Gå til innhold

Spørsmål til alle bilstereo guruene her på forumet.....

Ranger emnet

Tor Steinar Aamodt

Anbefalte innlegg

Så jævlig enig med Mammut, Mr.SQ gjør alt andre sier feil. Og sier det selv på en mer forklart måte slik at det skal høre så prof. ut osv.

Han kan heller rette og veilede enn å bare klage på det folk sier. Blir jævlig lei av dette wannabe, å han har rett snakket!

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Zwixern

Så jævlig enig med Mammut, Mr.SQ gjør alt andre sier feil. Og sier det selv på en mer forklart måte slik at det skal høre så prof. ut osv.

Han kan heller rette og veilede enn å bare klage på det folk sier. Blir jævlig lei av dette wannabe, å han har rett snakket!

Ærlig talt, selv om du og Mammut ikke forstår begrepene Mr.SQ bruker betyr da ikke det at det er svada? Om dere kan innta en litt mer ydmyk og lærevillig posisjon kommer dere mye bedre ut av det, kanskje dere til og med kan ta til dere noe av kunnskapen Mr.SQ prøver å formidle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor S. hva med en Mondeo som DB drag?

mener å ha lest et eller annet sted på en amerikansk side om noen som bygget DB anlegg i en 2002 Mondeo, også kan du jo kjøpe disel utgaven, da har du krefter nok til å dra på alt ;)

SQ contest, tja har hørt at det vistnok skal være en meget pen "klang" i Volvo 850 stv. ( bra lyddempning i bilens konstruksjon. )

Lykke til med prosjektet ditt, hva nå det en blir.

Mvh Erik

OT: Til dere som slenger så mye dritt, les litt i noen lydbøker om romklang, lydens konstruksjon etc, en tone er ikke bare en frekvens, men også 1 ordens, 2ordens og 3 ordens toner ( sa jeg dette riktig? husker ikke heeelt det der selv ). Men er ikke bare å slenge in non elementer som mange tror ( har trodd det selv en gang i tiden, men etter at jeg har jobbet som lydteknikker i et kor og vært med på en del instalasjoner i biler har jeg funnet ut at det Mr.SQ sier så stemmer MINST 98% av det. har jeg ikke helt skjønt hva han har sagt så har jeg søkt det opp). så ta å les litt før dere slenger med leppa. Mr.SQ er faktisk bare hjelpsom i motsetning til andre her......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Du slutter aldri og overraske!!

Den som kverrulerer er deg lille gutt. Bli voksen for svarte!!

Nå begynner jeg nesten å bli forbannet.

Jeg er dritt lei drittunger som deg som overhodet ikke kan noen ting, men spyr ut en hel masse pisspreik.

Å si at ingen bryr seg om tekniske termer sier egentlig hvor lite det kan. Du skjønner helt tydelig ingen ting av hva jeg snakker om, og da bør du heller forholde deg passiv.

Typpisk deg å gå den veien som vanlig. "Du er ikke enig med meg, derfor har du feil, og er drittunge" etc.. Har sagt mye konstruktivt på forumet. du kan sikkert søk etter tråder med mitt navn. 89 er ikke årstallet jeg ble født foresten.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by styx

Ærlig talt, selv om du og Mammut ikke forstår begrepene Mr.SQ bruker betyr da ikke det at det er svada? Om dere kan innta en litt mer ydmyk og lærevillig posisjon kommer dere mye bedre ut av det, kanskje dere til og med kan ta til dere noe av kunnskapen Mr.SQ prøver å formidle!

jeg fårstår det meste av det han sier faktisk men han får simple ting til å høres ut som et maleri og det er unødvendig mye skriving og han kommer skjeldent med et konkret svar. Kansje han ikke er enig med seg selv, ikke vet jeg.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ealoken

Tor S. hva med en Mondeo som DB drag?

mener å ha lest et eller annet sted på en amerikansk side om noen som bygget DB anlegg i en 2002 Mondeo, også kan du jo kjøpe disel utgaven, da har du krefter nok til å dra på alt ;)

SQ contest, tja har hørt at det vistnok skal være en meget pen "klang" i Volvo 850 stv. ( bra lyddempning i bilens konstruksjon. )

Lykke til med prosjektet ditt, hva nå det en blir.

Mvh Erik

OT: Til dere som slenger så mye dritt, les litt i noen lydbøker om romklang, lydens konstruksjon etc, en tone er ikke bare en frekvens, men også 1 ordens, 2ordens og 3 ordens toner ( sa jeg dette riktig? husker ikke heeelt det der selv ). Men er ikke bare å slenge in non elementer som mange tror ( har trodd det selv en gang i tiden, men etter at jeg har jobbet som lydteknikker i et kor og vært med på en del instalasjoner i biler har jeg funnet ut at det Mr.SQ sier så stemmer MINST 98% av det. har jeg ikke helt skjønt hva han har sagt så har jeg søkt det opp). så ta å les litt før dere slenger med leppa. Mr.SQ er faktisk bare hjelpsom i motsetning til andre her......

Høres ut som om du har blitt hjernevaska av sq. Dette er BILSTEREO ikke 0% resonanse hus anlegg. Hold det klang greiene deres på hifi forumet

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg egentlig ikke hatt til hensikt å kommentere oppgulp, men det får være grenser!

Skulle ønske Mammut 89 oppførte seg som om han ikke var født i 89. Lær deg litt teori! All god praksis understøttes av teori. Riktig teori! Lær deg mathcad, les opp om akustikk, elektroakustikk, teorien bak elemeters oppbygning, fysiske parametre, kjemifysikk, bølgeteori mm. Lær deg for gusd skyld noe!

Og Zwixern: Ikke si sånt! Du er i ferd med å begå samme tabbe som forannevnte utdødde istidsmastodont. Wannabe? Ville veid mine ord på gullvekt var jeg deg...

Selv vil jeg tro at MR. SQ sier det han sier fordi han vet at han har (prinsippielt) rett i det enkelte tilfelle. Det betyr ikke at han er uvillig til å diskutere på lik teoretisk og praktisk bakgrunn, men merk deg da at du bør ha endel ballast i form av kunnskap for å begi deg ut på dette. Han har tross alt endel års erfaring bak seg etter det jeg har forstått, og det bør en ha respekt for.

Så inntil dere kan komme med konklusive og konkrete bevis på at angrepne person har tatt feil så vil jeg si:

Sjekk grammatikk! Sjekk språkføring! Lær mer! Hør mer! Kom gjerne med kommentarer men avstå fra personangrep!

De sure tonen som blir skapt på forumet av slike unødige kommentarer er høyst uønsket.

Konstruktiv kritikk er en ting, men usaklig argumentasjon hører ikke hjemme her!

Bli ferdig med pubertale humørsvingninger en gang for alle og fokuser heller på å tilegne kunnskap både teoretisk og praktisk slik at det kan bli en vedifull diskusjon med faglig bakgrunn!

Lyd er et firedimensjonalt samspill matematisk sett. Matematikk er grunnsten for all fysisk teori. 4. ordens fraktalligninger bør være pensum om en kommer med oppgulp som forannevnte personer har utgytt! Kun ved bruk av dette kombinert med utledninger om de ulike parametre som påvirker hver dimensjon vil en få et korrekt resultat teoretisk sett. Om en da gjør det riktig vil teorien gjenspeile seg i realiteten.

Jeg vil på forhånd ha meg frabedt angrep på min person i bakgrunn av det jeg har skrevet, jeg vet at dette er riktig.

Motbevis meg på en rasjonell måte med bakgrunn i kjent matematisk teori og jeg skal bøye av, men ihht kvantemekanikken vil det være en infinitesimal sjanse for at dette skjer.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du noen plass jeg har sagt at han har tatt feil? Jeg sier at det blir for dumt når han heletiden sier at alt vi skriver er feil. Han kan heller rette på. Og veilede!

Godt mulig jeg overdrev med "wannabe" men ærligtalt, går faktisk ann å ha egne meninger. Går jo igjen alt han sier på gang på gang. Opplever deja vu til stadighet nå!

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Øy! Nå roer vi an helt ned her, ta ei pils!

(Uttales forøvrig på sørlandsk)

Det fineste med en diskusjon er at vi alle lærer noe - så lenge vi ikke hakker ned på hverandre;)

Tor Steinar - her er mitt forslag til en BILLIG Street A, eller MiniStreet om du vil.. basert på ekte resultater:

1 stk DD 1012 (Billigste DD subben)

1 stk DD M1 (Monoblokk på minst 1982W)

1 stk RF HU

1 stk Bil (Liten en)

- Bygges i et aperiodisk bi-kammer.

Forventet resultat: 145,2 dB (v/800W)

Samme system ble bygd av en annen DD-fyr, men han hadde bare 320Watt RMS da, og spilte 145,2 dB :)

Ellers er det vel bare å bytte ut 1012'en med f.eks. 4 stk DD 9917 og kanskje 4 stk DD Z2 (den helt nye, totalt ukjente storebroren til Z1)... Da når man vel ved hjelp av god byggekunst et par og hundre og søtti db. Enough.

Ellers er det jo rapportert fra CES 2005 at både bl.a. Orion, US Amps, Adire, Ample Audio, Zapco, Crossfire og Hifonics har nye megastore strømsterke forsterkere. Jaja. Mye "fett" man kan sette inn i en bil. Jeg ville valgt DD, som 70% av db-rekordene er satt med.

(Men nå er jo jeg DD selger også da, :))

Mvh

Ole Johan / Re:style - 41448000

http://www.restyle.no - post@restyle.no

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mammut89

Høres ut som om du har blitt hjernevaska av sq. Dette er BILSTEREO ikke 0% resonanse hus anlegg. Hold det klang greiene deres på hifi forumet

hva slags lyd utdannelse \ bakgrunn har du?

i SQ konkuranser går det ut på å ha et penest mulig lyd bilde!

jeg er ikke hjernevaska, jeg er bare på vei til å skjønne god lyd :)

vet ikke åssen lyd du har i bilen jeg. men utifra dine utalelser så må det låte som papp.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

Litt kjedlig at XX colossusen til Hercules ble utestengt fra dbdrag da :p hihi

Kanskje det er de nye forsterkerne til HiFonics du tenker på?

Goliath og Maxximus.

Goliath på 5kW og Maximus på 10kW.

CES2005_016.jpg

Ikke at jeg har hørt noe om at de er utestengt da :rolleyes:

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider