Gå til innhold

Kjøper: TurboXS dump-ventil

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

KRB http://www.krbtrading.no selger disse dump-ventilene ;)

PS. Lagde en tydelig topic for deg :)

veit det... må vel opp til'n kai å kjøpe det...

men tenkte på hvis noen hadde en billigere en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Du kan jo prøve ebay.

Mulig det blir billigere etter frakt og evt. toll...

Link

er det sikkert å kjøpe på e-bay?

hvordan er det med toll? lønner det seg VELDIG?

de koster ca 2200 i Norge, hvor mye burde prisen være på ebay hvis det skal lønne seg veldig med hensyn til toll?

hvordan betaler man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

er det sikkert å kjøpe på e-bay?

hvordan er det med toll? lønner det seg VELDIG?

de koster ca 2200 i Norge, hvor mye burde prisen være på ebay hvis det skal lønne seg veldig med hensyn til toll?

hvordan betaler man?

Erfaringer om kjøp fra ebay ble diskutert i denne tråden .

For å pakke med verdi over 200 kr inn til landet må du legge på 24% moms og ca. 10% toll og selvsagt frakt.

I tillegg kommer det vel et tollgebyr for det selskapet som fortollervaren i norge. Usikker på hva denne summen er.

Alternativt kan du få selger til å skrive på verdi på pakken til under 200 kr ~ 20$ og kun betale frakt.

Du må da gamble på at ikke posten/fraktselskapet roter bort pakken din og utbetaler en erstatning på 200 kr for en pakke som var eks. verdt 2000...

Hvis du da kjøper en dump til 1000 kr ( RFL på ebay) fra USA og legger på toll, moms blir det 1340 kr. + frakt og evt tollgebyr ~ eh.. 1800 ?

Personlig synes jeg det er verdt å legge i et par lapper ekstra for å slippe forsinkelser og tull, men det er vel en del og spare så fremt mine påstander mht. toll/moms/frakt er riktige.. :rolleyes:

Jeg har selv en TurboXS H34 type H, og denne er ikke verdt pengene (2200 kr.) spør du meg..

Justering med shims suger. Spes når fjæra som var med bare blir slakkere og slakkere. Jeg kjørere nå med 9 shims for å få saken til å holde seg lukket på tomgang. Det fulgte med 6...

I tillegg kjilte stempelet seg fast grunnet aluminiumsspoon som fjæren hadde slitt av i toppen på ventilen.

Drit...

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider