Gå til innhold

Forming og bruk av glassfiber

Ranger emnet

Reflex

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okei!

siden jeg driver med data på dagtid, så er det lett å bli kjent me folk som vil ha hjelp til ting uten at det skal være så dyrt! for og si det kort, så fikk jeg nøkkel til en bedrift der de støper båter osv..

først tappet jeg av 3l polyester, så 1 liter herder å ca 1 liter aceton (litt greit å kunne vaske vekk polyesterblandingen) åsså tok jeg litt av glassfiberduk som jeg trengte ;) (de sier du skal bruke verneutstyr, men d glemte jeg :S)

så fant jeg en bøtte og pensel. helte ca halvliter med polyester i spandet og tilsatte passelig mengde med herder (her heller jeg bare litt til det ser nåkk ut)! så bruker jeg kosten og rører dette rundt, åsså er det bare og begynne! bruk penselen til å smøre polyesterblandingen på duken slik at den blir våt, å da kan du forme den slik som du vil! bare smør på mye, men ikke så mye at duken blir helt gjennomsiktig, for da blir den VELDIG tynn, å sprø.

Når duken er formet slik du vil ha dën må den tørke! dette kan ta fra 1 time til 1 dag, kommer ann på hvor mye herder du har i. Når duken er tørket bør du legge på flere lag med glassfiber etterpå, for at det skal bli sterkere. Selv har jeg 4-5 lag på subkassene jeg har støpt ;)

det er vel det ;) skulle du lure på no mer, så bare spør ;)! som sagt tidligere, skal lage hjemmeside med bilder, men er ikke kløpper på det, så kan ta litt tid ;)! men skal prøve å forte meg ;)

Mvh

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

dette er jeg interesserti å vite også ;)

det er en mazda her på forumet som har slik kasse, med evig mye bilder. RX7 i think-- med et eller annet merke på "S" i anlegget. dette skulle være bra saker :\ - var jo en demobil fr ett eller annet...

Var jeg som bygde den... Søk på Soundstream RX7 her på forumet, så finner du mange bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Hvordan gå fram med glassfiber sier dere? Hva trenger jeg av ting og tang? Hvor mange lag? Skal jeg bruke Brown Bread eller trengs ikke det når jeg skal bruke glassfiber uansett?

Jeg vil legge glassfiber i bunnen av reservehjulsbrønnen min.. Også legge ei plate over.. Så jeg får utnytta volumet i brønnen.. Trenger ca 30L tilsammens.. Og jeg har stor brønn i BMW'n..

Dessverre sliter jeg litt med å få plass til den ferdigbygde kassa jeg har.. Les Mere

Takk for hjelp

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hmm... Hvordan gå fram med glassfiber sier dere? Hva trenger jeg av ting og tang? Hvor mange lag? Skal jeg bruke Brown Bread eller trengs ikke det når jeg skal bruke glassfiber uansett?

Jeg vil legge glassfiber i bunnen av reservehjulsbrønnen min.. Også legge ei plate over.. Så jeg får utnytta volumet i brønnen.. Trenger ca 30L tilsammens.. Og jeg har stor brønn i BMW'n..

Dessverre sliter jeg litt med å få plass til den ferdigbygde kassa jeg har.. Les Mere

Takk for hjelp

tenk deg om, du skal ikke ha ferdigbyggde kassa!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Takk for hjelp

:D

det jeg ville gjort vis jeg var deg!

1. Støpe med glassfiber i hele brønnen din

2. kutte til en plate som går rundt brønnen og feste den med sånn sparkel eller.no

3. Brenne opp eller selge den kasse du har laga

4. Jeg hakke no peil men jeg tviler på at du får modda inn kassa i brønnen din! :D

Mvh

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Reinert A

det jeg ville gjort vis jeg var deg!

1. Støpe med glassfiber i hele brønnen din

2. kutte til en plate som går rundt brønnen og feste den med sånn sparkel eller.no

3. Brenne opp eller selge den kasse du har laga

4. Jeg hakke no peil men jeg tviler på at du får modda inn kassa i brønnen din! :D

Mvh

Reinert Andersen

takk ;) endelig fikk noen sagt det ;)

og unasett om du får modda den inn, så blir det aldri pent, og sikkert like mye jobb :\

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mekka et lite bilde av det jeg mente!

jeg er nesten aldri brukt adobe før men du skjønner sikkert hva jeg mener !! hihi

http://img.photobucket.com/albums/v214/reinerta/reinertmekkeradobe.jpg

det beste er vel egentelig å leke seg litt i adobe selv!

selvom det er ganske vanskelig , men man lærer etterhvert!

basserne ser ut som noen 30" :D

mobbing = deng :D

Mvh

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Reinert A

har mekka et lite bilde av det jeg mente!

jeg er nesten aldri brukt adobe før men du skjønner sikkert hva jeg mener !! hihi

http://img.photobucket.com/albums/v214/reinerta/reinertmekkeradobe.jpg

det beste er vel egentelig å leke seg litt i adobe selv!

selvom det er ganske vanskelig , men man lærer etterhvert!

basserne ser ut som noen 30" :D

mobbing = deng :D

Mvh

Reinert Andersen

akkuratt slik det skal være da =P

jonte;

bare at der hvor du har svart farge, skal du ha en plate med MDF over hele, for å få den heelt rette flata, og trekk med stoff over, eller dra på noen lag med maling ;)

nice, det er akkuratt slik jeg mente..

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider