellom registereim bytte, det hadde faktisk lekkasje på akslingen, da går lagerne tørre å skjærer seg til slutt å reima rykker,

å hvis en S3 butter så vraker du nesten motoren.

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

 

 

hmmm 180000 km.. det stemmer ikke! det er 120000 eller 5 år møller anbefaler, problemet ligger i vannpumpe som sitter på regisertet, på golfen jeg hadde var det 60000 km mellom registereim bytte, det hadde faktisk lekkasje på akslingen, da går lagerne tørre å skjærer seg til slutt å reima rykker,

å hvis en S3 butter så vraker du nesten motoren.

 

180k stemmer meget bra det, hvis du har en pre. fracelift modell av S3.

Etter ca midten av 2000 er det intervall på 120k.

Å ligge litt i forkant av reg. reim intervallene er alltid lurt da, som pumpedyse sier, en vraker motoren hvis den ryker. Men med prisene til Møller, ca 6500 for bytte, er ikke dette noe en gjøre bare for morro skyld heller. Så det er et lite dilemma dette her, for jeg har intervall på 180k, men lurte på å bytte den nå likevel(ca 100k), til jeg hørte prisen.......:mad:

Så spørs det da om en skal stole på at den holder de 180k den skal da......:rolleyes:

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jørn bergflødt

 

Kjempefint at du skrev i tråden min BoraBora!!:D

 

Hadde faktisk tenkt å kontakte deg!

Satt å leste litt på VACN forumet igår, og kikket på bilder a den gamle S3'n din. Sykt rå bil forresten.

 

Men lurte på hvor du hadde kjøpt den blanke antenna hen jeg!

Var tøff;)

 

Og hvor sotet du vinduene dine hen? Pris?

 

Takker for svar!

 

Jørn

 

Hei. Er lite inne her så tar litt tid noen ganger før jeg ser ting. Om du er på VAG forumet, PM meg der så svarer jeg litt fortere. :)

 

BE4You, ca 200,- for antenna.

Sotinga på Solfilmspesialisten. Lyseste sotinga overalt, er 25%. Ga vel 4800,- for alt om jeg husker riktig. :)

 

 

Og registerreima var 180k på min, står i serviceheftet og sier det på VAG til min type motor 210 hk iallfall 2000 modell.

På 225 hk er det sikkert som du sier Pumpedyse.

Han som kjøpte min drev og skulle prute pga det. Bilen min hadde gått 75k da og motor 53k så var igjen litt. Hadde nok ikke kjørt til 180k før jeg bytta men ikke giddet under 100k iallfall. Dyrt å bytte som sagt. Garanti er vel litt vanskelig, men om den ryker mye før så har du vel en mulighet til å prøve.... Er en grunn til det står 180k og ikke 120k. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Borabora!

 

Er ikke medlem i VACN forumet, men har planer om det nå.

Etter at god bilen er på plass.

Får vel ta den med på bilsenteret lier til sommeren hvis jeg har fått meg no fete felger:D

 

Prioriterer felger før trimming jeg altså.

 

Utseende først. Derfor jeg vil ta vinduene oxo.

4800,- var dyrt syntes jeg, men så blir det vel bra oxo da.

 

Har en kamerat som jobber på Ferno Norden iHorten, der de rigger alle politibilene i landet. Som har sotet de andre bilene jeg har hatt.

Blir jo bra det å, men er veldig mørkt!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår