Gå til innhold

Startvansker gti 16v

Ranger emnet


Skillz2k

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom alle trådene som omhandler dette og ja det e rmange men har noen spørsmål fordi!!

 

Kjøpte en 16v som nettopp var byttet motor på. Forrige eier hadde byttet motor da 2 ventiler hadde knekt og tatt turen ned i stempelet!

 

Etter bytte så fikk han ikke start på motoren.

 

Bilen er orginalt en Kr motor men den nye er tatt fra en Pl

 

Etter at jeg slepte bilen hjem så startet bilen på første forsøk til både min og selgers overraskelse.

 

Men nå etter at jeg har startet den en ca 5 ganger så starter den ikke lengre. drar bare rundt på starteren til batteriet er tomt.

 

De gangenen jeg hadde bilen i gang så startet den med en gang, Gikk helt gjevnt på 1000 rpm på tomgang MEN når jeg gav gass så druknet den med engang. Litt pludring før den stoppet. klarte ikke å få opp turtallet.

 

Når jeg vrir om tenningen så hører jeg pumpen starter og går i ca 2-3 sekunder men det høres nesten ut som den surkler litt.. kanskje innbillning.

 

Kan En av pumpene være dårlige som gjør at den ikke får bensin?

Skal ikke k-jettronic systemet gi 4 bars trykk hele tiden? Slik at en kan måle trykk på bensinstrømmen??

 

Håper noen kan gi svar bare ikke skriv søk for det har jeg gjort!

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Har lest gjennom alle trådene som omhandler dette og ja det e rmange men har noen spørsmål fordi!!

 

Kjøpte en 16v som nettopp var byttet motor på. Forrige eier hadde byttet motor da 2 ventiler hadde knekt og tatt turen ned i stempelet!

 

Etter bytte så fikk han ikke start på motoren.

 

Bilen er orginalt en Kr motor men den nye er tatt fra en Pl

 

Etter at jeg slepte bilen hjem så startet bilen på første forsøk til både min og selgers overraskelse.

 

Men nå etter at jeg har startet den en ca 5 ganger så starter den ikke lengre. drar bare rundt på starteren til batteriet er tomt.

 

De gangenen jeg hadde bilen i gang så startet den med en gang, Gikk helt gjevnt på 1000 rpm på tomgang MEN når jeg gav gass så druknet den med engang. Litt pludring før den stoppet. klarte ikke å få opp turtallet.

 

Når jeg vrir om tenningen så hører jeg pumpen starter og går i ca 2-3 sekunder men det høres nesten ut som den surkler litt.. kanskje innbillning.

 

Kan En av pumpene være dårlige som gjør at den ikke får bensin?

Skal ikke k-jettronic systemet gi 4 bars trykk hele tiden? Slik at en kan måle trykk på bensinstrømmen??

 

Håper noen kan gi svar bare ikke skriv søk for det har jeg gjort!

 

 

sjekk om bensinen kjem fra....skru ut plugger og kinn.....da ser du om der spruter litt bensin ut.....sikker på at alt er i orden med tenninga da? pluggledninger på riktig plass osv.........hadde eit helveta problem med det der eg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen startet så fint så må nesten tenningen være riktig.

 

Tror nesten problemet ligger med bensin pumpen.

 

I følge min far som hadde en Porsche med samme bensin system så var det veldig vanlig med et instrument som målte trykket på bensin tilførselen. Er dette noe som er å få kjøpt?

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Siden bilen startet så fint så må nesten tenningen være riktig.

 

Tror nesten problemet ligger med bensin pumpen.

 

I følge min far som hadde en Porsche med samme bensin system så var det veldig vanlig med et instrument som målte trykket på bensin tilførselen. Er dette noe som er å få kjøpt?

 

kanskje, min og startet og funket av og til den døde heilt......

men skader aldri å sjekke ting som gnist og om pluggene er våte osv.......verksteder måler slikt som bensintrykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter det at hvis hovedpumpa slutter å fungere, så dør den helt plutselig og er steindød. Det er ganske enkelt å teste pompene, ta ut subben av baggasjerommet, legg ned baksetene og brett teppet litt forover, da kommer du til et lokk med tre skruer i , ta av lokket , nå skal du se noen ledninger & en kontakt, for å sjekke pumpene kan du nå bare sette på 12V på den enden av kontakten som går ned til pumpene , nå er det bare å høre godt etter.

 

Bilen kan fungere selv om løftepompa er dårlig, men den kan bli idiot hvis du har lite bensin.

 

Du sier at pompene går 2-3 sek når du slår på tenninga, men du kunne jo prøvd å måle om hovedpompa får strøm når du vrir på tenninga.. er jo bare å nappe av den gummi hetta & ta ut kontakten som sitter på hovedpompa under bilen å få en kompis til å måle mens du tørner..

 

For å evaluere en eventuell feil med bensinpumpe releet så er det enkelt å tjuvkoble det, man tar det bare av og legger en ledningsbit mellom to punkter , kommer ikke på hvilke punkter man skal koble sammen i skrivende stund, men det vet proffa her inne :)

 

Veita søren om du ble noe klokere av dette men man vet jo aldri !:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt klokere..

 

Det med punktene står i en av de 1000 andre trådene så det skal jeg klarer å finne.. Må lokke med en kompis til litt garasje mekk.

 

Men viss den starter når jeg tjuvkobler så er det releet som er ødelagt? Viss den ikke gir utslag når jeg gir 12v på pumpen så er det pumpen som er ødelagt?

 

Ser ut som om det blir g60 turbo så jeg tror jeg vil ha orden på bensin pompene!

 

2 nye pomper fra england ser ut til å havne på 1500 kr Kanskje bytte dem først som sist!

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår