Gå til innhold

Hvordan ta ut ruter? og passer m90?

Ranger emnet

Volvo_original

Anbefalte innlegg

Hei

Ska ta ut rutene på 242'n innom kort. Finner masse tråder om hvordan ta ut ruter men ingen som beskriver ruter te 240. Disse er jo festa med en gummipakning og ligger på ei slags klebrig gummipølse.

Så hvordan ska jeg gå fram? hva slags verktøy trenger jeg?

Og; passer ei m90 girkasse rett inn uten å måtte tilpasse denna tunellen?

Rar kombo med sp. men takker for svar!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [-PaRtY-]

Guiden om M90 i 240

Takk, takk!

Forresten, åssen tar man ut sideruta bak i en 242? Min er en '79 mod og det hvinduet kan derfor ikke åpnes. Noen som hvet?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og ta ut sideruten på min 242 brukte jeg et flatt skrujern og forsiktig "vippet" pakningen over kanten. Det kan ta litt tid den første gangen, med på andre siden blir det ikke noe problem.

Jeg begynte i nedre hjørne på ruten og jobbet meg nesten helt bak, så fra hjørnet forran og opp litt. Etterhvert skal det bare være og forsiktig trykke ut ruten. Det kan også være en fordel og fjerne "dørsiden" bak først. Hvis du ikke vil skade lakken bør du ikke bruke et skrujern. Det finnes sikkert et spesialverktøy som er beregnet på dette.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider