Blackbird Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Gode eller dårlige erfaringer med forskjellige forhandlere? Hadde vert intressant å høre andre sine erfaringer. Regner nesten med at de fleste har både fornøyde og misfornøyde kunder. :rolleyes: For å fortsette der Hans slapp i Corvette-tråden: En kamerat kjøpte brukt bagasjeromslås til sin 3.gen F-body av Phoenix. Han spurte om det virket som det skulle, og ble fortalt at det gjorde det. (desse er elektriske og drar ned bakluken etter den har gått i lås) Da han fikk "Driten" i posten var det fullstendig knust og virket ikkje på noken måte. Da han tok kontakt med de fikk han beskjed om at slikt måtte han regne med når han kjøpte brukt!! Går ikke under verken hyggelig eller hjelpsom dette spør du meg. :( En annen kamerat kjøpte plymouth satellite der med masse styr i etterkant. Bilen skulle vere klar til godkjenning sa de. Han kjørte bilen oppigjen hit på prøveskilter og den var enda ikkje registrert da han solgte den 2-3 år senere. Han hadde da skiftet det meste (alt) av slitedeler i forhjulstilling. Motorfestene var noen flattjern som han skiftet til orginalfester?? Bladfjerene bak var bøyd (knekket) 90 grader ved fjerfestene for å heve bilen. Veldig klar til godkjenning!! VELDIG!! :mad: Eg handler ikkje på Phoenix lenger vertfall. Noen andre skrekk-eksempler? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Ikke skrekk eksempel, men: Min erfaring med Phoenix er stive priser og dårlig service/holdning til kunder. (Hmmmm, hørtes jo ut som Møller/VAG???) Jeg har bare vært der personlig, ikke postordre, og har prøvd å være en "ydmyk" kunde uten å kreve mye eller være plagsom - Men satt fortsatt igjen med inntrykket av å bli behandlet som crap... Dette gjelder de i andre etasje (og Edh personlig), Tor Henry (med hockey-sveisen) på "brukt-avdelingen" i første derimot er imøtekommende og hyggelig. Granlunds Garage er jeg fornøyd med, har handlet en TH700 automat og en bakfanger blandt andre ting, har vært helt ok å ha med å gjøre og billigere enn Phoenix (Nærmere også i mitt tilfelle, men jeg bodde i Tønsberg en periode) Ulempen er mindre utvalg, men å bli behandlet greit som kunde er viktigere for meg. Amerikanske Bildeler i Halden er ok på pris, praktisk å stikke innom (på harrytur), men eneste ulempa jeg har opplevd er at personen bak disken ikke kan nok til å hjelpe meg på en god nok måte (Trodde da mine Chevy-greier var kurant? Hehe) Er en fordel å vite akkurat hva du skal ha, gjerne delenr og bare bestille. Ellers har de alltid levert som de skulle, i god tid og til grei pris... Andre med gode/dårlige erfaringer? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Lurt med en egen tråd.Jeg var innom TA bil i sommer og kikket.Hyggelig kar å snakke med, men inntrykket av bilene var desverre som hos de fleste US forhandlere.Mange av bilen har åpenbart stått i ro i mange år i USA før de har blitt dradd over dammen til oss.Matte og stygge i lakken.Skitne og ekle inni."Ingenting" som virker.Skjønner virkelig ikke disse forhandlerne at hvis de hadde spandert en dags arbeid med polering og stell hadde man fått et helt annet inntrykk av bilene?Det er en ting med oss som har greie på bil og klarer å skille mellom hva som er feil av betydning og hva som er bagateller.Men har du feks med deg fruen inn for å se på slike biler snur de i døren.De vil ikke sette seg inn i et ekkelt "vrak" uansett hva du sier.Hadde forhandlerne brukt bare noen få timer med vasking hadde de solgt bilene utrolig mye lettere.Nei, takke seg til private kjøp. Her er foresten noen eksempler på US Auto Parts: -En bestillte blinklysglass til en eldre Chevy van.Ble antydet 50-100 kroner stykket.Pakken kom på 1200 kroner og med trussel om inkasso hvis han ikke hentet den. -En bestillte et utvendig speil til en 73 Cougar.Pakken kom på 5800 kroner!!!For et utvendig speil!Også her trusler om inkasso. -En kompis spurte om de kunne skaffe motorfester til en 65 Chrysler Newport.-Det har vi på lager var svaret.-Nei, det har dere helt sikkert ikke sa min kompis for det er helt spesielt.Men de stod på sitt og festet ble sendt. Ganske riktig, det lignet ikke litt engang.Han sendte festet i retur sammen med en tegning av det gamle festet med alle mål og greier.Etter et par uker hentet han forventningsfullt den nye pakken fra US Auto parts.Men hva fikk han? Jo det samme jævla festet engang til!! - En kompis spurte om de kunne skaffe de meget spesielle skivebremsene som ble levert bak på 69 Camaro(JL8).Han manglet bare ankerplatene ,han hadde resten.Han viste det ville koste flesk, men var villig til å betale.Etter fler måneders venting kom endelig delene.Skuffelsen ble enorm da han oppdaget at delene var falske.Ankerplatene var til en helt annen bil men hadde fått slått inn de "rette" delenumrene.Han ringte sporenstreks opp til USAP men fikk til svar at det var synd for HAM.USAP hadde blitt lurt de og sa de og nektet for at DE HADDE NOE SOM HELST ANSVAR FOR DET!Dette er mange år siden og han sitter fremdeles med to verdiløse ankerplater han har betalt 10000 (!) kroner for. -Selv var jeg i desperat behov for en håndbremskabel til en 74 Plymouth.USAP påsto de hadde den på lager og derfor valgte jeg dem selv om de var klart dyrest.Men dagene og uken gikk.Jeg måtte si fra meg biltilsynstimen jeg hadde ventet en måned på.Svaret fra USAP var at den var så spesiel at de hadde måttet få den fra USA likevel.Pakken kom til slutt men var blitt dobbelt så dyr som avtalt (900 kroner!).Gjett om jeg ble hysterisk rasende da jeg åpnet esken og fant en UNIVERSAL HÅNDBREMSKABEL SOM MÅTTE KLIPPES TIL ØNSKET LENGDE OG TRIKSES TIL MÅ EN SÆRDELES TVILSOM MÅTE! Jeg kunne kjøpt det samme dritet på Biltema for 49 kroner! -Den siste gangen jeg var ikontakt med dem var da jeg fikk en forsikringsskade på min bil.Motpartens forsikringsselskap skulle betale men jeg påtok meg å skaffe priser på nye vs brukte deler.(70 Merqury Marquise).Aårnes og Phoenix svarte faksen min på noen timer , men jeg måtte ringe tilUSAP.De sa de ikke svarte på prisforespørsker!!!Tror de folk bestiller deler for ca 50000 uten å få pris på forhånd??Etter litt om og men kom faksen.Da hadde de prestert å skrive med store bokstaver over hele arket at det var lettere å vinne i lotto enn å finne deler til en slik bil!Jeg holdt på å klikke igjen!Skulle dette liksom være et seriøst svar til et forsikringselskap?Hvorfor i h... reklamerer de for hele verden at de kan skaffe alt mulig når de ikke klarer å skaffe deler til en såpass kurant bil??? - Fra steinar Stolen fikk jeg engang en elektrisk bensinpumpe hvor det var skrevet med store bokstaver på hele esken at den var defekt.Det var den og.En annen gang kastet jeg vekk 2-3 fine cruiseuker på å vente forgjeves på en vannpumpe de påsto de skulle skaffe på et par dager.Fikk den tilslutt fra Nordlands Custom på 4 dager og til halve prisen.Selv inkludert toll og moms.De 1800 kronene jeg hadde forhåndsbetalt til SS fikk jeg aldri igjen for de mente JEG hadde brutt avtalen! Gudskje lov at vi har Aarnes!Aldri noe tull med dem! Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Phoenix: Mine erfaringer med de er meget bra! :D Men så kjenner jeg deleguttene fra dragrace og fra miljøet i byen gjennom mange år. Får det jeg skal ha tak i der, men siden de kjenner meg og mine behov, så hjelper de meg også videre vis andre kan skaffe det isteden. MEN den generelle regelen som jeg bruker nesten uansett hva jeg skal ha til alle typer biler er: Ring til 2-3 firmaer å hør på pris og leveringstid....:D Har fått svaret: den delen du søker er de xuker leveringstid på koster multum.... ringer du en annen så får du svaret at den ligger på lager, pris? halvparten av det de andre skulle ha..... Dette skifter mellom de forskjellige forhandlerene, som kan være i fri rekkefølge: aarnes, phoenix,us autoparts,pony parts,4x4 supply, amerikanskebildeler,northstar trading, sverre knas... Dette tror jeg har med at de sitter på ganske store delelager og at de til enhver tid har bestilt deler som ikke er hentet, bestilt feil, eller har forskjellige lager ideer- men skal dere ha komplette sett/enkelt deler så er TH Autoparts i Gøteborg ett genialt firma, ca halve prisen på orginal deler! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Er selv også mye i sverige å handler noe derfra også, Persåker er en grei plass, han sender ikke direkte til norge ,men alle kan sende posterestante til Postkontoret i Strømstad, så de sender de i oppkrav di, så er det bare å ta seg en harrytur å hente de.. :D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Har ikke handlet så mye fra noen av disse ennå, men noe som irriterer meg er: Hvorfor kan de ikke sende ihvertfall småpakker som brev? Jeg har til og med tilbudt meg å betale på forskudd for å slippe det jævla oppkravsgebyret på småtteri. Men neida. "Skal du ha delen MÅ du betale den som oppkrav". En bagatell kanskje, i forhold til 10.000 tapte kroner osv. Men likefullt irritrerende. Et tankekors for forretningen bør det også være at denne lille bagatellen faktisk gjør det LANGT billigere å kjøpe delen via internett direkte fra USA. Jeg har forresten prøvd det som går for å være aller mest risikofyllt mht delekjøp: Kjøpt brukte blankdeler til gammelbil direkte fra bilopphugger i USA. Gikk fint som snus. Delene (bl.a en hjulbuelist til en 1970 Catalina) var som lovet og BRA pakket. Er noen av dere interessert, så har jeg navn og mailadresse til fyren. Mot slike odds kommer ikke våre hjemlige forretninger særlig langt med overlegne miner og fravær av kjøpslov. Tenk å bomme så fullstendig! Det er jo NETTOPP service og reklamasjonsmuligheter de HAR muligheten til å konkurrere mot direkteimport på! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Jeg vasr fast kunde hos Phoenix i mange år, helt til gubben selv i annet etg. begynte å tro han var Gud og at alle var villige til å gi han penger bare fordi han hetter Trond ED. Jeg har kjøpt flere biler der etc. Gidder ikke skrive om hele saken, men ettter to Overhalte motorer som ikke funket (for trangt bygd) utgifter jeg hadde med montering/demontering frakt motorer Drammen Tønsberg, ikke kunne bruke Caben i flere mnd. om sommeren. Vi endte opp med bytte til andre deler. Opp gjørets time på kontoret til Trond, jeg skulle etter regnestykket som Trond satte opp (jeg var ikke enig) skulle jeg ha tilbake 450 kr. (totalbeløpet til å begynne med 15000). Trond fant lett 400 kroner og lette deretter lenge blant 200 og 100 lapper etter 50 lappen, fant den ikke i lommeboka og måtte gå ut å veksle i kassa. Jeg hadde hatt utgifter på flere tusen kroner frakt montering etc. OGSÅ letter han etter 50 lapper, da var det slutt har ikke hver der siden og kommer heller ikke til å handle der mer, MAKAN TIL GJERRIGHET, jeg er sikker på at han griner når han sitter på das og driter.:mad: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Om man skal få hjelp fra Us Auto Parts må man få snakke med Magne eller Paul. De andre har ikke peiling i det hele tatt !! Men så er de også fremdeles dyre. Amerikanske Bildeler har greie priser, men har aldri fått hjelp av folk som har greie på biler der. At de setter folk som ikke kan noe om biler til å selge deler er helt sinnsykt ! Phoenix kjøpte jeg en bakluke av en gang. Fikk den til avtalt pris, men var fortsatt svindyr. Senere har jeg tatt kontakt angående brukte deler men drittsekkene svarer verken på mail eller faks. Når jeg ringer så sier de alltid at de ikke har delene, men jeg vet for sikkert at de har de, siden kjentfolk har nettopp sett delene der.. Classic Auto Parts er dyre og der er allt så vanskelig. Universalt bensinfilter - ja det kan vi skaffe, men her trenger vi fire måneder på å skaffe det....Ikke holdbart! Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Sarpsborg motor: Mest positive erfaringer, de kan det meste. De måtte bestille noe, det skulle ta et par dager, har nå ventet i over 3 uker på deler nå. US Autoparts, stive priser, lang leverings tid. Er jo midt i julestria da, men når de sier "iløpet av uken". Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Disse firmaene har jeg ikke handlet på postordre fra, men besøkt personlig da alle er her i Østfold: Aarnes er et meget bra firma som har svært mye på lager. Det er vel også det dyreste firmaet, men har man lite tid og ingen andre har delene er det verdt det. Aarnes har dessuten svært kunnskapsrike medarbeidere. Amerikanske bildeler er dem jeg har handlet mest av her til lands, de har som regel det jeg trenger på lager. Hvis ikke de har, skaffer de og de er både raskere og billigere enn Aarnes. Det tar bare litt over en uke til de har delene. Kunnskapsnivået hos selgerne der vet jeg ikke så mye om, da jeg bare har sagt hva jeg skal ha og fått det. Northstar er enda et firma jeg kan anbefale. De har lite på lager men skaffer deler og det tar som regel ti dager. Prisen er vanligvis grei. Dessuten har de god peil. CI har billig olje og dekk, men sånn middels i pris på deler. De har heller ikke spesielt stort utvalg og er ofte utsolgt. Jeg har måttet levere tilbake/bytte deler hos alle firmaene over bortsett fra Northstar og det har aldri vært noe problem hos noen av dem. Det jeg leser her om US Auto parts og Phoenix høres ikke bra ut. Skal man ha kunder må man yte bra service også. Ellers har jeg kjøpt masse deler over Ebay og litt hos Summit, og det er som regel store penger å spare på det om man gidder det ekstra bryderiet det medfører. Hele fronten på Chevellen min ble kjøpt over ebay og fraktet fra LA med container. Da kontaktet jeg Christer Carling i JCC enterprises som ordnet frakt. Det sparte jeg MASSE penger på. Et annet fraktfirma er magnum, men det blir som regel svært dyrt. Der det går, send heller med vanlig luftpost hele veien og få selgeren til å sette en lavere verdi på pakken så du slipper moms($20 f.eks) så gjør du en svært bra handel. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Originally posted by 70' Chevelle Ellers har jeg kjøpt masse deler over Ebay og litt hos Summit, og det er som regel store penger å spare på det om man gidder det ekstra bryderiet det medfører. Hele fronten på Chevellen min ble kjøpt over ebay og fraktet fra LA med container. Da kontaktet jeg Christer Carling i JCC enterprises som ordnet frakt. Det sparte jeg MASSE penger på. Et annet fraktfirma er magnum, men det blir som regel svært dyrt. Der det går, send heller med vanlig luftpost hele veien og få selgeren til å sette en lavere verdi på pakken så du slipper moms($20 f.eks) så gjør du en svært bra handel. Beklager off-topic, men: Hva kostet det å sende en komplett front? Northstar Trading er grei nok, litt seine med levering og tar altfor mye for felger. Kjøpte et sett med Astro Supremes der og hadde jeg tatt de direkte fra Mooneyes selv så hadde jeg spart litt over 5000,- Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Det var vel egentlig ikke komplett front med skjermer osv. men radiatorsupport, grill, støtfangere og div. annet. Jeg betalte noe sånt som 2000kr levert på døra her tror jeg. Tok 5 uker. Han fikser jo større ting også da. Camaro-firebird skroten i Gøteborg tar inn mye sånt, fronter og motorer. Går jo an å høre hva de skal ha, men så er det jo frakt innen norden som sikkert er like dyr som over atlanteren...jeg er jo heldig som ikke har lange veien ned dit og slipper dermed unna moms ved å hente selv. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Blackbird: Anngående bagasjeromslås til 3. gen f-body...Min broder trenger en slik til sin bil da den har sluttet og virke, men er ikke sikker på hvor han skal henvende seg for å få noe slikt til en rimelig pris? Dette er nå en salig mekansime med 2 jordinger og to plusser på alt mulig, men er det en gjennganger feil at desse tar kveld? er det hele skitene, eller bare en bryter eller noe slikt? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Desember 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 El camino: Sender pm Handler helst motordeler på Sarpsborg Motor. Synest de har topp service og gode priser. Har aldri hørt noe negativt om de. Noen som har noen andre erfaringer med de? Har godt inntrykk av Vangbo også eg. ?? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Veldig gode erfaringer med Sarpsborg jeg og.Er ikkie like fornøyd med Vangbo.Bestillte disse Rambit eller hva de het pottene.Men hva hjelper det med 3"inn og utløp når hullet gjennom bare er maks 2"?Bråkte fælt og biltilsynet ble småvill når de stoppet meg i utekontroll.Pottene ble jo solgt med "Lydgaranti" men ingen på Vangbo kunne svare meg på hva det innebar.500 kroner meteren for 3" rør og 50 kroner for eksosklemmer er drøyt og synes jeg. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg