Gå til innhold

har forelsket meg i bmw 5 serie:D:D

Ranger emnet


mantusmorduk

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ola

turboed1: det du sier her, er vel egentlig så enkelt som at ved å flytte dreiemoments toppen høyere opp i turtall, så kan du øke tenning? Da sylinder trykket er som størst ved max nm..

Jepp...er ikke vanskeligere enn det. :) Finnes jo flere ting man kan gjøre for å kunne kjøre høyere tenning rundt det området man har maks Nm,så løsninger finnes.

 

Jeg for min del har det du kaller en snill kam, lagd for bredt register og ikke toppeffekt.. Fett å ha full øs fra 3000-6800.. ;)
Sant det...men har man bredt momentregister,blir det jo godt med hester på toppen uansett. Beste hadde jo vært 650 Nm fra 2500 - 7000...men da er vi inne på det at det begynner å bli vanskelig/kostbart igjen.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg ville bruke kompressor var at jeg ville ha et bredt register... jeg vil ha power hele veien. derfor så foretrekker jeg kompressor ovenfor turbo.. men hva er det nermeste man får av kompressor bolt on kit til denne bilen? vet at det alltid må til tilpassninger uansett.. men vil selvfølgelig gjøre det lettest mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Motoren i 535 er helt knall å hente effekt ut av den! Men den har høy kompressjon orginalt.. noen sier 10:1, andre sier 10,8:1.. Jeg er usikker..

 

Står på bmwccn.no at den har 10:1.. Men det jeg la spesielt merke til nå jeg så på E28 M535i. Var at det sto M30B34

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slik jeg har funnet ut etterhvert, heter 535 motoren i E28 B34, og E34 sin heter B35.. sistnevnte har lavere komp orginalt..

 

745 motorene med 3,2 og 3,4 heter m106 TROR jeg..

 

I haynes står det 10,8:1 på min M30b34 såvidt jeg husker.. Autodata 2004 sier også det.. Mens alle andre plasser jeg har sett står det 10:1..

 

Kompressor kit til E28 535 tror jeg du kan glemme å finne, men du kan eventuelt bygge selv..

 

Turbo er godt utprøvd på bimmer motorene i sverige, og begynner å bli veldig pop i norge å etterhvert..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår